Tekerés a határon túlra

Régóta dédelgetem ezt az útvonalat: Bp - Budakalász - Pomáz - Pilisszentkereszt - Kétbükkfa nyereg - Esztergom - Párkány [SK] - Garamkövesd - Ipolyszalka - Letkés [HU] - Szob - Vác - Bp.

Most sikerült végigtekerni. 128 Km; 5 óra 49 perc; 22-es átlag.
Ami újdonság volt számomra az a Szlovákiai szakasz és még a Vácig tartó magyar rész. Szobig lehet normálisan tekerni, a táj nagyon szép, dimbes-dombos, közepes-jó minőségű út, gyér forgalom - kész élvezet volt. Szob után viszont bicikliútra szorítanak, változó minőségű, de haladni nem lehet rajta (a szokásos okokból). De legalább biztonságos, van kilátás is helyenként a Dunakanyarra, Visegrádra, ill. a bringás forgalomra kiépült táplálékszerző helyek is szép számmal találhatók. Dunakeszinél tértem vissza a főútra, ahol még egy pár km-t meg lehetett hajtani.

A végére kicsit eléheztem. Nem szoktam ilyen sokat menni.
Nincs GPS-em így most utólag végigkattingattam a Googleearth-ben az útvonalat:

Hozzászólások

Ez nekem rendszeres, csak fordítva.

Tényleg? Jól nyomod :-)! Visszafele nehezebbnek gondolom, mert a végére marad a kaptató (szeretek azon addig túl lenni amíg friss vagyok). Jó kis útvonal lenne, ha a frusztráló bicikliutas részt ki lehetne kerülni. Több helyen is letértem a főút felé, de mindenhol kint volt a biciklivel behajtani tilos tábla, így aztán visszakullogtam. Ősztől tavaszig azért gondolom kevesebb csetlő-botló állja el az ember útját. Bár sok helyen annyira gyatra az a bicikliút, h nem is nagyon lehetne gyorsabban menni. Persze nem feltétlen kell rohanni, akár le is lehet menni a Duna partra ráérősen lábat áztatni! Kicsit bánom, h nem csináltam képeket, mert bőven van látnivaló pl. Zebegény határában a Duna felé eső oldalon volt egy eszméletlen villa hatalmas kerttel. Nem sikerült kiderítenem, h mi lehet. A szomszédságában van a Kenderes Hotel, lehet h ahhoz tartozik. De az Ipoly völgye is megkapó.

#megvan: Dőry-villa; később SZOT üdülő; ma magántulajdon

Az ilyen tartos kb. egyenletes erokifejtes az, amivel fogyni lehet.
Szigerkort futni az lof.sz

Live free, or I f'ing kill you.

> Nincs GPS-em

Nem vittel mobilt magaddal?

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Tulképp van egy autos, androidos Wayteq GPS-em, ami jelenleg a konyhaablakra van cuppantva, és azt a célt szolgálja, h főzés közben lehet róla FM-transmitteren keresztül youtubeot hallgatni egy normál rádión. Persze belátom, h ez így kissé komplikált, meg hangminőség is a Sokol rádiót idézi, de azért mégis poénos. Nos, ezt a GPS-t akár használhatnám a bringázáshoz is, akkor lehetne Strava is rajta talán. De az vele az egyik bibi, hogy a saját aksija max pár percig bírja GPS módban. Szóval kell hozzá külső akkus cucc. És akkor ez a másik bibi vele, hogy azért a külső akksi, meg a GPS már elég sok helyet foglalna. Van egy olyan váz-táskám, ami erre van kitalálva, a felső csőhöz kell rögzíteni a kormánynál, de az vele a baj, h hegynek felfele, állva tekerve mindig beleverem a térdem - és emiatt használhatatlan. Szóval a GPS projekt egyenlőre itt elakadt. ;-\

Nekem a pesti oldal jobban bejön. Látványosabb és jobb az út is. Szlovákia is jobb fordítva, mert van egy pár kilométeres emelkedő, de aztán az ember gurul Párkányig 40-50-el.

Kipróbálom egyszer abba az irányba is. Az is mellette szól, hogy a Kétbükkfa - Pomáz szakaszt lefele gurulva gyorsabban teszi meg az ember, ergo kevesebb idejük van az autósoknak, h elüssenek, mintha felfele cammognék (már ütöttek el ott). Esztergom felől meg talán kevésbé forgalmas az emelkedő.

Szép útvonal, jól megnyomtad. Én nem bírom az ilyen kemény tempót, 19 km/h átlag fölé még csak viszonylag rövid távon sikerült menni. Egyszer majd én is kipróbálom talán ezt az útvonalat, mert a pilisi részen laktunk míg Magyarországon éltünk, illetve Vác környékén él a sógor, minden adott egy jó tekeréshez. Talán jövő nyáron eljutunk oda.
Egyébként amikor ilyen hosszút tekersz akkor milyen gyakran állsz meg ésmilyen hosszú időre? Elvégre a túrázásban érdemes megállni és kicsit körül is nézni. Viszont tapasztalataim szerint napi 2-3 hosszabb megállás nagyon lassítja a menetet és jobban el is fáradok.
Érdekelne, hogy mennyire biztonságos pl a Bp-Esztergom vonalon tekerni. Sajnos Magyarországnak elég rossz híre van bringás körökben ilyen szempontból. A neten is sokan panaszkodnak, és élőben is többektől jallottam, hogyh a Duna völgye útvonalon Magyarorszázg a legkevésbé biztonszágos szakasz annak ellenére, hogy a román-bolgár szakaszon az út minősége rosszabb.
Csaba

Inkább edzésnek fogom fel a tekerést, mint túrázásnak, ráadásul ritkán megyek 100 km felett, így nem is állok meg v. csak olyan 5 percre max. De tegnap megálltam egyszer palacsintázni, másodjára meg elcsábultam Vácnál és beáztattam a lábam a Dunába negyed órára. Így nyáron a melegben könnyebben meg-meg állok. Hidegben muszáj menni, h ne fázzon meg az ember. Olyat viszont nem szoktam csinálni, h leteszem a bringát és akkor külön városnézés v. egyéb program.
Bp.-ről Esztergomba több úton is el lehet jutni. A választás a lassú-biztonságos és a gyors-veszélyes skálán lehetséges. Vannak a Pilisben az autóforgalom elől lezárt, aszfaltozott, erdészeti utak. Ezek túrázáshoz ideálisak és teljesen biztonságosak. Igaz kicsit hosszabbak és kevésbé jó minőségűek - de, ha nem féltek az emelekedőktől talán ez lenne a legjobb választás számotokra. Van bicikli út Visegrádig a 11-es út mentén, szintén biztonságos, de rossz az útminőség. Két főút: a forgalmasabb 10-es Pilisvörösvár felé (nemrég elütöttek rajta egy olimpikon bringást; utána megtiltották rajta a biciklizést; majd most feloldották a tiltást- én kerülöm), illetve az említett 11-es út, ahol [kis]részben korlátozva van a biciklis forgalom. És van még a hegyen át vezető út, ahol én is mentem tegnap, kevésbé forgalmas és inkább vannak szokva a biciklisekhez a sofőrök. Autók közt menni mindenképp veszélyes. Külföldi összehasonlításhoz nincs tapasztalatom sajnos.

100+ km felett már kell enni rendesen. Én ekkor simán nyomok egy pizzát meg egy cukit és még így is van amikor eléhezem.
Múltkor amikor ezt a kört nyomtam Sződön reggeliztem, majd Esztergomban ettem sok csokit és Szentendrén beültem egy étterembe. ...és eléheztem rendesen így.

Az én fogyasztásom százon egy kispolszkijéval vetekszik! ;-) A következő volt a nafta: 4 db szőlőcukor tabletta; 1 db Twix csoki; 2 db kakaós palacsinta; 0,5 L kóla; kb 3 L víz.
De igazad van, ez kicsit kevés volt, a végén már éreztem, h lent van a vércukrom és nehezebb a tekerés.

Amikor az ember eléhezik-elszomjazik, akkor kb fele akkora sebességgel is szenved, mint betöltve kényelmesen képes kihajtani. Erre nagyon oda kell figyelni, mert különben az ilyen 100+-os tekerések átmennek a végére szenvedésbe, míg ha rendesen eszel-iszol a 400 sem téma:

Nekem tavaly a 200 megvolt, idén a 300-at akarom megcsinálni. Nem BRM, de trekkelem a teljesítményem. Tavaly nem kajáltam megfelelően a végén szenvedtem. Amúgy a BRM-en földi halandók indulnak. Nem csak élsportolók. A szintidők kényelmesen teljesíthetőek.

Pál Marci lazán teker úgy 350 km-et egy nap, hogy előtte is és utána is teker, na meg még kajára sincs mindig pénze. Lásd:

622-37 van fent. Ez elég jó kompromisszumnak tűnik. A teleszkópért morogtam amikor megvettem a bringát, hogy minek az. Aztán egyszer túra során egy olyan útra keveredtünk, ami csak papíron volt aszfaltozott. Na ott inkább elástam volna egy országútit, és gyalogolok. :)

Még ki kell ezt tapasztalnom, h mennyi az elég kaja ezekre a távokra. Kiadósabb étkezés problémásnak látszik több okból is. Ahhoz pl. h ilyenkor le tudjak nyelni egy vendéglőben/kifőzdében rendelhető kaját, mindenekelőtt le kell nyugtatnom magam, ellazulnom és az ehhez szükséges idő minimum fél óra. Utána a kajálás, majd teli hassal nem lehet elindulni. Tehát eleve feltételez egy hosszabb megállást egy ilyen étkezés. Hosszabb megállás télen/hidegben nehezen kivitelezhető. Jobbnak tűnnek az olyan kaják amiket menet közben is el lehet fogyasztani. Esetleg rövid megállással, pl nem kell várni amíg elkészül: pizza szelet, mini szendvics, cuki. Ezeket még le tudom tolni sebtiben - de már itt is kell azzal számolni h le fognak merevedni a lábaim.
400 Km-re abszolút nincs elképzelésem. Amit még tervezgetek, az Bp-Kékestető-Bp. Még igazából nincs meg az útvonal, de már most erősen kételkedem benne, h van-e elég kondim hozzá.

Ezt én is tervezgetem egy jó ideje, de még nem sikerült rávennem magam.

openSUSE 13.1 x86_64

Ezen videón a szlovák rész első pár kilométere: https://www.youtube.com/watch?v=6lh6Piv9leg

A videóról:
Igazából nem biciklis téma, csak a helyszín egyezés és friss feltöltés miatt linkeltem ide, illetve ezt a "Fehérvár - fehér folt" témakört borzasztóan érdekes és izgalmas dolognak tartom, ahogy a különböző elméletek versengenek ezzel kapcsolatban, hol kevésbé, hol inkább tudományos érveléssel. Tömören a lényeg h a koronázási városként ismert Fehérvár - szemben a "hivatalos" nézettel - nem azonosítható a Székesfehérvárként ismert várossal. Kérdés, h akkor hol volt Fehérvár? A videón arról van szó - illetve hangsávot letiltották, de ígérve vannak feliratok - h a középkori Fehérvárról készült réz metszetteken ábrázolt táj megegyezik a Garamkövesd melletti hegyről látható tájjal. És ez bizonyítja, h Fehérvár itt volt. (Én ismerem a srác többi videóját és az érvelését is ezzel kapcsolatban.)
Nem tudom ki mennyire emlékszik vissza a tanulmányaira, de én határozottan emlékszem, hogy az tanultuk, h Mátyás királyt a Duna jegén választották királlyá. Erre világosan emlékszem, egyszersmint ha ez így ki lett emelve, akkor nyilvánvaló, h ez nem a megszokott volta a királyválasztásnak (már a felett is könnyen elsiklunk, h a királyt _választják_!!!) - de ennek ellenére magyarázatra nem emlékszem ezen rendkívüliségre. Tudja valaki miért volt ez így? (én tudok egy választ, ami eleme a srác érvelésének, egy másik videójában szó van róla.)