Az államigazgatásba dolgozó programfejlesztőket hogy nem rúgták még ki ???

Fórumok

Bocs, kirohanás, de nem tudom elképzelni, hogy bizonyos állami* helyeken hogyan nem tudnak olyan programokat előállítani, ami esetleg működik? Nem bugos, nem a legrégebbi sw-k kellenek hozzá, stb...

Civil szférába az ilyet már kib.szták volna.

Csak egy pár példa....

MÁK - KIR3 nevű csoda, jó 2 éve még 1.5-ös! java kellett neki + JInitator... A mostani verzió már megy 1.6-os java-val is!! szuper! bravo.... Az már másik kérdés, hogy a JInitator még mindig kell neki mert belépés után töltögetne le mindenféle fain resource fájlt. Jah a program files-be... Domain környezetben sok sikert hozzá.

ProBono !! bár ez csak félig meddig állami talán. A vizsgaanyag videók és egyéb tanfolyamok flash playeres cuccal mennek. Mennének.. Mivel kiírja ez a szerencsétlen hogy "Update your browser and flash plugin". Jah. Chrome latest 44, nem jó neki, Firefox latest + friss flash plugin nem jó. IE11 + friss flash szintén ugyanez. Gratulálok itt is.

Egy meg nem nevezett program régről, Novell szerveren futott DOSos progi volt, a Novellt már rég ki szerettük volna dobni (4.11) , de nem mert a szerencsétlen program nem működik megfelelően egy samba-s környezetben. Fejlesztő válasza a megkeresésre: "hát ő ugyan nem fogja ezt átprogramozni, csak novellen megy" ...

Szuper.

De lehetne folytatni a sort a csodálatos ÉTDR rendszerrel, ami kizárólag Firefoxal és 6-os Javaval _ment_!!! Ment, mert random időközönként gondolt egyet a csoda ÉTDR fejlesztő és force-olt egy Java 7-es környezetet. 6-ossal nem is ment tovább. Telefonok sokasága, mi lehet a gond.. Jah hát az ÉTDR fejlesztő elfelejtett szólni, hogy a 6os java már nem jó, frissítsünk 7esre.

Köszönjük Emese.

Ezek a programozók meddig maradnának "piacon" vajon civil-szférában ....

Hozzászólások

ne haragudj, ~20 éve ilyen a közszféra, továbbá 2010 óta nem kell feltétlen érteni ahhoz, ami feladat elvégzésére odaraktak.

--

Ez a mutyi-szféra, nincs verseny. Nekem a kedvencem az volt, hogy bizonyos helyről szintaktikai hibás XML-eket kaptunk éveken át. Ennek ellenére mindig próbáltunk igényesek lenni, de szinte minden oldalról az igénytelenséget láttam, még az állami szférát kiszolgáló, elvileg versenyző cégek között is. Olvasd a híreket, hogy mi állt le/nem indult el időben, és csodálkozz, hogy kapnak azok a cégek újabb és újabb megrendeléseket. Amúgy a versenyszférában a jól kinéző weboldalak/szoftverek közül, ha bármelyikre ráböksz, jó eséllyel olyat találsz, ami belül szintén kártyavár/spagetti, mert rövidtávon az a jó, aztán szerencsétlen programozók szívnak.

--

Nem akarom és nem is fogom a köz fejlesztőit en bloc védeni, de hajdan dolgoztam az egyik ág produktumával, és inkább csodáltam őket, hogy csak annyi bugot tereltek a kódba, amennyit, mint szapultam őket.
Mert ugye ennek a biznisznek a 80%-a gondos tervezés és egyeztetés volna, a 20% meg a többi, a bevezetésig.
Hogyan lehet gondosan tervezni valamit, aminek a tényleges mibenlétén a bevezetés (hatályba lépés) célegyenesében még jogértelmezők adják az écát, mindegyik a saját felfogása igazságának biztos tudatában, és a közös nevező gyakran csak akkor születik meg, amikor vagy már dolgozik egy "megírtuk, ahogy akkor tudtuk" verzió, vagy a határidő utáni fejlesztés során tucatnyi szint ugrál a csapat nyakán, legmagasabbról az a seggfej, aki azt se tudta, mit nyújt be a T. Házban?

Majd az elsimulás után fél évvel jön egy parlamenti létezést igazolni hivatott módosító...

én meg azt nem értem, hogy miért kell 3 különböző helyre MAJDNEM ugyanazt a statisztikát elküldeni (KSH,NMHH,NGM). Természetesen előre nem tudják megmondani, hogy direkt tudjál adatot gyűjteni.
Elvileg van egymás között kommunikáció, de pont akkora a statisztikák közötti különbség, hogy minddel külön kelljen foglalkozni. Sokat. Ha nem, vagy hibásan töltöd ki, akkor megba**nak.

Persze, még egy képviselőről nem hallottam, akit számonkértek volna (ténylegesen) amiért
elfelejtett egy telket, orosz céget, fél emeletet bevallani...

Ne gondold, hogy ezt nem lehet fokozni!

Adott A hatáskörű minisztérium, C számú megyei központtal, O számú hivatallal/kirendeltséggel.

A kirendeltségeken E számú alkalmazott P pjt keretében Y évet pöcsöl (olykor kifizetetlen hétvégi munka keretében - elvégre miért éppen az állam ne szegné meg a Mt-t.) azzal, hogy az adatokat kanonizált központi adatbázisba rendezze. A pjt érthető indokolása hangsúlyosan az, hogy így a statisztikák központi módszertan alapján közvetlenül a minisztériumban, esetleg a megyei központokban legyenek generálhatók.

Jó esetben a munka befejezte után az első statisztikával tényleg ez történik, de legkésőbb a másodiknál már újra a kirendeltségek dolga az adatszolgáltatás. Gyakran (mindig) úgy, hogy a politikai igények mentén a módszertan köszönőviszonyban sincs az adatkanonizáláskor meghatározottal, és így - ha egyáltalán létezett - a szoftveres támogatást is el lehet felejteni: vagy van valaki a kirendeltségen, aki ért SQL-ül, és nincs szíve végignézni a többiek aktaszámlálós-szortírozós passzianszát, vagy nincs;vagy van, de nem vállalja fel, hogy lecsesszék/kirúgják az adatbányászatért.

Szóval ez a közig rendszerhatáron belül nem gyengébb szivattyú, mint kintről befelé.

Akkor azt tessék nekem megmondani, hogy a gov.uk mitől működik, miben más az ottani rendszer, mint a magyarországi? Képviselők ott is vannak, meg programozók is.

Az utolsó mondatban felvetett kérdésre, hogy meddig maradnának életben a piacon, csak hangosan gondolkodom:
felénk (messze nem közig) nincs igazi fejlesztés, csak fejlesztgetés (se létszám, se igazi hozzárendelés, se szigorú igényrendszer, se elfogadható tesztelés (de még tán ez hasonlít valamelyest)). Ez vonja maga után azt is, hogy az ide be- és innen kifluktuált fejlesztők milyen kvalitással feleltek már meg, és meddig fejlődhettek, amíg itt voltak - aztán kivétel nélkül mégis mind fejlesztőként álltak innen tovább (szintén nem közigbe) és azóta sem lettek bodzatermesztők.

Szóval meggyőződésem, hogy a közig fejlesztői nagyjából ugyanúgy elvolnának versenyzés közben, legfeljebb a bétázás során eleinte több ticket sorolódna a nevük mellé.

Arra gondolok, hogy a szerencsétlen programfejlesztő az állami szektorban is csak azt fejleszti le, amit a főnök/projektvezető előír neki.

Nem azért lesz feltétlenül mondjuk 1.5-ös Java, mert a fejlesztő szerint az a frankó, hanem mert valahol valami pár éve készült architektúra iránymutatásban ez szerepel, és senki nem gondolta, hogy frissíteni kéne (már akinek lehetősége is lenne rá).

Persze az is benne lehet, hogy alacsony fizetésért csak alacsony kvalitású embereket fognak tudni felvenni, akik lehet, hogy tudnak programozni, de lehet, hogy nem jól. Esetleg nem ismerik az új dolgokat, stb.

Valaha régen dolgoztam a kárpótlási hivatalban (nem IT területen), és a mi osztályunkon egyértelmű volt, hogy aki nem a magánszektorban vállalta el ugyanazt a munkát minimum 3-4-szeres fizetésért, az azért jött ide, mert amott nem kellett volna. Volt ott alkoholista, idegbeteg, lusta, stb. Az ottani feladatot ellátták valahogy.
Biztos ugyanez van IT területen is.