[Megoldva] Externet szolgáltatóról vannak tapasztalataitok?

Lejárt hűségidőt követően T-Com területen olcsó csupasz ADSL okán puhatolózom.

Noha a topic címe egy eldöntendő kérdés, egy igen/nem válasszal nem leszek előrébb, szóval az is érdekel, milyenek ezek a tapasztalatok. :)

Update

Maradt a GTS Datanet. Átmegy határozatlan idejű szerződésbe, ám az előfizetés ára nem változik.

Hozzászólások

Azt ugye tudod, hogy csak az ügyfélszolgálat változik, meg esetleg az ár?
A szolgáltatást továbbra is a T-től fogod kapni, csak a Externetnek fogod fizetni és bármi gond van az Externeten keresztül tudsz majd hibát bejelenteni.
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Persze, a fizikai réteg T-Com, a minőséggel jelenleg sincs jelentősebb probléma. Itt az ár optimalizálása a cél, közalkalmazott az előfizető. Ugyanakkor a szerverek már az Externet kezelésében vannak. Amit nem tudok, hogy például forgalom szűrés, NAT mögé rejtés a T-n, vagy az Externeten múlik? Jelenleg publikus IP van, ez kell továbbra is, hogy távolról ssh-n elérhessem a gépet, ezen felül használunk VoIP-ot közvetlenül, mindenféle szolgáltató közbeiktatása nélkül. Dinamikus DNS-sel oldottam meg, hogy ne kelljen a változó IP-cím miatt vergődni. Ez is erősen jó volna, ha működne, hiszen internet szolgáltatás kell továbbra is, nem pedig hírolvasás, YouTube-nézés, reklám-bambulás szolgáltatás.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Nekem eddig csak az Enternettel volt tapasztalatom. Nagyon korrektek segítőkészek minden probléma megoldásban, de eladták az ADSL üzletágukat a Betel-nek. Az meg lehidalt vagy mi és most a Vidanet-nél van az előfizetésünk anélkül, hogy egyszer is szolgáltatót váltottunk volna.
Fix IP-cím mellett ez most a harmadik IP cím. :-)
Ez egy kisebb szolgáltató cégnél van, a tulaj nagy cégének domainje alá aldomainként bejegyeztük, így IP-cím változásnál, már elég ott átírni. :-)
Probléma különben egyiknél sem volt.
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Az első állításodat mivel támasztod alá?
Csak azért kérdem, mert műszakilag a következő a helyzet:
a Telekom adja át egy (vagy több)pontos összekapcsolódáson a PPPoE forgalmat a "realm" eldöntése után.

Innentől beesik a szolgálató hálózatába. A Telekom pedig eddig foglalkozik vele. (értsd vagy a fizikai szakaszon van a hiba, vagy a Telekom-szolgálató viszonylatban, vagy a szolgáltatónál, vagy utána (Bix, nemzetközi))

A szolgáltató tudhat nagyon olcsó lenni (mint régen volt a Freestart) gyenge ügyfélszolgálattal, esetleg gyenge hálózati kapacitással - vagy tudhat drága lenni, profi supporttal, túlméretezett, többszörösen redundáns hálózati kapcsolatokkkal...

Onnan, hogy bármilyen internet kapcsolattal összefüggő hibát jelentettem az Enternetnek mindig a helyi T-től jöttek megnézni, hogy mi a probléma. Sőt amikor a helyi T jött bekötni, adtak egy helyi telefonszámot is, hogy bár nem hivatalos, de gyorsabb ha őket hívjuk.
Persze, ha az e-mail vagy a web-tárhellyel kapcsolatban hívtam őket az nem tartozott a T-re. De magát a kapcsolatot a T adta.
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Úgy tudom, az alternatív szolgáltatók - amiből egyre kevesebb van mert a nagyok felvásárolják a kicsiket - anno betelepültek a hálózati eszközeikkel a T központjaiba
Ezt hívták hurokátengedésnek, a régi Matáv 10 évre kapta meg a még a Posta által a 60-as évek- meg előtte - óta kiépített rézkábeleket 1993-ban pár 100 milliárd Ft-ért koncesszióba, azután nagyker áron át kellett engedni a rézkábelt másoknak is
Alaphálózati szolgáltató a T-Com

Szolgaltato oldali ( tovabbertekesitett ADSL-nel )hiba eleg ritkan szokott adodni.
Ahogy masok is kifejtettek altalaban az elso pontig szoktak lenni a nagyobb meghibasodasok pl:

Modem, Vonal, DSLAM ( Mindharomnal a Telekomos emberkevel fogsz talalkozni( ha lesz kiszallas ) azutan hogy az Externet felvette neked a hibajegyet jol )

Ez mind T-s illetosegu dolog es igaz ra amit mondtam. Cseszheted az externet szervereit ( legritkabb esetben vannak ott hibak arra meg kb ugyanannyi az esely hogy az oldalukon legyen hiba pl letiltott account jelszo hiba vagy akarmi )

De mondok jobbat hatha valaki emlekszik az ominozus esetre.
2005 tajekan a fel orszagban elhalt a DSL szolgaltatas a T miatt ( pedig csak egy LDAP nem ment nalunk ) kezdtek feltorlodni a nem authentikalt T-s userek es kezdtek lassitani mas DSL szolgaltatok ugyfeleit is akik ugyanazon routeren alltak sorba a kis valami@szolgaltatom.hu loginjukkal. Ezutan eljutottunk egy olyan szintre hogy kezdtuk a Core routereken eldobalni mas DSL ugyfelek login kerelmet is majd leterdelt az egesz rendszer...

Szoval nem annyira trivialis az hogy onnantol mas halozat.
Ha nem szignifikans az elteres arban en mindig a T-t ajanlom DSL-kapcsolaton.

Amig minden klappol addig jo barmelyik. Ha kifogsz valami gebaszt ami a T halon van es amit nehez beazonositani akkor felszalltal a szoporollerre... ( tudod mindig vannak egyenlobbek )

GTS Datanet

Meglehetősen megbízhatóak
De őket is megvette T
Kérdezd meg őket, van-e csupasz ADSL Habár régen, 8+ éve - most nem tudom köthető-e még - csomagjukhoz járt 2300t-ért ingyenes vezetékes szám hívása lehetőség, az első 67 perc ingyenes, 24h-ban

Jelenleg épp ők vannak. Nem elégedetlenség az ok, csak a hűségidő lejárta, meg az, hogy nem volna jó, ha magas árral próbálkoznának. Viszont, ha megvette őket a T, akkor hogyan lehet nekik fizetni, s miért van honlapjuk?

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Szia,

Egy éve használom, csupasz 5Mbit/sec-es ADSL hűség nélkül. Semmi gondom nem volt velük. Szolgáltatóváltással mentem át Telekomtól, mindent elektronikusan, telefonon intézve.
Publikus IP van, VOIP rendben működik.
A váltáskor arra készülj, hogy míg a Telekom 1,5-2 hónappal később számláz, addig az Externet kb. 1 hónappal előre és 18.-a körül kell kifizetni a következő havi szolgáltatást, így lesz fizetési átfedésed.

2015-ben ADSL-t már csak akkor köttess, ha kényszerítenek! Szinte bármi más elérhető technológia gyorsabb, olcsóbb, stabilabb - HA elérhető.
Ha viszont nincs lehetőséged más technológiára, akkor a DSL-t attól vedd, akié a kábel (jelen esetben T). Mint fentebb már ecsetelték, a kapcsolatot ő adja, a szerződött szolgáltatódnál csak a PPPoE kapcsolatod végződik és megy tovább. De, mivel meghibásodásra leginkább a fizikai közeg, modem, dslam hajlamos, így jobban jársz, ha ennek a tulajdonosával vagy szerződéses kapcsolatban.
Amúgy, a csupasz szolgáltatásokat már sehol sem szeretik (mindenkire rá akarják sózni a vezetékes telefont, de kb. ingyen dobják utánad, legfeljebb nem használod), viszont úgy láttam, már a DSL-nél is megfordult a technológia: Nem a telefon mellett kapod a netet, hanem a csupasz DSL felett kapod VoIP-on a telefont. Így gyakorlatilag mindegy, mi a vivőközeged (réz érpár, koax, üveg, ethernet vagy mikrohullám), kapsz egy IP végpontot és azon minden egyebet - ha kéred (...ha nem)

-------------------------------^v-----------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Jó, akkor átfogalmazom: csak netre van szükség, mégpedig a lehető legolcsóbban, mert a gazdája nem tagja egyetlen igazgatótanácsnak sem. Kutyát nem érdekli, hogy adnak-e hozzá telefont, TV-t, nem lesz használva, nincs készülék, nem is lesz, nincs neki hely sem.

Ha net+telefon olcsóbb, mint a csak net, akkor felőlem úgy is lehet. De csak net kell publikus, dinamikus címmel. Réz érpár be van húzva kettő is, koax nincs. Jelenleg 5 Mb/s-ra 4663 Ft bruttó az ár, ennél nem nagyon kellene többe kerülnie. A sebesség nem sok, de egyelőre elég, ha stabilan megvan.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Januárban volt egy CATV-s szolgáltatás indításról reklámjuk, amiket T-s területen tudnak nyújtani. Korábban voltam Ügyfelünk, igazából csak akkor volt gond, ha T-s hálózattal volt gond. A kábeles net ár/érték aránya sokkal jobb, mint a T-s hálózaté, arról nem beszélve, hogy kisebb csomagnál is 5x akkora feltöltés adnak, ami pont kerestem.
Szolgáltató váltással jöttem át, gyakorlatilag annyira új volt a szolgáltatásuk, hogy senki sem tudta náluk, hogy ez hogyan működik. A gyakorlatban a szerelő hozott egy új modemet, azt rákötöttük a T-s helyére, regisztrálták a MAC-et a MT, aztán amíg magára talált az Externet a T-s modemet visszakötöttem és használtam. 1-2 nappal rá hívott az Externet, hogy nem látják az eszközt, mondtam nekik, hogy 1 perc és rákötöm, aztán Ők is regisztrálták, és ment is a net rajtuk keresztül is.
Utána 1 gondom volt, amikor 2 napig nem volt net, mert állítólag elfogyott az IP a tartományból. Tény, hogy nagyon lassan oldották meg. Számlázásukat eddig random jellegűnek mondanám az eddig tapasztaltak alapján.
Hálózatuk egyébként jó, nincs gond vele...
Kábelnet25-ösöm van, ami mellé 5Mbps feltöltést adnak, lefele 3MBps, felfele 600KBps. Ez 4800 Ft/hó-ért, és nem kell telefont, tv-t mellé köttetnem...

Még dial up volt, amikor Externetnél voltam,emlékeim szerint az ügyfélszolgálat készséges volt, ami az akkori Matáv-ról nem volt elmondható. Szerintem e tekintetben ma sem változott a helyzet. Ár szempontjából is lehet, hogy kedvezőbb az Externet. Hibakezelés esetében viszont gyorsabb a folyamat, ha az alaphálózati szolgáltató ügyfele valaki. Szóval ez egy dilemma, mint sok mindennél,itt is el kell dönteni,hogy az ár számít, vagy inkább a minőség.
--
https://www.digitalocean.com/?refcode=7504fb2af065