Kerékpár agydinamó ledes lámpa

Üdv! Megoldható az, hogy egy sima ledes elemes lámpába akksit(2xAAA) teszek, és a "+" "-" pontot rákötöm a dinamóra? A dinamó fogja tölteni az akksikat menet közben?

Hozzászólások

Megoldható, de tönkre fogja hamar tenni az akkukat. Vegyél ilyen lámpát eleve, létezik, és abban lítium-ion akku van. Nekem ilyen a hátsó lámpám.

---
A Linux nem ingyenes. Meg kell fizetni a tanulópénzt.
Az emberek 66 százaléka nem tud számolni! Gondoljatok bele, ez majdnem a fele!!
Mindenki jó valamire. Ha másra nem, hát elrettentő példának.

A kérdésed érdekes. Vajon 2-3 wattot közvetlenül megérzünk, vagy csak ugyanazon 30 kilométeres táv letekerése során fáradunk ki jobban?

Ne feledjük, a tanítások szerint egy egészséges felnőtt tartósan de aktívan lihegve kb. 75 wattot képes fizikai munkavégzésképpen leadni. Legalábbis állva, erőből és lendületesen tekerve. Egyes számítások szerint ez ekkor is csak 50 watt körüli. Kényelmes szabadidős tevékenységet végezve ennek csak a töredékével lehet számolni.

Ebből valósul meg a közegellenállás legyőzése + helyzeti energia változás (hegymenet) + súrlódások, agydinamó alap súrlódása + elektromosan terhelés teljesítményének biztosítása.

Vajon a gyakorlatban mennyire érezhető meg 10..30 kilométeres távolságon 2-3 watt elektromos terhelés?

Nyilván kicsit jobban elfáradsz és/vagy lassabban érsz be, de ez köznapi használatban nem számottevő.
Én úgy saccolom, hogy ha 30 km-t 90 perc alatt tekernél le, akkor bekapcsolt agydinamóval ez akár 95 percre is felszökhet, ha ugyanolyan erőnléttel ugyanannyira kifáradva tekernéd végig.

Még az elektromos terhelés mellett a súlyát se felejtsük el, mivel az agydinamó ~800g tömegű. Ez is csak versenyzésnél lehet hátrány.

Ha ki van kapcsolva, akkor semennyire sem: pl. megpörgetem a felemelt kereket és nagyon sokáig pörög.
Ha be van kapcsolva, akkor nagyon kicsit: pl. megpörgetem a felemelt kereket akkor négy-öt fordulat után megáll.
Tekeréskor egyáltalán nem veszed észre, hosszabb túrán sem.
Miért agydinamó?