A végére kicsit eléheztem. Nem szoktam ilyen sokat menni.
Nincs GPS-em így most utólag végigkattingattam a Googleearth-ben az útvonalat:
http://kepfeltoltes.hu/150801/szlovak-ride_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
- BehringerZoltan blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Ez nekem rendszeres, csak fordítva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tényleg? Jól nyomod :-)! Visszafele nehezebbnek gondolom, mert a végére marad a kaptató (szeretek azon addig túl lenni amíg friss vagyok). Jó kis útvonal lenne, ha a frusztráló bicikliutas részt ki lehetne kerülni. Több helyen is letértem a főút felé, de mindenhol kint volt a biciklivel behajtani tilos tábla, így aztán visszakullogtam. Ősztől tavaszig azért gondolom kevesebb csetlő-botló állja el az ember útját. Bár sok helyen annyira gyatra az a bicikliút, h nem is nagyon lehetne gyorsabban menni. Persze nem feltétlen kell rohanni, akár le is lehet menni a Duna partra ráérősen lábat áztatni! Kicsit bánom, h nem csináltam képeket, mert bőven van látnivaló pl. Zebegény határában a Duna felé eső oldalon volt egy eszméletlen villa hatalmas kerttel. Nem sikerült kiderítenem, h mi lehet. A szomszédságában van a Kenderes Hotel, lehet h ahhoz tartozik. De az Ipoly völgye is megkapó.
#megvan: Dőry-villa; később SZOT üdülő; ma magántulajdon
http://panoramafutas.hu/wp-content/uploads/2014/03/Zebeg%C3%A9ny-9.jpg
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ilyen tartos kb. egyenletes erokifejtes az, amivel fogyni lehet.
Szigerkort futni az lof.sz
--
Live free, or I f'ing kill you.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 és zabálhat az ember büntetlenül. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt hiszem ez alkati kérdés elsősorban. Van akinek kevesebb mozgás is elég a fogyáshoz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mennyi a PB-d szigetkörön, és hány kört tolsz egyben? Ha már annyira loph@sznak tartod...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Nincs GPS-em
Nem vittel mobilt magaddal?
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, anélkül el sem indulok. Csak fél-buta, ősrégi telefonom van és nincs rajta GPS.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt hittem ubuntu telefonod van...
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tulképp van egy autos, androidos Wayteq GPS-em, ami jelenleg a konyhaablakra van cuppantva, és azt a célt szolgálja, h főzés közben lehet róla FM-transmitteren keresztül youtubeot hallgatni egy normál rádión. Persze belátom, h ez így kissé komplikált, meg hangminőség is a Sokol rádiót idézi, de azért mégis poénos. Nos, ezt a GPS-t akár használhatnám a bringázáshoz is, akkor lehetne Strava is rajta talán. De az vele az egyik bibi, hogy a saját aksija max pár percig bírja GPS módban. Szóval kell hozzá külső akkus cucc. És akkor ez a másik bibi vele, hogy azért a külső akksi, meg a GPS már elég sok helyet foglalna. Van egy olyan váz-táskám, ami erre van kitalálva, a felső csőhöz kell rögzíteni a kormánynál, de az vele a baj, h hegynek felfele, állva tekerve mindig beleverem a térdem - és emiatt használhatatlan. Szóval a GPS projekt egyenlőre itt elakadt. ;-\
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vegyél egy Androidos okostelefont használtan 5-10k-ért, és a probléma letudva. Én egy defy-t használok trekkelésre, másra nagyon úgy sem jó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az első nagyobb leejtésig/elázásig/elkavarásig (amikor térkép kéne, de jóféle) biztosan jó...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát pont a defy-t leejtheted, meg is ázhat. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elvileg. A szigetelések sem öröklétre vannak tervezve...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És az aksi bírja 6+ órán keresztül GPS-szel?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én 10 körülit mértem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
durva, hogy hol tart ma mar az android:))
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az én mobilom nagyjából kibír egy egész napot úgy, hogy közben rögzíti, merre jártunk, illetve néha megnézem. De a biztonság kedvéért szoktam magammal vinni egész napos túrákra egy powerbank-et, amivel fel tudom tölteni legalább 2x, ha kellene.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
két ceruzaaksi, 20-22 óra úgy, hogy közben matattam is a GPS-t (éjjel, azaz ment a háttérvilágítás). A telefon ezt marhára nem tudja - és nem is azért viszo az ember magával. Nagy sz@rban lesz, ha elkavar, a telefon feladja, és se térkép, se telefon...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem a pesti oldal jobban bejön. Látványosabb és jobb az út is. Szlovákia is jobb fordítva, mert van egy pár kilométeres emelkedő, de aztán az ember gurul Párkányig 40-50-el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kipróbálom egyszer abba az irányba is. Az is mellette szól, hogy a Kétbükkfa - Pomáz szakaszt lefele gurulva gyorsabban teszi meg az ember, ergo kevesebb idejük van az autósoknak, h elüssenek, mintha felfele cammognék (már ütöttek el ott). Esztergom felől meg talán kevésbé forgalmas az emelkedő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szép útvonal, jól megnyomtad. Én nem bírom az ilyen kemény tempót, 19 km/h átlag fölé még csak viszonylag rövid távon sikerült menni. Egyszer majd én is kipróbálom talán ezt az útvonalat, mert a pilisi részen laktunk míg Magyarországon éltünk, illetve Vác környékén él a sógor, minden adott egy jó tekeréshez. Talán jövő nyáron eljutunk oda.
Egyébként amikor ilyen hosszút tekersz akkor milyen gyakran állsz meg ésmilyen hosszú időre? Elvégre a túrázásban érdemes megállni és kicsit körül is nézni. Viszont tapasztalataim szerint napi 2-3 hosszabb megállás nagyon lassítja a menetet és jobban el is fáradok.
Érdekelne, hogy mennyire biztonságos pl a Bp-Esztergom vonalon tekerni. Sajnos Magyarországnak elég rossz híre van bringás körökben ilyen szempontból. A neten is sokan panaszkodnak, és élőben is többektől jallottam, hogyh a Duna völgye útvonalon Magyarorszázg a legkevésbé biztonszágos szakasz annak ellenére, hogy a román-bolgár szakaszon az út minősége rosszabb.
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inkább edzésnek fogom fel a tekerést, mint túrázásnak, ráadásul ritkán megyek 100 km felett, így nem is állok meg v. csak olyan 5 percre max. De tegnap megálltam egyszer palacsintázni, másodjára meg elcsábultam Vácnál és beáztattam a lábam a Dunába negyed órára. Így nyáron a melegben könnyebben meg-meg állok. Hidegben muszáj menni, h ne fázzon meg az ember. Olyat viszont nem szoktam csinálni, h leteszem a bringát és akkor külön városnézés v. egyéb program.
Bp.-ről Esztergomba több úton is el lehet jutni. A választás a lassú-biztonságos és a gyors-veszélyes skálán lehetséges. Vannak a Pilisben az autóforgalom elől lezárt, aszfaltozott, erdészeti utak. Ezek túrázáshoz ideálisak és teljesen biztonságosak. Igaz kicsit hosszabbak és kevésbé jó minőségűek - de, ha nem féltek az emelekedőktől talán ez lenne a legjobb választás számotokra. Van bicikli út Visegrádig a 11-es út mentén, szintén biztonságos, de rossz az útminőség. Két főút: a forgalmasabb 10-es Pilisvörösvár felé (nemrég elütöttek rajta egy olimpikon bringást; utána megtiltották rajta a biciklizést; majd most feloldották a tiltást- én kerülöm), illetve az említett 11-es út, ahol [kis]részben korlátozva van a biciklis forgalom. És van még a hegyen át vezető út, ahol én is mentem tegnap, kevésbé forgalmas és inkább vannak szokva a biciklisekhez a sofőrök. Autók közt menni mindenképp veszélyes. Külföldi összehasonlításhoz nincs tapasztalatom sajnos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
100+ km felett már kell enni rendesen. Én ekkor simán nyomok egy pizzát meg egy cukit és még így is van amikor eléhezem.
Múltkor amikor ezt a kört nyomtam Sződön reggeliztem, majd Esztergomban ettem sok csokit és Szentendrén beültem egy étterembe. ...és eléheztem rendesen így.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az én fogyasztásom százon egy kispolszkijéval vetekszik! ;-) A következő volt a nafta: 4 db szőlőcukor tabletta; 1 db Twix csoki; 2 db kakaós palacsinta; 0,5 L kóla; kb 3 L víz.
De igazad van, ez kicsit kevés volt, a végén már éreztem, h lent van a vércukrom és nehezebb a tekerés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor az ember eléhezik-elszomjazik, akkor kb fele akkora sebességgel is szenved, mint betöltve kényelmesen képes kihajtani. Erre nagyon oda kell figyelni, mert különben az ilyen 100+-os tekerések átmennek a végére szenvedésbe, míg ha rendesen eszel-iszol a 400 sem téma:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1. Ilyen hosszan tartó terhelésnél, ha már érzed, hogy éhes/szomjas vagy, akkor lehet, hogy késő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+++++
Ha elszomjazol akkor az étvágyad is elmegy, szóval dupla szopás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
míg ha rendesen eszel-iszol a 400 sem téma
Azért ez elég brutálisan hangzik. Most úgy látom, hogy 100-110 körül menni "nem téma", de 400... Azért az már kicsit az önkínzás kategória nem? Szerintem az civil bringásoknak már erősen a nem ajánlott kategória. Tévednék?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem tavaly a 200 megvolt, idén a 300-at akarom megcsinálni. Nem BRM, de trekkelem a teljesítményem. Tavaly nem kajáltam megfelelően a végén szenvedtem. Amúgy a BRM-en földi halandók indulnak. Nem csak élsportolók. A szintidők kényelmesen teljesíthetőek.
Pál Marci lazán teker úgy 350 km-et egy nap, hogy előtte is és utána is teker, na meg még kajára sincs mindig pénze. Lásd:
https://www.youtube.com/watch?v=OYT2PjXG1qA
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De gondolom mindenki országútival nyomja? Tehát ez nem olyan amatőr teljesítménytúra jellegű, mint a spirit of balaton?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, de a többség igen. Vannak kemény arcok és 26"-os MTB-vel letolják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kösz, akkor lehet, hogy a 200-as távra benevezek egy trekkinggel. Az még teljesíthetőnek tűnik. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vegyél rá vékony gumit! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
622-37 van fent. Ez elég jó kompromisszumnak tűnik. A teleszkópért morogtam amikor megvettem a bringát, hogy minek az. Aztán egyszer túra során egy olyan útra keveredtünk, ami csak papíron volt aszfaltozott. Na ott inkább elástam volna egy országútit, és gyalogolok. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
200 km felett egy 28mm-es vállalhatóbb lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, minden elismerésem.
Én a legtöbbet múlt hét pénteken mentem: 120 km, igaz full túrára megpakolva, mert ez egy 5 napos túra utolsó napja volt. Ez alapján országúti jó bringával 110 az OK, 200-at még el tudok képzelni, többet már nem igazán.
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csaba, ekkora pakkokkal 120 Km tekerni minden elismerést megérdemel. Főleg a párod előtt le a kalappal, h ezt bírta! A táborozás, a nomád körülmények is sokat kivesznek az emberből. Nem tud úgy regenerálódni mint otthon, másnap pedig megint nyomni kell pedált.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még ki kell ezt tapasztalnom, h mennyi az elég kaja ezekre a távokra. Kiadósabb étkezés problémásnak látszik több okból is. Ahhoz pl. h ilyenkor le tudjak nyelni egy vendéglőben/kifőzdében rendelhető kaját, mindenekelőtt le kell nyugtatnom magam, ellazulnom és az ehhez szükséges idő minimum fél óra. Utána a kajálás, majd teli hassal nem lehet elindulni. Tehát eleve feltételez egy hosszabb megállást egy ilyen étkezés. Hosszabb megállás télen/hidegben nehezen kivitelezhető. Jobbnak tűnnek az olyan kaják amiket menet közben is el lehet fogyasztani. Esetleg rövid megállással, pl nem kell várni amíg elkészül: pizza szelet, mini szendvics, cuki. Ezeket még le tudom tolni sebtiben - de már itt is kell azzal számolni h le fognak merevedni a lábaim.
400 Km-re abszolút nincs elképzelésem. Amit még tervezgetek, az Bp-Kékestető-Bp. Még igazából nincs meg az útvonal, de már most erősen kételkedem benne, h van-e elég kondim hozzá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én simán megállok étteremnél és leülök pihenni. Közben megiszom 2 liter vizet. Ilyenkor van amikor egy órát is pihenek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legközelebb betervezek én is egy ilyen kajálást. Van pár Euróm apróban azt Párkányban elkölthetném. Mondjuk egy jó kis sztrapacskára :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Párkányban az OTP mellett jó a fagyi, de enni szerintem jobb a magyar oldalon valahol a Duna partján.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt én is tervezgetem egy jó ideje, de még nem sikerült rávennem magam.
--
openSUSE 13.1 x86_64
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezen videón a szlovák rész első pár kilométere: https://www.youtube.com/watch?v=6lh6Piv9leg
A videóról:
Igazából nem biciklis téma, csak a helyszín egyezés és friss feltöltés miatt linkeltem ide, illetve ezt a "Fehérvár - fehér folt" témakört borzasztóan érdekes és izgalmas dolognak tartom, ahogy a különböző elméletek versengenek ezzel kapcsolatban, hol kevésbé, hol inkább tudományos érveléssel. Tömören a lényeg h a koronázási városként ismert Fehérvár - szemben a "hivatalos" nézettel - nem azonosítható a Székesfehérvárként ismert várossal. Kérdés, h akkor hol volt Fehérvár? A videón arról van szó - illetve hangsávot letiltották, de ígérve vannak feliratok - h a középkori Fehérvárról készült réz metszetteken ábrázolt táj megegyezik a Garamkövesd melletti hegyről látható tájjal. És ez bizonyítja, h Fehérvár itt volt. (Én ismerem a srác többi videóját és az érvelését is ezzel kapcsolatban.)
Nem tudom ki mennyire emlékszik vissza a tanulmányaira, de én határozottan emlékszem, hogy az tanultuk, h Mátyás királyt a Duna jegén választották királlyá. Erre világosan emlékszem, egyszersmint ha ez így ki lett emelve, akkor nyilvánvaló, h ez nem a megszokott volta a királyválasztásnak (már a felett is könnyen elsiklunk, h a királyt _választják_!!!) - de ennek ellenére magyarázatra nem emlékszem ezen rendkívüliségre. Tudja valaki miért volt ez így? (én tudok egy választ, ami eleme a srác érvelésének, egy másik videójában szó van róla.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem a történelmi rész egy cseppet sem érdekel. A táj, ami még esetleg nincs beépítve, az viszont nagyon is érdekel. Mindenesetre kösz a leírást és a videót!
--
openSUSE 13.1 x86_64
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni