miért szophat az eccerüember?

úgyértem egy autót ha eladsz, miért te szophatsz miatta...

esettanulmány:
delikvens 2011-ben az akkor forgalomból ideiglenesen kivont autóját eladta. adásvételi négy példányban, ebből a vevő csak egyet tartott meg (kért), a többi meg az önkormányzati adóosztályon való ügyintézés után elkallódott. errefel '14 decemberben a zokmányiroda felszólítja az eladót, hogy ballagjon be leadni a forgalmit, rendszámot...
r-go a vásárló baszott átírni a saját nevére a járművet. az eladó (elkallódott adásvételi híján) szopkod nagyokat.

úgy adódott, hogy holnap valaki meglesi az eladni szánt autómat. mivel én nem szeretnék ily' módon rábaszni, a születendő adásvételi egy példányát az autómnak amúgy is nyitott mappájába fogom belerakni, illetve beszkennelem, guglidrájv megbírja.
amikor vettem a kocsit, minden szirszar veleszületett papírost szkenneltem, biztos ami ziher.
viszont nem értem, hogy adabszurdum a vásárló ha baszik átírni az autót a nevére (határidőn belül), miért kell az eladónak rohangálni ide-oda, bizonygatni a dolgot...
nem mondom, megőrzendő a saját lelki béke miatt 10 évre minden, de vicc! öt évig vagy köteles papírholmikat megőrizni, de szélsőséges esetben 7-8 év elteltével meg követelnek rajtad ezt-azt, amiknek rendezését azért nem tudod bizonygatni, mert az 5 év elteltével automatikusan kibaszkodtad az elavult/elévült irományokat. vagy szimplán csak akkora rendet raktál, meg költöztél négyszer, hogy alapjába véve fogalmad nincs, hol kallódott el. lényeg hogy _nincs_ az iratokat tároló szekrényben.

szóval akkor a költői kérdések:
-hogyan tudod megúszni az esettanulmányban leírt szopást? (őrizd életed végéig a rád vonatkozó papírholmikat, szükség szerint bérelj hangárakat a tárolásra, majd egy ilyen esetben a dokumentummal a kezedben mutass fuckyou-t a hivataloknak)

-honnan veszi a bátorságot egy autó vásárlója ahhoz, hogy baszik átiratni a nevére a szerzett járművet? (eladóként lerendezted a biztosító és az adóosztály felé a történést, neked okmányirodai feladatod nincs, de miért nincs?. pestmegyében a 100ezer Ft alatti autókat át sem írják! van olyan autó, ami már a 27. gazdájánál van, miközben a nyilvántartás szerinti tulajdonos 15 éve halott. a másik kedvenem az "üzembentartóival eladó" jellegű hirdetés, bizalomgerjesztő)

-kifizetted anno az otp a/b/c (megfelelő aláhúzandó) hiteledet, majd két-három év elteltével rendet raksz, majd a kifizetést követő hetedik évben az otp faktoring baszogat. ügyészi felszólítások garmada ellenére a faktoring megáll a kommunikálásban, de nem törli a (jogtalan) követelést. megteheti? (ezek szerint büntetlenül, sőt akár huszonhétszer kifizettetheti veled, feltéve hogy te is elkevered az ilyen jellegű lezárásokat)

-megőrzöl 14 éve mindenféle szirszart (9 köbméter irat), aztán azt látod, hogy amiket megőrzöl, soha nincs rájuk szükség. akkor most foglalja a helyet nálam, béreljek neki raktárat, vagy mégis mi az optimális megoldás?

mivel én az idén elkezdtem szkennelni mindenféle papírholmit, tervek közt szerepel az egyendobozba való iktatás, dobozra meg lista, hogy mi van benne (évszámok, főbb ismertetőjegyek), aztán megy a padlásra. kérdés az, ha a papírholmi elkeveredik, mennyire fogadtatható el a szkennelt (ám nem hitelesített) változata?

egy másik vicc, használt autó témájából:
vásárolsz egy autót. ha kereskedőnél teszed, garantált a visszatekert óra, agyontörött autó esetében a hulladék minőségű karosszériamunka, eltűnt szervizkönyv, bizonytalan szerviztörténet, bújtatott hibák a kocsiban, csak vedd már meg és menj a francba. viszont van szavatosság vállalási kötelezettsége, csak bírjad kivárni, míg valaki meg is ítéli a javadra. nem megyünk kereskedőhöz szakember nélkül, még tévedésből sem. sőt van hely, amit elkerülünk messziről!

ha magánszemélytől vásárolsz, buktad a szavatosságot, itt is előfordulhat a visszatekert óra, szar minőségű törés utáni javítás, bújtatott hiba. illetve még valami. pár hét/hónap elteltével jön a zsandár meg a tréler, aztán rövid tájékoztatás után viszik az autódat azzal, hogy az lopott, vagy csak részei lopottak. viszont itt előbb botlasz olyan kocsiba, amibe nyugodt szívvel mernél beülni, ami azért annyi, mert látod rajta, valamint a gazdája először a szar dolgokat mondja el.

behozol kintről autót. megveszed mondjuk 1200-3000 euró közötti összegből. további 300-400ezer Ft közötti összeget becsengetsz az államnak, mire kapsz magyar forgalmit, rendszámot, műszakit. elvégzel rajta "kötelező" szervizt (vezérlés, olaj, szűrők, klíma, fékbetétek/tárcsák), ez legyen 200ezer. persze kihullik a hajad mire a végére érsz, de legalább elmondhatod magadról, hogy drágábban vettél autót kintről mint tetted volna itthon. viszont mindenki tudja, hogy osztrák-német autók azonos árban több felszereltséggel rendelkeznek magyar társaikkal szemben.

meg kell állapítani, hogy ezen a téren legalább 10 éve nincs változás a fogyasztó érdekeit tekintve, valamint hiába bűncselekményi kategória már az óratekerés, nem elrettentő (nem is hallani híreket). annak idején ha nyilvánosan lelőtték volna a "csaló" kereskedőket, a szakma öntisztuló folyamatát felgyorsítandó, lehet mostanra már nyugodtabban mennél kereskedőhöz.

sok sikert mindenkinek az autóvásárláshoz, a kereskedőknek meg az eladáshoz.

ha a holnapi látogató megveszi a kocsit, az okmányiroda januári nyitásakor szerintem beballagok az adásvételi egy példányával, megkérem őket az iktatásra. a tököm se akar x év múlva pereskedni, rendőrökhöz futkorászni ilyenek miatt (mikor lehetne ettől nagyobb volumenű ügyek miatt is).

Hozzászólások

:)
- - - - - - - - - - - -
Magyar égre, magyar ufót.
300hsz feletti topicot nem olvasok.

Ha eladod az autót az adásvételivel az okmányirodában bejelentheted az eladást. Ilyenkor a nyilvántartásba bekerül egy rovat: tulajdonos által bejelentett változás ekkor meg akkor, vélelmezett tulajdonos ez meg az.

Ilyenkor aki lekéri az autódat, hivatalok lekérik, akkor látja, hogy bár a te neveden van az autó, de azt is hogy ekkor meg akkor be lett jelentve, hogy ez meg aznak eladtad az autót.

Ezt a gyerekes picsogást... nem is te lennél már megint.
"ha a holnapi látogató megveszi a kocsit, az okmányiroda januári nyitásakor szerintem beballagok az adásvételi egy példányával, megkérem őket az iktatásra. a tököm se akar x év múlva pereskedni, rendőrökhöz futkorászni ilyenek miatt"
Még jó, hogy beviszed, mert köteles vagy (legalábbis én úgy tudom). Az iratokat pedig meg kell őrizni, azért vannak. Nekem elfér az összes iratom egy nagyobb cipős dobozban (nem csak az eddigi autóim papírjai), pedig költöztem is már eleget és vettem már több autót is.
Szerintem van jobb módja is levezetni a stresszt mint blogot írni az aktuális kínodról :)

A leirasodbol az jon le, hogy halvany fogalmad sincs arrol, hogy kell autot eladni/venni, csak fikazol esz nelkul...

"ladóként lerendezted a biztosító és az adóosztály felé a történést, neked okmányirodai feladatod nincs, de miért nincs?. " - mert VAN.
meghozza az, hogy az eladott autot KOTELES vagy 5 napon belul bejelenteni. Ha nem teszed, akkor teljes joggal szopsz utana a sajat hulyeseged miatt.

"rövid tájékoztatás után viszik az autódat azzal, hogy az lopott, vagy csak részei lopottak. " - azt hogy 'reszei lopottak' igen kicsi esellyel fogjak kitalalni (megis honnan?), ha megis igy lenne, valoszinuleg akkor sem fogjak elvinni az autodat.
Az ellen meg hogy az auto lopott, van egy, az elado bejelentesi kotelezettsegehez hasonlo, szinten KOTELEZO kor, amit ugy hivnak hogy eredetisegvizsgalat.

"A leirasodbol az jon le, hogy halvany fogalmad sincs arrol, hogy kell autot eladni/venni, csak fikazol esz nelkul..."
tévedés.

mint eladó, nincs bejelentési kötelezettségem. az adásvételi szerződéssel, meg az eredetvizsgán született papírholmival és a megkötött kötelező bizonylatával a vevő kötelezettsége az okmányirodában átiratni. én eddig minden esetben a vásárlás napján eredetvizsgáztam, kötöttem kötelezőt, s adtam be okmányirodába. minden autóm esetében. nem vártam ki a határnapot...

az eredetvizsgán megnézik a motorszámot és az alvázszámot, aztán finis. viszont ismerek olyan sztorit, ahol 5 lopott autóból raktak össze egyet, később bebuktak, így a rendőr lefoglalta a már eladott autót. hosszú történet volt, talán 7-8 évig is eltartott, mire a vásárló elindulhatott polgári perre. az eredetvizsga "azellen nem véd", főleg ha egy négyzetméternyi lemezt vágok ki az alvázszám körül, amit behegesztek másik kaszniba, és így tovább...

--
Aspire E1-530
"...és micsoda zajt csapott!"

Van bejelentési kötelezettséged, rajta is van a hivatalos adásvételi szerződésen. Más kérdés, hogy nem szokták ezt sokan megtenni, engem múltkor el akartak zavarni a helyi ocsmányirodában mikor le akartam adni. Annyit sikerült elérni hogy pecsételje le dátummal. De tudtommal továbbra is le kell adnod 5 napon belül.

"tévedés.
mint eladó, nincs bejelentési kötelezettségem."

komolyan nem ertem mit pofazunk itt feleslegesen mikor nyitott szajjal rohangalsz a faszerdoben :)
mar banom hogy leirtam mit kene csinalnod, ha elkepzelem az okmanyirodai dolgozok fejet mikor habzo szajjal hisztizve odabaszod elejuk a papirokat azzal hogy marpedig te TUDOD hogy nem kell, de akkor is jottel bejelenteni :D

Hogy kötött a vevő biztosítást az autóra, ami nincs is a nevén?

"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."