Fizetős lesz az M0-s. Megyei matrica rendszer.

Fórumok

" Díjasítja az M0-s autóutat a kormány. Január elsejétől a fővárost elkerülő csonka körgyűrű több szakaszának használatáért minden járműkategóriában fizetni kell. A sztrádák szakaszai megyénként éves e-matricát kapnak. A költségvetés több tízmilliárd forintot kaszál.

Az 1977-ben megkezdett, és azóta kampányszerű bővítések nyomán aktuálisan mintegy 79 kilométer hosszú, körgyűrűnek gúnyolt autóúton, a Szentendrei úttól az M3-ig, illetve 4-es főúttól az M5-ig sarcolják majd az utazókat.

Az 1-es főút és az M5-ös, illetve a 4-es főút és az M3-as között viszont marad a díjmentesség. Csak aztán az autósok győzzék követni, éppen merre is járnak.

De ezzel még nincs vége. Fizetősek lesznek az autópályák fővárosi bevezető szakaszai is. Így az M1-M7, az M3-as, az M5-ös, illetve az M6-os utolsó néhány kilométere. És, hogy a boldogság teljes legyen, lesz megyei e-matrica is. A megyénként egy évre ötezer forintért megváltható címkével azonban nem árt vigyázni. A megyehatár véletlen átlépése után a büntetés elkerülhetetlen. "

Forrás : http://nol.hu/gazdasag/fizetos-lesz-az-m0-s-1503659

A nemzeti fejlesztési miniszter módosította a díjfizetés ellenében használható autópályákról, autóutakról és főutakról szóló korábbi rendeletet, – a jogszabály a legutóbbi Magyar Közlönyben jelent meg és szombattól hatályos. Nem kell díjat fizetni mostantól az M43-as autópálya makói csomópontja és az országhatár közötti szakaszán, továbbá az M60-as autópálya Pécs délnyugati elkerülő szakaszán az 58. számú valamint az 5826. számú utak között.

A rendelet szerint az M86-os autóút, valamint az M85-ös autóút és az M9-es autópálya viszont a jövő év január elsejével lekerül a nemfizetős listáról.

Forrás : http://www.utdij.hu/hirek/ezek-az-uj-fizetos-utak-lesznek-2016-tol/

Hozzászólások

[off]
érdekes, hogy gyurcsány kottájából ez hiányzik.
[on]

tehetségtelenek. továbbra is érdekel az államosított korrupció, a kitiltások az usákokból, illetve várom az újabb epizódot a "vidaildikó hülyét csinál magából" című sorozatból.

--
Aspire E1-530
"...és micsoda zajt csapott!"

NEM fogok fizetni. Ennyi.
--
God bless you, Captain Hindsight..

a teherautós útdíj bevezetésével egyidőben a határokra vezényeltek zsandárokat. az ő feladatuk elfogni minden külföldi teherautóst, amelyik nem fizetett útdíjat (lásd azóta telepített kamerás oszlopok). a képlet egyszerű: addig nem megy sehova (lefoglalás), amíg az útdíj és a bírság nincs kifizetve.

ugyanez lesz majd kicsiben is, főleg ha itthon élsz/dolgozol/laksz: megy a csekk. ha nem fizeted be, le is ülheted.

--
Aspire E1-530
"...és micsoda zajt csapott!"

szlovakiaba nem jogszeruen kuldenek.
a jogszeru az lenne ha jogsegely kereteben kikernek az adatokat, s a szlovak hatosagot megkernek a birsag kiszabasara a szlovak jogrendnek megfeleloen.
ezzel szemben a magyar rendorseg magyarul hatarozatot kuld szlovakiaba, sarga csekkett mellekelve, a magyar kresz -re hivatkozva.
10-bol 10 esetben eddig bebizonyosodott, hogy a magyar kresz szlovakiaban nem ervenyes, azok a paragrafusok, amik a hatarozatban fel vannak sorolva, ott nem ervenyesek, igy erre hivatkozva szlovak entitast megbuntetni nem lehet.
eleve a magyar nyelvu level nem jogszeru, ott az nem hivatalos nyelv.

szlovakiaban nem ervenyes a magyar torveny, szlovakia teruleten erre hivatkozva, raadasul a magyar rendorseg, aki nem is illetekes teruletileg, nem szedhet be birsagaot. pont.
jogsegely kereteben a szlovak rendorseget kellene megkerni.

"Az osztrák rendőrök is német nyelvű határozatot küldenek..."
kb ugyan ez a kategoria lehet akkor...

Ez egy össz. EU jogszabály, ami üti a helyi törvényeket: http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/safety/road-safety/index_hu…

A közúti közlekedésbiztonság javítása érdekében az EU számos intézkedést hozott, így például megszigorította a felelősségre vonásra vonatkozó szabályokat azoknak a közlekedési jogsértéseknek az esetében, melyeket az uniós polgárok másik EU-tagállam területén követnek el.

Ez azt jelenti, hogy ha Ön gépkocsijával egy másik EU-ország területén áthágja a közlekedési szabályokat, a kiszabott bírságot be fogják Öntől hajtani a lakhelyén.

2008-ban kezdték el kidolgozni a dolgot és 2014-től lépett hatályba, így azért elég jól átrágták. És minden ország (kivéve a különcködő briteket) jóváhagyta.

Szóval ezt a fotel jogászkodást hagyjad kérlek :)

Jolvanakkor.
(Konkrétan velem esett meg, hogy a pozsonyi bíróságra kerültem az üggyel, és az nekem adott igazat. Érvelésem az volt, mint fentebb: szlovák területen, szlovák entitástól egy külfüldi hatóság, akinek nincs területi illetékessége, olyan paragrafusokra hivatkozva, ami szlovákiában nem érvényes, nem követelhet semmit. Ne zavarjon ez, foteljogászkám. ;-) )

najó, de a kérdés az, hogy mikor. Ez az egész 2015-től van csak.

Amúgy továbbra sem értem, hogy miért olyan nehéz felfogni, hogy a törvények területi alapon érvényesek. Magyarországon gyorshajtottál? Igen.
Az ott érvényes kreszt szegted meg? Igen
Akkor ki küldje a bírságot, az interpol?

Ennyi erővel az USA állampolgár tarthat magánál fegyvert mert ott lehet? Nem, mert a törvények területileg hatályosak.

"najó, de a kérdés az, hogy mikor."
2015-ben.

"Magyarországon gyorshajtottál? Igen."
Meg is állíthattak volna akár, és kifizettetik a bírságot.

"Az ott érvényes kreszt szegted meg? Igen
Akkor ki küldje a bírságot, az interpol?"
Nem, hanem a szlovák rendőrség. Neki kéne.
Egyébként meg bocsika, hogy minden lehetséges jogorvoslati lehetőségemet kihasználom, és nem olyan f.sz, fejet lehajtó birka vagyyok, mint ti, és bocs, hogy nem tisztelegve fizetek azonnal az első szólításra... Ti nagyon el vagytok tévedve!
A hülye magar rendőrök hibáztak, meg kellett volna állítaniuk, vagy a szlovák rendőrséggel beszedetni a pénzt, ehelyett magyar nyelvű, magyar törvényekre hivatkozó leveleket küldözgettek szlovákiába. Ezt elbaszták, ennyi.

"Ennyi erővel az USA állampolgár tarthat magánál fegyvert mert ott lehet? Nem, mert a törvények területileg hatályosak."
Pontosan ez az, szlovákiába a magyar rendőrség nem küldözgethet magyar nyelvű leveleket meg csekkeket, mert ott nem illetékes, ott nem hatályos. Illetve küldözgethet, de a kandallóban végzik ezek gyújtósként.

Itthon gyorshajtás esetén nem kell, hogy megállítsanak. A bírság a jármű tulajdonosának szól, és igen, arról küldenek határozatot, illetve a behajtását remélhetőleg határoktól függetlenül meg fogják oldani legalább az EU-n belül - pont az ilyen dolgok miatt. (az is kérdés, hogy állampolgárság tekintetében a címzett hova tartozik, ugyanis magyar vagy kettős állampolgár/magyarigazolvánnyal rendelkező személy számára teljesen jogosan küldenek a határon túlra is hatósági, hivatalos levelet, lett légyen az szavazási értesítő, vagy épp szabálysértési határozat.)

Az optimista énem spórolni fog évi 35e huf-ot, a realista énem, pedig többet fog fizetni, a pesszimista énem szerint a kurva anyjukat mit akarnak már megint eltakarni előlünk ezzel az ostobasággal?

Ma reggel 8.30 kor a Hűvösvölgyi végállomást nem lehet elérni közúton mivel az összes létező bevezető út fullon volt.
Amennyiben valóban fizetős lesz az M0,M1,M7 a Budapestre bevezető kicsi mellék utakon is pont ez lesz majd a helyzet minden nap.
Az kérdés, hogy az ott élők mennyire fognak majd ennek örülni...

"A kormány ne tegye fizetőssé az M0-ás autóutat, követeli a Budaörsön élők érdekében Wittinghoff Tamás (Budaörs Fejlődéséért Egyesület), a település polgármestere, mert szerinte ez az intézkedés "egyszerre tisztességtelen, káros és végrehajthatatlan". "
forás : http://hvg.hu/cegauto.kozlekedes/20141211_Fizetos_M0as_ketsegbeesett_ot…

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Max kerületi dugódijnak :D

Amúgy technikailag baromi egyszerűen kivitelezhető a bejövő forgalom lassítás eme kerületekben.
A lámpák zöld jelzését kell csak lerövidíteni úgy, hogy max 3 autó tudjon átmenni.
(Ezt Bp belvárosában már több helyen alkalmazzák ! :)
Ezzel egy időben a főútra kivezető utakat egyírányúsítani a kereszteződés előtt és több helyen átmenő forgalom tilos táblákat kitenni.
(Már ez is régi gyakorlat)
A feljebb levő bekötő utakat meg U vagy L irányban visszaterelni, hogy aki rövidíteni akar az hátrébb érjen vissza a sorba :)))

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Egyszerű a képlet, fizetőssé teszik az M0-t, ergo megint mindenki bejön a városba és megint akkora dugók lesznek, mint 10 éve. És ekkor jöhet a dugódíj. Ha füstszűrős, akkor azért, ha nem, akkor azért :)

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

> ... És ekkor jöhet a dugódíj.

És pont hogy nem, mert az M0 fizetőssé tételével a Hungária gyűrűt fogod túlterhelni, az viszont a dugódíj övezet külső határa lesz. (= nem fizetős, és pont az a gond a dugódíj bevezethetőségével, hogy a határövezetét túlterheli, tehát a dugódíj előfeltétele pont a Hungária gyűrű környezetének tehermentesítése.)

A jelenlegi teljes magyar politikai felső vezetés és az alatta találhat 10-15 szintnyi holdudvar teljes mértékben alkaimatan. Képtelen alkalmazni az elemi logikát vagy az általános iskolai matematikát. A legnagyobb baj, hogy semminemű felelősség nem terheli egyiket sem és nem is fogja az ilyen kártékony ötletek miatt. A döntés diktatórikus a felelősségvállalás kollektív. 18-ik századi feudalizmus, urak, pátoszok, de a király meztelen.

Évi 5000 Ft-ról van szó. Szerintem teljesen reális az az elképzelés, hogy az autósok inkább kifizetik ezt az összeget, ahelyett, h a mellékutakon ücsörögjenek órákig a dugókban. Vagyis ha növekedni is fog a mellékutak forgalma, korántsem olyan mértékben, mint amivel riogatnak. De azért én sem tartom jó ötletnek, kis forgalomnövekedés is növekedés - és ha már most is nehezen tűrhető a forgalom, akkor azt nem lenne szabad növelni. Másrészt éppen eléggé sarcolják az autósokat már így is.
Persze ha nem csak azt a tervezetet ismernénk a költségvetési lyukak betömésére, amit az ellenzéki sajtó részére kiszivárogtatnak, hanem a többi alternatívát is, akkor lehet, h látnánk h többi alternatíva sokkalta rosszabb ennél.

Be kéne vezetni az általános levegőhasználati díjat is, hogy visszaszorítsuk a szmogot.
Hmm... Ez jobb ötlet, mint a villanykörteadó. <– bár ettől függetlenül ezt is be kéne vezetni. :3
Háh! Általános napsugárzásadó? Úgyis mindenkire hétrét süt a nap.
Vagy még: általános gravitációsadó, mely természetes és nem természetes személyekre, ingóságokra, és ingatlanra is alkalmazható.
Továbbá: fogadó, amit a fogász ellenőriz, így hivatalos szervvé válik, tehát állami kézbe lehetne venni a fogturizmust.
Esetleg: faladó, ahol a fal adja a másikat? Dupla haszon!

Ez a szabad-gondolat adónem lenne, mely preventív módon lefedné a bűnös / a jogszabályokban előírt köznormáktól eltérő gondolatokat is. Mint pl ahogy azt az Artisjus teszi.

Vagy lehetne olyan is, hogy demokráciaadó, amelyben a hatalmon lévő kormányzatnak pártnormáitól eltérő véleménykinyilvánítás lehetőségét sarcoltatná meg. Így legalább mind egy irányba haladnánk.

Ha már váltó- és egyenáram:
https://www.youtube.com/watch?v=efIfk8uNPGE
Az elején az a hörgős AaaAAaaaAa, olyan mintha láncfűrész berregne a fatörzs darabolása közben.

Mily kiváló ötlet!
Úgy is dívik a standup comedy, melyben komoly dolgokkal viccelődnek. Az élet nem tréfa, tessék komolyan venni! Most akciós a Steam 2014-es Ünnepi Vásár ajánlatai közt.
Tényleg: az Artisjus mé' nem terjeszti ki csápjait a digitális kontentekre is, mint pl a Steam?

Nem. Nem elfogadható. Tömören:

- Állami pénzből épületek.
- Uniós pénzből épültek, feltételekkel.
- Hatékonyság növelése céljával épültek.
- Nincs más nagyvárosi körgyűrű ami fizetős lenne.
- Ha már fizetni kéne érte akkor miért nem a magánszektor építette kapásból?
- Összességében jelentősen nagyobb vesztességgel járna mint bevétellel, pl a belső vagy külső úthálózat nem alkalmas nagy forgalom elviselésére.

Beteg ötlet a javából, beteg emberektől. Az ország kezd nagyon furcsa formát felvenni. Rohadó házakból, üres zsebbel lehet menni új stadionba soha nem látott szar focit nézni, 200MRD-ért közgazdaságot tanulni, 200MRD-ért a budai várba trónterem, stb.

"- Állami pénzből épületek.
- Uniós pénzből épültek, feltételekkel.
- Hatékonyság növelése céljával épültek."

Igen, ez így van más jelenleg is fizetős úttal. Tehát ezek kiestek.

"- Nincs más nagyvárosi körgyűrű ami fizetős lenne."

Az állítás részben hamis. Másfelől mindig van egy első.

"- Ha már fizetni kéne érte akkor miért nem a magánszektor építette kapásból?"

Egy kérdés nem lehet érv.

"- Összességében jelentősen nagyobb vesztességgel járna mint bevétellel, pl a belső vagy külső úthálózat nem alkalmas nagy forgalom elviselésére."

Nagyívű kijelentés, amit csak a szakemberek tudnának felmérni.

Allami penz... az mi ?

Olyan nem letezik, az a penz a tied, az enyem, meg az ove, amit mindenfele adoval es stiklivel elszedtek toled...

Rossz beidegzodes ez az allami penz, az a nep penze, amit rabizott egy szervezetre, hogy a tarsadalom javara forditsa.

Szerintem ennyi.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Ebben az a legvisszataszítóbb, h nem tudod elképzelni, h valaki anyagi érdek nélkül alakítsa véleményét - meglehetősen ködös lélekre vall. Egyéb iránt Magyarországon histórikusan nem a legfőbb hűbéresé(sic!), de még csak nem is a hűbérúré és még csak nem is a királyé volt minden, hanem a Szent Koronáé.

"nem tudod elképzelni, h valaki anyagi érdek nélkül alakítsa véleményét"

Nem kell elképzelnem semmit: fentebb írtam, hogy én JÓL járok a tervezett díjazással.
Ahogyan azt is írtam nem régen, hogy az "egykulcsos" is az én számlámra dolgozik.

Csak nem élek vákuumban.

A koronás mondatot pedig irigylem, mert ironizálhatatlan, ahogy a fekete testet se lehet feketére festeni.

"egy közepes bp.-i kocsmában ebből nem jön ki egy korsó Dreher"

A sör fajtájának megnevezése nélkül, de gyakorlatilag szó szerint ezt mondta Fletó a 300 forintos vizitdíjról.
Hogy Csepreghy és a főnöke mit mondott ugyanakkor, feledje jótékony (?) homály ebben az egyáltalán nem jótékony homályban!

- o -

Megjegyzem, éves matricával járok 4 megyén keresztül, tehát nem a pórul jártak keserve mondatja velem, hogy ahogy ezentúl JUSZT SEM lépek be CBA-ba, úgy JUSZT SEM fizetnék egy buznyákot elkerülő utak igénybevételéért.

UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU, hogy orulnek sokan, hogy a 0 helyett csak 400...

Majd orulsz annak is, hogy 20 helyett csak 5 ev kenyszermunka az uranbanyaban ?

Idiotizmus, pont ezert ilyen a vezetes, mert tudja, hogy megteheti, mert a vegen meg megmagyarazzak neked, hogy "orujjjjjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee geco!"

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Kérdezz nyugodtan, ha valami érdekel, megígérem, válaszolni fogok.

Alapvetően gusztustalannak tartok bizonyos intézkedéseket, amit a kormány csinál, nem is szavaztam rájuk soha, de attól még lehet olyan intézkedés amit ellenzek, hanem indifferens vagyok vele kapcsolatban, ne adj' Isten még támogatom is.

A fizetős M0 a coldn't-care-less kategória nálam. Az M0 havidíja egyenértékű egy darab BKK vonaljeggyel. Továbbá elég sokat utazom Budapest és Székesfehérvár között, szerintem tök jó lenne, ha nem kéne a teljes árú éves matricát venni.

10 érv, hogy miért jó ötlet a fizetős M0-s
Esti humor -> forrás : http://www.vezess.hu/vezetunk/10-erv-hogy-miert-hulyeseg/57129/#sl

Január elsejétől a fővárost elkerülő körgyűrű (nevezzük M0-snak) több szakaszának használatáért minden autósnak fizetnie kell, az autópályákra pedig megyénként éves e-matricát válthatunk, ötezerért - adta hírül tegnap a NOL.HU, majd a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kommunikációs osztálya is megerősítette, hogy megszűnik az M0-s általános díjmentessége.

Állítólag jó ideje megy az ötletelés, hogy a jövő évi útdíjbevételeket hogyan tudná 150 milliárdról 189 milliárd forintra emelni a kormány, de most már mindenki megnyugodhat, kitalálták. Egy hónapunk sincs hátra és fizethetünk, mint a katonatiszt, ha a Szentendrei úttól az M3-ig, illetve 4-es főúttól az M5-ig szeretnénk élvezni az M0 adta szabadságot. Az 1-es főút és az M5-ös, a 4-es főút és az M3-as között marad a díjmentesség.
De ez még semmi! Fizetősek lesznek az autópályák fővárosi bevezető szakaszai is: az M1-M7, az M3-as, az M5-ös és az M6-os utolsó kilométerei. Ez enyhén szólva is pofátlan húzás, de mielőtt cipőt húznál és berohannál a tüntető tömegbe, nézzük meg, miért lesz jó, ha fizethetünk az M0-sért. Csak pozitívan...

1.- Aki fizet, mehet. Mint tudjuk, fellendült a gazdaság, dübörög a rezsicsökkentés, ergo a te zsebedben több a pénz, így nem esik nehezedre kicsengetni ezt a kis aprót, és élvezheted a forgalommentes M0-st.

2.- Nincs pénzed kerülni? Semmi gond, bemehetsz páratlanul szép fővárosunkba, a Hungária körúton végigaraszolva lesz időd megcsodálni a Groupama Arénát és a felújított villamospálya zöld gyepét.

3.- Ebben is világelsők lehetünk. Fizetőssé tenni azt az utat, aminek a lényege, hogy az átmenő forgalom elkerülje a várost, az világelső unortodox húzás.

4.- Csökkenni fog a balesetek száma. Míg az M0-án ritkább lesz a forgalom, a városban meg úgyis mindenki állni fog, a súlyos balesetek számának csökkenése szinte borítékolható.

5.- Nem költesz hülyeségekre az IKEA-ban, nem mész olcsó hotdogért és húsgombócért a budaörsi bevásárlóközpontba. Marad a CBA, biztos elfér még pár Porsche a parkolóban.

6.- Végre mindenki részt vehet az "arányos közteherviselésben"! Ugye autósként eddig téged is zavart, hogy nem fizetsz eleget a közösbe? (regisztrációs adó, teljesítmény adó, az üzemanyagok általános forgalmi adóval terhelt jövedéki adótartalma, stb.) Hát most ledobhatod magadról ezt a nehéz lelki terhet.

7.- Ajándékozz e-matricát. Ha fővárosi szeretteidet balatoni wellnessezéssel lepnéd meg, legyél gavallér, és fizesd ki megyénként az útdíjat. Elég egy Pest, egy Fejér és egy Somogy megyei matricát vásárolni - csupán a fővárosi sztrádaszakaszokat kell ügyesen kikerülni -, és már roboghatnak is a déli partra.

8.- Nem fog hiányozni az a pénz, hiszen úgyis 15 százalékkal csökkent az üzemanyagok ára, és ki tudja, még mennyivel fog.

9.- Vegyük észre, hogy az M0 fizetőssé tételével olcsóbb lesz az autópálya-matrica. Hiszen immár ugyanazzal a matricával jóval több kilométernyi gyorsforgalmi utat használhatunk!

10.- A 4-es metró miatt az unió által 2016-tól kötelezően előírt dugódíjtól akarják megmenteni az agglomerációban lakókat. Tehát ha fizetős az autópálya bevezető, akkor már otthonról sem kocsival indulsz, hanem busszal vagy vonattal. Világos?!

+1.- Mélypontra értünk, aminek tulajdonképpen lehet örülni. Nézzük pozitívan: az éjszaka is hajnal előtt a legsötétebb.

Innét is a umva 'nyát az összes fideszre szavazónak.
Mióta újra trónon van az a buzi cigány orbán, minden hónapban valami plusz fizetnivalót kitalál...

Eddig is szar volt hogy 10 napot kellett kifizetni akkor is ha fél évente 5 órát használom az autópályát, most már 10 percért is kell...

Ne sírjon már a szád.

Minden egyes threadbe, ahol szóba kerül a közélet bármilyen aspektusa, te rohansz odaírni, hogy Magyarország milyen szar. Ha ennyire nem tetszik, el lehet húzni.

Disclaimer: nem szavaztam a Fideszre, és azt sem gondolom, hogy Magyarországon van a Föld szívcsakrája, de ez már kezd zavarni, amit művelsz _minden_egyes_threadben_. Nem mint magyart, hanem mint embert.

Értjük, utálsz itt élni. Lépj túl rajta, vagy lépj le.

vid related: https://www.youtube.com/watch?v=lqtHubfC04w

Most ezen mit pattogtok? A mi postásunk van amikor felhozza a csomagot, van amikor nem, épen milyen kedve van.

Mondjuk azóta leváltották és az új szépen felhozza mindig és még kettőt is csenget, hogy az ember tudja hogy a postás jött. Elégedett is vagyok azóta a szolgáltatással.

Nem volt felesleges, mivel az ország "jobban teljesít" de sokan lettek "kényszer vállalkozók" és nem igen van a köztudatban még benne az otthonról vagy otthon végzett munka.
A másik rész meg hogy amikor Budapesten egy iroda bérlet 80-200 eFt közt van és még parkolni sem tudsz vagy + havi X eFt-ért költséghatékonyabb az otthoni iroda megoldás.

Páromnak pl Könyvelő Irodája van. Egy " lukat" bérel kb 9 nm ügyfélfogadónak I kerület fő út havi 35 eFt. Parkolási díj óránként 420 Ft és nincs szabad hely vagy csak elvétve.
Vezetékes internet elérés nincs, Tél van fűtés mutatóban, a talajvíz 1 méterre jött fel a falon stb :D
A munkát a saját házunkban végezzük és ezzel jelentős költséget tudunk megtakarítani.

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

No offense, de mondom, kicsit gusztustalan, amit művelsz. Érdekes, hogy azok az ismerőseim, akik ki akartak menni, és jó informatikusok, azok itthonról is találtak külföldi munkát, majd a cég anyagilag és minden más tekintetben is segítette a _család_ kiköltöztetését.

Itt kettő opciót látok:
1) dehogy akarsz te kiköltözni, csak itt nyomod a melodrámát a hupon
2) nem kellesz a kintieknek

szerk: amúgy meg banyek, felveszed a szabadfelhasználású hitelt, amit kb. az első két-három kinti fizudból visszafizetsz.

Most komolyan, mennyi pénz kell hozzá?

Pl. én feltöltöttem az önéletrajzomat egy weboldalra - OK, kell számítógép, internet előfizetés, áram.
Aztán felhívott egy ügynök - OK, kell egy telefon, amin elérnek, ez is költség.
Aztán küldött egy szerződést, amit ki kellett nyomtatnom, aláírnom, beszkennelni és visszaküldeni. OK, nyomtatás költsége, toll költsége, szkennelés helyett a telefonnal lefényképezed.
Elküldte a repülőjegyet, összecsomagoltam, kimentem a reptérre - OK, kell egy bőrönd, kell valamennyi rendes ruha, + a tömegközlekedési jegyek a reptérig.
Kell útlevél, ha még nincs.
Érkezés után várt egy taxi ami elvitt a szállodába. A taxit kp-vel kellett kifizetnem.
Kell egy bankszámla, ahová jöhet a zsé.

Ami külföldön jelentkező költség (pl. szálloda) az meg már mehet az ottani fizetésből.

Nem mondom, hogy nincs költség, de nem szörnyen magas. A legtöbb fenti tétel bizonyára amúgy is rendelkezésedre áll, gondolom van telefonod, számítógéped, interneted, ruhád.

Köszönöm a királyi többest, de egyedül birtokolom a gondolataimat, gyülések, évértékelők és birkamenetek nélkül.

Az emigráns ellenzék tisztázását is köszönöm: hiába voltam kölyökfejjel magam is SzE- és BBC-hallgató, a terminusz technikuszra nem emlékszem.
Egy innovációval kevesebb.

Egyébként a túlzást és aránytalanságot elvetve komonistázol-e 35 éves MSZP-seket '56-ért, és hogyabbul élsz mint hány éve?

"Az M0-s körgyűrű a magyar autópálya-rendszer része. Egyes részei uniós kötelezettség miatt válnak fizetőssé. Ez a külföldieket és a magyarokat is érinti. Egységes rendszert tudunk jól működtetni. Olyan rendszert építünk ki, amely megkíméli a magyarokat. Ez a megyei matricarendszer. Ha egy megyében utazik valaki, akkor évente 5 ezer forintot kell fizetnie az évi 42 ezer forint helyett."

http://napigazdasag.hu/cikk/30946/

"egy egyszerű átminősítéssel ki fogják venni a Megyeri hidat (mely lényegében városi híd) a fizetős szakaszok közül"

http://valasz.hu/itthon/orban-megerositette-jon-a-fizetos-m0-as-es-a-dr…

----
"Kb. egy hónapja elkezdtem írni egy Coelho-emulátort, ami kattintásra generál random Coelho-kompatibilis tartalmat."
Instant Coelho

Ez akkor lenne igaz, ha szemeid előtt a O mint körgyűrű teljes lenne és körbe is lehetne autózni Budapestet !
Jelenleg az M7/M1 és Nagykovácsi-Solymár-Üröm-Budakalász csak tervekben létezik.
Tehát Én hiába fizetek 5 eft-ot ha egyszerűen nemtudok a túlságosan nagy agromerációs forgalom miatt se Hüvösvölgybe se a 10-es uton a Flórián térre kijutni.

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

A budapesti belső(bb) kerületekben uralkodó káoszhoz gondolom ez is majd hozzáteszi a magáét, de majd meglátjuk. Azzal mindenesetre egyetértek, hogy az a havi kb 416 Ft (5000/12) zokszó nélkül lecsúszik bármelyik hangoskodónak a torkán, ha pl. kocsmázásról, cigiről van egyébről (hobbi, bármi) van szó, magyarul nem egy nagy összeg. A gondot inkább ott látom, hogy:
-1) eleve rossz Bp-en a közlekedés, ettől a nem fizetős utak még zsúfoltabbak lesznek (súlyosbítva az építkezésekkel);
-1a) viszont a fizetősek meg üresebbek :D
-2) a pénzt egyszerre kell kiköhögni, hirtelen kiadni 5000-et jobban fáj sok embernek, mint darabokban, egy évre leosztva;
-3) ráadásul megyénként kell venni, így még bejön a vacakolás is (megvan-e minden megyére a matricám?). Persze van, akinek előnyös lehet, nekem inkább úgy tűnik, ez a "belemagyarázott" előnye a dolognak;
-4) aki tényleg használja az autót, nem csak dísznek tartja, az már eddig is nagyon komoly összegekkel támogatta az államkincstárat, most megint őket húzzák le (és cserébe még mindig csak a dugók, vacak utak stb. vannak);
-5) és ismét megerősödik egy picit az autósellenes-retorika. Persze tudom én, hogy mindenki Bp. egyik belső kerületében lakik, ahonnan gyalog, biciklivel/bubival, metróval, villamossal, busszal vagy trolival minden (kocsma, bolt, munkahely, orvos) elérhető 2.5 hosszú perc alatt. Vagy aki mégsem ott lakik, az költözzön be, nem?
-6) ezzel pont nem az "indokolatlan", városban 1.5km-t autózgatókat büntetik, hanem akik jellemzően messzebbről járnak be. Rohadtul nem mindegy, hogy napi 3 órát utazgatsz, vagy csak 1.5-2-őt, de ahogy kinéz, Budapest vezetőségének egyik fő ellensége az autós (mert ugye az tehet mindenről);

A Budapest belső kerületeiben uralkodó káosz oka az, hogy a 70-es évektől folyamatosan minden szinte egy helyre tömörült amit a mai napig zsúfolnak tovább.
Ahhoz, hogy ez enyhüljön ki kellene külső kerületekre költöztetni az összes kormányhivatalt a kapcsolódó cégeikkel érdekcsoportjaikkal együtt, a bankokat, a kereskedelmi és egyéb képviseleteket úgy, hogy aki ügyet akarna intézni az tudjon ingyen és kényelmesen parkolni és egy helyen elintézni mindent.

Ahhoz, hogy az autósok ne menjenek be a belső kerületekbe kellene Őrzött P+R parkoló és onnan gyors tömegközlekedés ami halad is és nem a dugóban áll a többi járművel együtt.
Jelenleg akinek nincs havi BKV bérlete annak az a pár alkalom amikor autóval megy be a belvárosba olcsóbb mint megvenni 8-10 db jegyet mivel több átszállás kell a peremkerületekből, hogy eljusson valahová.

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

1. Peremkerületekben és buszvezetőnél nem váltható
2. 1650 Ft -> 80 km gázolajra elég és nem vagyok időhöz kötve
3. Két fő utazása esetén már az autó veri a BKV jegyárat még akkor is ha benzines.
4. A BKV buszokra nem szállhatok fel egy időben 2 db házi kedvenccel (nagytestű kutya)
pluszban jegyet kell venni nekik.

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Az ugye mindenkinek elkerüli a figyelmét, hogy a díj bevezetése
az eu-s támogatási szerződésben vállalt kötelezettség, mely
kötelezettséget a dicső kormányzati elődök vállaltak?

Amúgy lehet ekézni a maiakat annak ellenére, hogy megpróbálják
ezeket a költségeket a lehető legfájdalommentesebben teríteni.

> Sol omnibus lucet.

Kb. 200 milliárdot akarnak beszedni autópályadíjakból a jövő évben. Egy lehetséges megoldás a költségek egyenletes terítésére:
Mindenki fizet évi ~20000 forintot, az eltartottak után az eltartó fizeti be a díjat. Természetesen a NAV szedi be a díjat, az adóval együtt. Egyszerű megoldás, nem kell fenntartani egy nagy szervezetet, kisebb a tévedés lehetősége, és még számtalan előnye lenne. Jelentős előny lenne az is, hogy a külföldiektől beszedett díj extra bevételt jelentene. Egy külföldi, ha autóval lép be az országba, akkor a határon köteles megfizetni a 20 eFt-ot, és kap egy igazolást (matricát), hogy az adott évre, és az adott autóra megfizette a díjat. Ha nem fizet, akkor csak gépjármű nélkül léphet be.
Esetleg úgy is továbbfejleszthető az ötlet, hogy minden külföldi belépő köteles lenne fizetni, függetlenül attól, hogy hogyan érkezik az országba. Tehát a repülővel, vonattal, gyalog érkezők, és a gyerekek is fizetnének. Ebből az extra bevételből lehetne csökkenteni az állampolgárok által fizetendő összeget, vagy fordítható lenne hasznosabb célokra is.

-----

(&%;_98\<|{3W10Tut,P0/on&Jkj"Fg}|B/!~}|{z(8qv55sr1C/n--k**;gfe$$5a!BB]\.-

Az anyukám 87 éves és csak akkor megy az autópályán, ha ott viszi a mentő.
Tényleg baromi igazságos lenne, ha megkaszálnád 20 kHUF-fal. Az úthasználati
díjat fizesse az, aki az utat használja.

Amúgy szerintem az autós közlekedés km-költsége meg sem közelíti (még útdíjhasználati
díjjal együtt sem) azt az összeget, amibe az autózás ténylegesen kerül a társadalomnak.
(Értsd: környezetvédelmi problémák, alulértékelt olaj, útépítés és amortizáció, baleseti
kockázatok, és még lehetne hosszan sorolni.)

> Sol omnibus lucet.

" Az M0-s körgyűrű a magyar autópálya-rendszer része, egyes részei uniós kötelezettség miatt válnak fizetőssé – ezt mondta a Napi Gazdaságban pénteken Orbán Viktor. A Portfolio.hu nehezen tudta értelmezni a miniszterelnök kijelentését, ezért az Európai Bizottság magyarországi képviseletéhez fordultak.

A képviselet azt a választ küldte, hogy nincs uniós kötelezettség az M0 fizetőssé tételére, arra viszont kötelezettsége van Budapestnek, hogy a 4-es metró jobb megtérülési mutatói miatt a főváros területén vezessék be a dugódíjat, ami a tömegközlekedés fokozottabb igénybevételét eredményezné.

A bizottság válasza viszont arra is kitér, hogy ha az M0 díjfizetőssé tételéből bevétele származik az államnak, akkor ezt figyelembe kell venni az EU által folyósítandó támogatás összegénél. Ez azt jelenti, hogy Brüsszel kevesebb pénzt ad az M0 továbbépítésére."

forrás : http://www.hir24.hu/belfold/2014/12/13/brusszel-szerint-nem-mond-igazat…

A 4-es metró -> egy "szellem metró" Amennyi pénzt elbaxtak rá abból ez egész város felszíni közlekedését meg tudták volna oldani.
A vonal átadásával a felszíni párhuzamos közlekedés nagy részét nem szüntették meg,
ráadásul az 1-es villamost is kiakarják vinni az Etele útig.

A

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Mert a felszíni párhuzamos közlekedést nem szüntették meg és most akkor +1 ami Kelenföldre kimegy. Valaki végzet valós tanulmányt, hogy erre tényleg van az utazóközönség részéről valós igény vagy csak megint elbaxnak egy "Eu-s" pénzt ?

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

De az egyes villamos nem párhuzamosan közlekedik a négyes metróval. Az meg már ne legyen baj, ha át lehet szállni egyikről a másikra! A kelenföldi pályaudvar nyilvánvalóan egy tömegközlekedési csomópont (lesz), ahol számos viszonylat fut össze. Vonat, metró, villamos és autóbusz.

Ave, Saabi.

Biztos.. :D Azt is írd már meg, hogy mekkora P+R parkoló van ahol autóval több sezer ember megtud(na) állni ? ?
A 4-es metró vonalán Kelenföldről megy autóbusz + villamos és az emberek nem a metrót használják.
A metrónak és az 1-es villamosnak akkor lenne értelme,ha a kerületekből Kelenföldre és nem Kelenföldről hoznák vinnék az utazókat a városközpontba.

Rhttp://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Nem lesz mert még tervben sincs mivel a Budaörsi Virágpiac tervezett 4-es metró végállomásnál lett volna, ahol van hely is hozzá.
A városközpontban van metró, troli bőven. Minek még oda az 1-es villamos pluszba ? :D

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Áruld már el légyszíves, hogy kerül az egyes villamos a városközpontba, mert kezd olyan érzésem lenni, hogy nem ugyanarról a városról beszélünk. Az én világomban az a Bécsi útról indul, végig robog a nagykörúton és egyelőre elkanyarodik a Fehérvári úton, de később valószínűleg eljut a kelenföldi vasútállomásig. Két ponton találkozik a négyes metróval, a kelenföldi vasutállomáson és idővel a Hungária körúton. Ez hol párhuzamos közlekedés?
A másik a parkoló kérdése. Ha jobban megnézed, a kelenföldi pályaudvar környékén komoly átalakítás várható, pl. bevezetik a forgalom egy részét az M1-M7 közös szakaszáról. Valahol olvastam olyat is, hogy idővel a Déli pályaudvart megszüntetik és a kelenföldi lesz _A_ budai pályaudvar. (mondjuk erre mérget azért nem vennék) Nem mellékesen kurva sok hely van a kelenföldi pályaudvar mellett, a négyes metró remíze mögött. Ott akár egy parkoló is elférne.

Ave, Saabi.

Pontosan, mivel nem megy be a belvárosba nem fogja megoldani a belvárosba autóval és busszal menők kiváltását.
Az 1-es villamos eddig sem azoknak volt kitalálva akik vidékről jöttek be dolgozni és ezután sem ezt a célt fogja szolgálni főleg, hogy a másik vége nem ér ki a Bécsi úton az Óbudai pályaudvarhoz. Ott is van kva nagy terület lehetne P+R parkolót építeni.
Az 1-es útvonala kikerüli a belvárost tehát aki ott dolgozik az továbbra is a 7-es busz vonalán fog járni. A Gazdagrétiek meg továbbra is a Moszkvatér/Móricz Zsigmond tér felé mennek.
Így az 1-es meghosszabbítása csak egy " EU-s pénz " elszórása és pont úgy fognak "lézengeni" az utasok rajta mint a 4-es metrón.
Több értelme lenne ha Savoya parkig vinnék ki , ahol szintén van nagy terület P+R parkoláshoz.

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Lesz? Mert eddig hogyan hajtottam fel rá? Győrből repülővel elrepültem odáig, ott meg ejtőernyővel rátettem az autót? Lófaszt. Éves autópályamatricával. Nekem eddig is fizetős volt.

--
trey @ gépház

Volt eddig. De 2005-ben Te is 4 megyei matricával tudsz 20 000 Ft-ért Pöstre jutni.
Azt viszont megkérdezném,hogy a Győri elkerülő pálya eddig ingyenes volt, amennyiben bevezetik ott is a díjat megveszik akik eddig ott jártak vagy Győr is befog dugulni ?
Ehhez hozzátenném még kérdésként az Új autóút/autópályát Enese felől. Az is fizetős lesz ?

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

"Volt eddig. De 2005-ben Te is 4 megyei matricával tudsz 20 000 Ft-ért Pöstre jutni."

Helyes. Eddig valami 32 ropi volt.

"Azt viszont megkérdezném,hogy a Győri elkerülő pálya eddig ingyenes volt, amennyiben bevezetik ott is a díjat megveszik akik eddig ott jártak vagy Győr is befog dugulni ?"

Nem tudom, de én győriként és folyamatosan éves autópálya matrica tulajdonosként sem használtam sosem az autópályának ezen szakaszát elkerülésre. Olyan messze van tőlem a felhajtó és olyan kicsi a város, hogy értelmetlen lenne nekem a város széléről is akár felhajtani, hogy lehajtsak a másik végén. Átlóban fele annyi idő alatt teszem meg az utat. Nem tudok az ismeretségi körömben senkit, aki használná ilyen célra.

"Ehhez hozzátenném még kérdésként az Új autóút/autópályát Enese felől. Az is fizetős lesz ?"

Fogalmam sincs. Én arra ritkán járok.

--
trey @ gépház

btw, ehhez annyit tennék hozzá, vagyis kérdezném meg. Aki pestre jár melózni és mondjuk eddig ezeket az elkerülő szakaszokat használta a munkába jutáshoz, ingyen, mondjuk két megyén át. Annak most ez többletköltség lesz nem ?

Jómagam nem vagyok érintett, amikor megyek hosszabb távra, megveszem a matricát azt ennyi.

Viszont ha jól értem, itt az elkerülő szakaszokról van elsősorban szó. Ami mondjuk téged trey, nem igazán érint, mint Győrben lakó emberkét. (legalábbis Pest vonzatában)

ps.: nálunk (Kecskemét) fidesz vezetés / polgi van és ők sem értettek egyet azzal hogy fizetős legyen az elkerülő szakasz (budapest és nagyobb városok ugye).

ps2.: és ne azzal magyarázzuk meg hogy "évente 'csak' 5ezer".

"Annak most ez többletköltség lesz nem ?"

Gondolom igen. És? Mi a lényegi kérdés? Budapesten lehetetlen lassan közlekedni. Nem kell feltétlen mindenkinek autóval járnia. Ha emiatt az 1 autó 1 emberek egy része átáll más közlekedési formára, már én is nyertem vele.

--
trey @ gépház

Menjük ki tüntetni, hogy évi 5.000 Ft-ot kell majd útdíjért fizetni, de eközben el ne felejtsük leugatni azok fejét, akik képesek voltak a 300 Ft-os vizitdíj ellen népszavazni.

Amit mondjuk nem értek, hogy megveszem a matricát 2 megyére, lesz éves 10.000 Ft.

Eddig évente többet fizettünk ennél autópálya-díjnak. Hogy fog kijönni a +40 milliárd, ha egy csomóan jól fognak járni a változással?

Jók kérdés.., hogy hogy fog kijönni, Ha megmondod Te leszel az új Pénzügyminiszter :))))

Én eddig 4 havi matricát vettem. Jövőre picivel drágábban ez a pénz egész évre elég lesz,
HA csak Pest-Sopronba kell menni, ha nem akkor xopás.
Mondjuk nem szándékozok többet utazni Pestről Sopronba mint eddig.
A másik autónkra viszont + 5eft mivel azzal jártunk Pest környékén.

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Hogy hol a +40mrd? Én egy évben max. 3 matricát veszek pontosabban vettem eddig, az is 10 napos, mert ugye már 4 napos sincs. Ez volt eddig kb. 9e Ft/év. Most kapásból meg kell vennem a pest megyeit, ha akarjuk az M0-t is használni, ráadásul 2 autóra (külső kerületben lakunk, onnan nem az M0-án és valamelyik bevezetőn bejutni a városba csúcsidőben oltári szívás). Plusz ugye éves szinten továbbra is megveszem a 3db 10 napos matricát 9e Ft-ért, ha továbbra is el akarok jutni a rokonaimhoz félévente, meg egyszer mondjuk nyaralni. Ergó rólam máris lehúztak éves szinten pluszban egy 10-est... Magyarországon pedig a KSH szerint 2013. augusztusában volt 3 millió személyautó, és gondolom ez a szám jelentős mértékben nem csökkent. És ugye van, aki rendszeresen nem egy megyében mozog, hanem 2-3-ban. És a trükk az, hogy ha jól emlékszem, nem csak az autópályák lesznek fizetősek, hanem más főutak is (ebben nem vagyok biztos, de úgy rémlik, mintha a hírekben ezt mondták volna). Szóval, aki eddig nem vett matricát, mert nem pályázott, most az is szophat majd.

Az a vicc, hogy ez az első olyan döntés, amivel a "pórnép" (nem pedig a rokonok, volt osztálytársak és egyéb harácsoló rablók, stb.) szerintem jelentős része jobban fog járni. (Én csodálkozom is, hogy ez így ebben a formában kijött, és még nem módosították...)
Tudom, most mindenki sír, aki Budapesten él... de nem csak ott élnek emberek!!! Sokan vannak akik pld. megyén belül ingáznak autópályán már évek óta, és kénytelen voltak éves matricát venni, vagy pedig küzdöttek a mellékutakon. Na ezek az emberek most pont jól járnak, mert az éves díj töredékéért tudnak majd autópályán közlekedni. (Pld. Szeged-Makó, de egy Szeged-Kecskemét, Szeged-Budapest ingázás is olcsóbb lesz így)

Azt persze én is csak remélni tudom, hogy az éves matricát nem cseszik el!

Ne kattints ide!

Most egy kicsit trollkodok:

Sokan mondták, hogy a „megyei” matrica ára havonta kb. egy buszjegy ára. Innen jött az ötlet:
Ha valaki minden munkanap közlekedik az autópályán, akkor ennek a napi költsége kevesebb, mint egy buszjegy ára.
Számítás: A 365 napból vonjuk le a hétvégéket, ~104 napot, és további 31 napot a szabadságok és az ünnepek miatt. => 230 nap. Osszuk el az éves matrica árát 230-cal => ~187 Ft.

-----

(&%;_98\<|{3W10Tut,P0/on&Jkj"Fg}|B/!~}|{z(8qv55sr1C/n--k**;gfe$$5a!BB]\.-

Ez most pro vagy kontra? Igen, amit írsz, az igaz. Sőt én még ünnepnapokon is kihasználtam az éves matricát, meg a szabadság alatt is :).
De ha az idei évi közlekedésemet veszem alapul, akkor jövőre elég lenne nekem egy 5 megyés matrica, ami sokkal olcsóbb, mint a jelenlegi éves díj.

Ne kattints ide!

Trollkodás, mert a jövő évi megyei matrica havi árát hasonlítom össze az éves matrica napi árával. Ugyan az egy napra jutó összeg nem magas, de a buszjegyes hasonlatom azért sántít, mert a matrica árát célszerűbb lenne az üzemanyag árához viszonyítani, hiszen az autós utazásnál ez számít.

Bár írtad, hogy nem csak Budapest van, de: A budapesti ismerőseim kb. fele csak évente 1–2-szer hagyja el Pest megyét (10 napos matricával), viszont sokan közülük használták az M0-át, és az autópályák bevezető szakaszait, tehát nekik mindenképpen drágább lesz a közlekedés. Bár senki sem fog beleszakadni, de legtöbben úgy tekintenek erre, mint egy újabb adóra.

-----

(&%;_98\<|{3W10Tut,P0/on&Jkj"Fg}|B/!~}|{z(8qv55sr1C/n--k**;gfe$$5a!BB]\.-

Az a vicc, hogy ez az első olyan döntés, amivel a "pórnép" (nem pedig a rokonok, volt osztálytársak és egyéb harácsoló rablók, stb.) szerintem jelentős része jobban fog járni.

Biztos van valahol apróbetüs rész, amit eddig még nem vettünk észre vagy még eddig nem mondták. Kizárt, hogy ezek (vagy akármelyik másik, aki épp hatalmon van) bármi olyasmit csináljon, amivel a "pórnép" jár jól, és nem a haverok, rokonok, volt kollégium szobatársak, osztálytársak, stb. A kutya valahol el van ásva, max. eddig még nem vettük észre, hogy kilóg az egyik lába a föld alól...

Apróbetűs rész helyett:
Tegyük fel, valaki 4 megyében jár rendszeresen, ezért megveszi az ehhez szükséges 4 matricát (20 eFt). Valamiért (például nyaralás) el kell menni az ország másik végébe, ami legyen még plusz 5 megye. Döntési helyzet elé kerül:
1. megveszi az 5 matricát (+25 eFt)
2. megveszi az „országos” matricát (+ 42980 Ft)

Egyértelmű, hogy az első megoldás az optimális megoldás, mert így 45 eFt-ból megúszta. Bár az idei éves matricához viszonyítva már vesztett 2020 forintot.
Ha még ugyanebben az évben az ország „harmadik” végébe is el kell mennie egyszer, amihez újabb 4 matricát kell vennie (+20 eFt), akkor más lesz a helyzet. Így már korábban a 2-es lehetőség lett volna a jó döntés, mert akkor 65 eFt helyett 62980 forintból megúszta volna. Természetesen a legjobban akkor járt volna, ha nem megyei matricákat vesz az év elején, hanem megveszi az „országos” matricát.

Természetesen ez egy gyógypélda, és nem mindenki fog így járni, de aki egyszer megszívta egy ilyen helyzet miatt, utána az már biztosan nem fog megyei matricát venni.

-----

(&%;_98\<|{3W10Tut,P0/on&Jkj"Fg}|B/!~}|{z(8qv55sr1C/n--k**;gfe$$5a!BB]\.-

A királyi TéVé-ben is megmondta hozzáértő, hogy a megyei matricát az ingázóknak találták fel akik egy megyét lépnek át naponta vagy 10-20 km-tert mennek autóval munkába.
Pluszban a nagy tóparthoz hétvégi kikapcsolódásra járóknak a 3 megyés megoldást az évi helyett.

Aki meg évente egyszer ez mellett még nyaralni is akar elmenni annak van 10 napos avagy havi matrica tehát a 2. pontod kicsikét hibás :P :)

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Neked azé 4 mert a Nyugati csücskébe akarsz menni Zalába :P :)
Pest-Fejér-Somogy vagy Pest Fejér Veszprém 3 megye
Aki viszont körbe menne annak Pest-Fejér-Somogy-Zala-Veszprém 5 megye.
Azé ide is sikerült egy kis turpisságot betenni :D

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Nem "apróbetűs" kell hozzá: a megyei matricákra hivatkozással át lehet alakítani a díjakat, visszahozni a négy- és megszüntetni a tíz napos matricát, a díjbevétel ténylegesen nem teljesülő növekedése miatt lehet emelni a díjakon jövőre - az országos éves jogosultság esetében simán megtehetik, hiszen jóval több díjköteles útszakaszra érvényes már mától...

Milánóban másfél euró jár naponta, ha nem autózol !

" Másfél euró, tehát 470 forint jár naponta annak, aki nem ül autóba. Milánó városa így kezdett radikális forgalomcsökkentésbe.

A milánói BKK honlapja szerint egy átszállásra nem jogosító jegy ára ez, amivel maximum 90 percet lehet tömegközlekedni. Ki mit gondol, működhetne ez a magyar nagyvárosokban? "

forrás : http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/milanoban_masfel_euro_jar_…

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

"Most akkor kormányzati propaganda, vagy lesz, aki jobban jár az új matricarendszerrel? Öt tipikus élethelyzet, lássuk, jobban járunk vagy rosszabbul, esetleg ugyanúgy? 4:1 az arány. De kinek?"

http://valasz.hu/itthon/csak-atveres-hogy-lesz-aki-jobban-jar-az-uj-mat…

----
"Kb. egy hónapja elkezdtem írni egy Coelho-emulátort, ami kattintásra generál random Coelho-kompatibilis tartalmat."
Instant Coelho

Kivaloak az ilyen kattintasvadasz cimek.

"Csak átverés, hogy lesz, aki jobban jár az új matricarendszerrel?" - es vegul az jon ki, hogy nem, nem atveres.

Gondolom egy "Lesz, aki jobban jár az új matricarendszerrel" cimu cikkre sokkal kevesebben kattintottak volna.

Ez kb. annyira etikus, mintha a M***a M***t kirna a bejarathoz, hogy '55"-os UHD TV-t 100eFt-ert?' - bent meg mondanak, hogy ja, nem, 400 ezer...

/sza2

majd holnap megtudjuk, hogy holnapután ha az érintett útszakaszon megyünk el, hol vehetünk rá matricát...

Ugy latom innen, hogy ez lesz az egyik legviccesebb szakasz. 750 me'ter. Najo, a lehajtoval egyutt 1200 me'ter.

Már megint kik sírnak? A pestiek, az agglomerációban élők, azaz nagyrészt kiköltözött pestiek, illetve természetesen a szélsőbal. Mint mindig.
Természetesen akkor is, ha aprópénzről van szó, hiszen éves távlatban beszélünk ötezerről, ami ráadásul az egész megyére vonatkozik és olyan utakra is, amire eddig kemény pénzeket kellett fizetni. De hát azt ők lesz*rják, mert nekik csak Pest létezik, meg esetleg a Balaton. Mindent megkapnak a rohadt városukba, a s*gguk is ki van nyalva mindig, de nekik semmi sem jó. Tipikus pesti hozzáállás.

Ami a lényeg és amiért én nagyon örülök az új rendszer bevezetésének: http://internet.kozut.hu/Documents/utinform/megyei-matrica-terkep/pest-…
Nem kell autópálya matricát venni egy vagyonért, nem kell szar úton menni vagy nagy kerülőt tenni, ha le kell mennem Pestre kocsival. Egy ötezresért egész évben használhatom a szakaszt. A Balaton déli partjára eljutni egy egész hónapra 1250 Ft, nem nagy dolog. Horvátországba is olcsóbb így menni Pest megyéből, ha 2 hétre megy az ember és a 10 napos matrica lejárna.

Repülőtérre nem úttalan utakon megyünk, hanem autópályán, mert ált. időre kell menni. Így aki az ország különböző helyeiről akart kimenni a Lisztre, annak eddig is fizetnie kellett.

Értem, hogy valakinek ez újdonság, de budapesti lakosoknak még mindig több jobb lehetőségük van kijutni a reptérre, mint másoknak.

--
trey @ gépház

Pontosan azt nem tudtam, hogy hol a tábla, de sikerült térképen már megnéznem így valóban a felüljáró előtt van a Budapest vége így fizetős a reptérre az a 800 méter.
Vigasztaljon az, hogy a reptérről visszafelé már "ingyen" jöhetsz :D

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Pont leszarom a négyes metrót, sose láttam. Azt sem értem tisztán, hogy jön ide.
Csak azt látom, nem bírod felfogni, miért káros elkerülő utat fizetőssé tenni. Kerülje el az bármelyik települést az országban. Neked viszont úgy tűnik csak a kárörvendés fontos meg valamilyen beképzelt kisebbrendűségi érzés. De elárulok neked egy titkot: nem az a fontos, hogy valaki hol él: városban, faluban vagy tanyán.

A kerdesem az, hogy az atutazokkal mi fog tortenni? Eddig Ausztriaban vasaroltam egy 10 napos matricat amivel atutaztam Magyarorszagon. Budapesttol mar nem is volt ra szuksegem mert a 4-es uton mentem Nagyvarad fele. Ezutan hogy lesz? Minden megyeben matricat kell vasaroljak, a kozutakra kulon matrica kell vagy megmarad a regi 10 napos amivel ott autozhatok Magyarorszag teruleten ahol epp akarok?

--
FeZo

Hasonló érdekel engem is.

Párhavonta egyszer használnám egy hétig öt megyére (Pest-Kaposvár-Pécs-Szekszárd érintésével). Erre eddig kb ~3.000Ft-ot fizettem ki, évente három alkalommal. Ha most 5.000/megye lenne, az kicsit két és félszeres drágulás lenne. Tudom, hogy ha ez nem tetszik, akkor szélsőbalos vagyok, stb. de azért megkérdezem: a régi rendszer (10npos matrica) ir érvényben marad?

Ha figyelmesen olvastál volna, ez már kiderült, semmi újat nem mondtál.

A kérdésem az volt, hogy a változás mögött milyen elgondolás van. Egy működő rendszer egyszercsak változik, fizetős lesz. Ez Nyugat-Európában legalább a választópolgárok elégedetlenségét vonna maga után, otthon úgy látszik két hét alatt egy ilyet simán át lehet már tolni rezzenéstelen arccal. Csak.

Mindenesetre a kérdések akkor még egyszer:
- Mi van a háttérben?
- Azokon fognak, akik eddig az elkerülőket használták ingyen?
Nekem úgy tűnik a haldokló költségvetést kell tömködni, és azok "segítségére" számítanak, akik eddig nem feltétlenül autópályát, de elkerülő utakat rendszeresen hsználtak.

Mi van a háttérben ? Vedd el egy politikus lányát és megtudod :D

Aki járt már Bécsben az tudja, hogy az ottani pályák amik a városon is átmennek fizetősek.
Lehet, hogy "valaki" kint járt és honosítja az ottani mintát :)))

Akik eddig ingyen használták az elkerülőket, vagy fizetnek mostantól, vagy bemennek a településeken haladó utakra.

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

> Akik eddig ingyen használták az elkerülőket, vagy fizetnek mostantól, vagy bemennek a településeken haladó utakra.
Hát pont emiatt nem értem :-S Nem pont az lenne a lényeg, hogy a belvárosi utakat tehermentesítsék, arra ösztönözve az autósokat, hogy az elkerülőket használják...?

Kiba jó hogy a Kaposvárt elkerülő szakaszt fizetősé kellet tenni:
http://www.kormany.hu/download/8/36/30000/Somogy_megye.pdf

A várostól 50km-re van a legközelebbi autópálya. Mi a faszért kell a városi, még csak nem is osztott pályás elkerülőért fizetni??!!
Eddig olyan szépen ellehetett kerülni a várost, most majd mindenki mehet át rajta.

Remélem lesznek jó kis tüntetések a napokban megint, mert ez már nem állapot amit ez a cigányorbán csinál ebben az országban!

Ahhoz már hozzá szólni sem tudok, hogy a térképeket PDF-ben rakták fel!
Lassan 2015-ban, ezek meg PDF-ben raknak ki térképeket... *facepalm*

Ferihegy is fizetős lett végre
--
God bless you, Captain Hindsight..

A térkép szerint is fizetős a 4-es Bp határáig azaz a régi 4 es elágazásától/ig.
Ferihegy 2-re csak ezen az egy úton lehet kijutni.
Térkép : http://www.hir24.hu/belfold/2014/12/31/ezek-az-utak-holnaptol-mar-fizet…

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Az sem lenne a kortól elrugaszkodott, ha az ügyfélkapun beadhatnék egy nyilatkozatot, hogy adott rendszámú járművemet vegyék fel a "tényleges használatért fizetők listájára," logolják, hol, mikor és mennyi fizetős szakaszt használtam (gondolom, most is megteszik illetve technikailag megtehetik), és félévente-évente átutalással/bankkártyával kiegyenlítem a számlát. Ha egy adott megyében a megtett távolság alapján számított díj összege elérné az 5000 Ft-ot, akkor azon megye útjainak használatáért nem kellene többet fizetni abban az évben.

:)

Mindig is mondtam, hogy hülyék ezek, csak nem forognak. De ha forognának, már a 6-os metrót is kifúrták volna...

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

Most néztem csak (lehet, hogy már tavaly is így volt), hogy a D1-be beletartozik a motor is. Ez most erősen elgondolkodtatot hogy szentségtörést kövessek el egy éves megyei matrica formájában a motor részére :), mert az ingázáshoz (Szeged-Makó) néha már tavaly is jól jött volna: voltak élményt rontó tényezők, úgymint építkezések, útfelújítások, amik után ráadásul csak xarabb lett az út, mert az ismert kis méretű kátyú helyett csináltak egy rohadt nagy bukkanót). Ennyiért meg megéri.

Ne kattints ide!

Most akkor Győrbe az M1-esre elég három matrica (pest, komárom, győr) vagy négy kell a belógó fejér megyei szakasz miatt is?

http://www.kormany.hu/download/1/36/30000/Fejer_megye.pdf

itt jól be van sárgulva, ez nem azt jelenti, hogyha a szomszédos megyei matricák (Pest ÉS Komárom) akkor nem kell arra a kis szakaszra?

Alternatíva mi lehet? Herceghalomnál lemenni (27 lehajtó), és tatabánya előtt visszamenni (56-os lehajtó)?

Egy apró kis "figyelmességet" csak sikerült belecsempészni a dologba. Az összes 3,5t megengedett össztömegű teherautóra ezentúl D2-es matrica kell, ami megyei matricából sem 5e Ft, hanem 10e Ft....

Szóval akinek a vállalkozásban/családban van valamilyen van/pickup, ami teherautónak van vizsgáztatva, nagyon figyeljen, hogy nehogy megszokásból a D1-es matricát vegye, mint eddig.

http://www.nemzetiutdij.hu/Dijfizetes/Dijtablazat-2015/

Megyei matrica: így szívatja az autósokat a kormány
forrás : http://index.hu/gazdasag/2015/01/02/megyei_matrica_igy_szivatja_az_auto…

" A legelképesztőbb lehúzással egyértelműen a ferihegyi reptérre tartókat sújtják."

"Szintén érthetetlen sarcot kaptak a nyakukba az M7-esen a Balaton déli partjára járók is."

" úgy tűnhet, hogy az M1-esen áthaladók is megúszhatják csak Pest és Komárom-Esztergom megyei matricákkal a tranzitutat). No, ez egy 14 875 forintos tévedés lesz február elsejétől ."

" az NFM-nél megerősítették ugyanis, hogy ezekre a kis szakaszokra is ki kell váltani a vinyettát. "

Matrica vásárlási gondok :

"A rendszer január elsején indult, információink szerint a bevezetését szinte semmilyen érdemi tesztelés nem előzte meg – hasonlóan a teherforgalomra kivetett használatarányos e-útdíjas rendszer bevezetéséhez. A kapkodva bevezetést jelzi az is, hogy nem minden benzinkúton lehet megvenni, a nagyobb hálózattal rendelkező kutak közül az OMV-n vagy a Lukoilon például nem, és szintén nem tudunk egyelőre sms-ben sem vásárolni."

" Jogkövető állampolgárként felmentem a netre az új megyei matrica miatt.
A rendszer kb. az első gombnyomást követően összedőlt. "

" A hibaüzik mellett engem átdobott – sokadjára – az OTP oldalára, ahol ott közölte velem, hogy nem létező tranzakció. "

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

A cikkben ez a legszebb...:
"Kérdéseinkkel megkerestük Róna Márta kommunikációs vezetőt, aki elmondta, hogy délután háromig 105 ezer (!!!) matrica kelt el, és a szám óránként 7-8 ezerrel nő. Ebből 7 százalék a döcögő online értékesítés, amire azt a választ kaptuk, hogy stabilan működik"

Ezek szerint a backend nem bírja az óránként 7-8000 eladást, vagy a webes frontend döglődik meg az óránként 490-560 eladástól. Vagy valamit rosszul számoltam...? (Az biztos, hogy minden komponensében komoly rendszerről van szó, mert ez azért viccnek durva lenne.)

Idetartozna, hogy ugye aki nem tudta megvenni a matricát akármiért az mentesül a bírság alól HA később ezt megteszi. TV-ben mondták, hogy ez sem van így mivel ügyintézési díjat szednek be plusz ~1500 Ft-ot ? ! Vagy ?

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Tobb helyen olvastam, hogy attol tartanak, meg fog novekedni az atmeno forgalom amiatt, hogy a varosokat elkerulo szakaszok fizetosek lesznek. De szerintem ez ellen nagyon konnyu lenne tenni - miert nem vezetik be, hogy a varosban is kell ervenyes matrica? Igy ket legyet utnenek egy csapasra: egybol mindenki menne vissza az autoutakra / autopalyakra, raadasul meg tobb zseton utne a markukat. Hogy egy ilyen, a napnal is vilagosabb megoldas miert nem jut eszukbe?

Illetve, szerintem az autopalyak ki- es bevezeto szakaszai is legalabb olyan komfortosak mint a varoshatart jelzo tabla elotti resz. Tehat teljesen jogos lenne azert is penzt kerni. Viszont mivel Budapest nem Pest megye resze, igy ez egy ujabb otezres nyereseg lenne, raadasul a fizetesre kotelezettek kore is jocskan bovulne.

En azt mondom, ha lud, legyen kover.

/sza2

Nem lesz fizetős az M30-as Miskolcot elkerülő szakasza – erről a Miskolc Televízió híradója számolt be.
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. szóvivője a tévének azt mondta, helytelenül jelölték díjkötelesnek az M30-as, Szirma és Felsőzsolca közti szakaszát, mivel ez főútnak számít, így a jövőben sem nem kell fizetni a használatáért.

forrás : http://www.origo.hu/itthon/20150103-lehuztak-egy-utszakaszt-az-ujonnan-…

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Az éves negyvenXezer helyett a 4x5000 az olcsóbb - viszont semmi az égadta világon nem akadályoza meg a kormányzatot abban, hogy valamleyik időben rövidebb, de országos jogosultságot nyújtó megoldást kivezesse a rendszerből, semmi akadálya nincs annak, hogy bármilyen, legalább egy szakaszon 2x2-sávos főútvonalat szgk. esetében is díjkötelessé tegyen (hiszen már van rá példa!), mint ahogy annak sincs akadálya, hogy a díjakat tetszőlegesen megemelje.

Olvasónk arra hívta föl a figyelmet, hogy ha megyei matricával szeretnénk igénybe venni az M1-es rövidke Fejér megyei szakaszát, annak ellenére is két matricát kell vásárolnunk, hogy csak egyetlen megyét érintünk. Az ok feltehetően az, hogy a nagy kapkodásban az illetékesek elnézték a térképet, és kihagyták az egyik megyei csomópontot.

forrás : http://www.origo.hu/gazdasag/20150104-a-fejer-megyei-melle-komarom-eszt…

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

a kitiltási "botrány" úgy volt, hogy bagoly mondta verébnek, hogy nagyfejű

http://jobbegyenes.blog.hu/2015/01/12/goodfriend_szent_istvan_es_az_als…

----
"Kb. egy hónapja elkezdtem írni egy Coelho-emulátort, ami kattintásra generál random Coelho-kompatibilis tartalmat."
Instant Coelho

Ó már a blog címe is beszédes, nem is vártam mást. Elég nagy tényszerű tévedések vannak az első 1-2 bekezdésben is, ameddig volt türelmem elolvasni.

Amúgy vicces (vagy siralmas?), hogy Mr. Goodfriend jobban ismeri a magyar viszonyokat és kultúrát, mint az állam saját feje. :o De ez már teljesen off.

Most abba ne is menjünk bele, hogy az ezer esztendővel ezelőtt élt uralkodó intelmeit (illetve mindig csak és kizárólag ezt az egyet) milyen irgalmatlan unalmas közhely a 21. században idézgetni.

Én is így vagyok a Biblia, Korán és egyéb vallási írásból idézgetőkkel, unalmasak, mégis rengetegen vannak.

Ave, Saabi.

Tekintsünk el attól, hogy minden történelmi szöveg egy adott kor körülményei között értelmezhető, és hogy az Intelmekben vannak kevésbé szívesen idézett részletek is, például István tanácsai a blaszfémiával kapcsolatban: „Ha valamely szerencsétlen e szent Egyház tagjait vagy kicsinyeit megbotránkoztatja, az evangélium parancsolata szerint méltó arra, hogy malomkövet kössenek nyakára és lemerítsék a tenger mélységébe”. Inkább azt a kérdést érdemes feltenni, hogy a valóban sokszínű Egyesült Államok miért épített a 2000-es években több mint ezer kilométer hosszú erődfalat a mexikói határon, ha a korlátlan gazdasági bevándorlás egyértelműen áldásos dolog?

http://valasz.hu/itthon/orban-ujra-tuz-alatt-ez-a-charlie-merenylet-kul…

----
"Kb. egy hónapja elkezdtem írni egy Coelho-emulátort, ami kattintásra generál random Coelho-kompatibilis tartalmat."
Instant Coelho

Szerinted nincs joga egy szuverén államnak meghatározni, hogy ki, és milyen módon léphet be az országba? Szerintem meg van
A zöldhatáron, mindenféle hivatalos út kihagyásával az adott országba érkező külföldi állampolgár mindenütt illegális bevándorlónak számít. Van egy jogi kerete az USA-be történő belépésnek, idegenforgalmi, oktatási, munka, stb. céllal. Aki ezt betartja, illetve megfelel az egyébként valóban szigorú szabályoknak, az mehet, aki nem, az meg nem.

"Szerinted nincs joga egy szuverén államnak meghatározni, hogy ki, és milyen módon léphet be az országba? Szerintem meg van."

Szerintem is van - ^ szalmabáb érvelés.

----
"Kb. egy hónapja elkezdtem írni egy Coelho-emulátort, ami kattintásra generál random Coelho-kompatibilis tartalmat."
Instant Coelho

Egy alternatív „Balázs Mór-terv”
forrás : http://iho.hu/hir/egy-alternativ-balazs-mor-terv-150117

A Metróért Egyesület közzétette saját fejlesztési tervét Budapest gyorsvasúti hálózatának korszerűsítésére.

Nézőpontjuk szerint a nagyjából hárommillió (Budapest, agglomeráció, máshonnan ideutazók) embert kiszolgáló városnak elsősorban a gyorsvasúti hálózat korszerűsítésére kell koncentrálnia. Ezen koncepcióban csupán ráhordó szerepet szánnak a közösségi közlekedés más ágainak.

A prioritások sorrendje a civil szervezet szerint a következőképp alakulhat:

1. M3 metróvonal felújítása és továbbépítése Káposztásmegyer/Dunakeszi felé
2. Körvasúti személyszállítás (HÉV)
3. M4 metró folytatása Bosnyák térig, illetve Gazdagrét/Budaörs felé
4. M1 folytatása Csáktornya parkig
5. H7-H6 HÉV összekötése és bevezetése Kálvin térig
6. Pesterzsébet–Határ út H6 HÉV szárnyvonal
7. M3 továbbépítése Rákoskeresztúrig
8. M3 folytatása Liszt Ferenc repülőtérre
9. M4 kivitele Újpalotára
10. M2-H8 összekötése Örs vezér terén

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Az útdíjrendszer átalakításáról döntött a kormány szerdai ülésén: nem lesznek kétmatricás hidak, nem kell fizetni a 4-es út repülőtérre vezető szakaszáért, és kedvezményeket kapnak a nagycsaládosok, valamint a fogyatékkal élők – értesült a Népszabadság.

forrás : http://hvg.hu/itthon/20150122_Nepszabadsag_Kiveszik_a_Ferihegyre_vezeto

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Na ja :D

Útdíj: nem tudni, hány matrica kell a Balatonhoz, de mást sem
Új kérdéseket vet fel az útdíjrendszer-módosítása.

forrás : http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/uj_kerdeseket_vet_fel_az_u…

http://elütöttek.hu/

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

azon sem lepődünk meg, hogy azt is közölték, hogy azok a részek is fizetősek lesznek, ahol most még nem kell fizetni, csak járjon le az EU-s kötelezettség...

Én karácsony előtt tankolásnál kérdeztem a kutast, hogy mivel nincs már csak kb. 1 hét. meg lehet-e venni a megyei matricát "elővételben"? Lehet tippelni, hogy mi volt a válasz...
Idén megoldottam matrica nélkül, ha megint úgy fogják szopatni a népet, ahogy tették ezt idén januárban, akkor jövőre se veszem meg szerintem.

„Annak nem kell sietnie, akinek idei országos éves vagy megyei e-matricája van, mert ezek 2016. január 31-éig érvényesek.”
(http://www.utdij.hu/hirek/a-2016-os-e-matricakat-januar-1-jetol-lehet-m…)

Tehát ez csak azoknak probléma, akiknek idén nem volt matricájuk.

-----

(&%;_98\<|{3W10Tut,P0/on&Jkj"Fg}|B/!~}|{z(8qv55sr1C/n--k**;gfe$$5a!BB]\.-

Nagyjából, de ez az autósok elenyésző hányadát érintheti - azokat, akinek nincs 2015-ős éves jogosultságuk, és a szilveszter éjfélt fizetős útszakaszon szeretnék tölteni.
Minthogy ez előre ismert tény, hogy éves jogosultságot a tárgyév január 1-én nulla órától lehet vásárolni, így előre fel lehet rá készülni - mondjuk egy tíz napos jogot beszerezve.
Nem azt mondom, hogy jó így, csak azt, hogy ésszel élve nem jelent problémát a dolog.

Ez tavaly is így volt, akkor ráadásul nem minden forgalmazónál nyílt meg a vásárlási lehetőség pontban 00:00-kor, most viszont ez nem jelent problémát, hiszen ha nem vagy 00:00-kor az autópályán, akkor tudsz vásárolni, mielőtt felhajtanál, ha meg 00:00-kor az autópályán haladsz, akkor vagy 2015-ös éves, vagy időszakos jogosultsággal rendelkezel, amiből az előbbi 2016.01.31-ig, az utóbbi meg a vásárlás napját követő x (10 illetve 30) napig érvényes.

Ettől még valóban akkora fasság (sic!), hogy csak na, ahogy egy ex kolléga mondaná :-)

Persze, A lusta embör hajnalban fel kel 3 kor bebaxxa az autóba a "pótlékokat" elmegy keringeni egy nyitva levő benzinkúthoz, felveri az alvó személyzetet és kb 1 órát elbax tankolással és matricavásárlással, közben megkávézik megreggelizik, majd derűs arccal nekivág az útjának :D

Viszont vannak olyanok akik terveznek, előre tankolnak, vásárolnak matricát, hogy ne hajnalban keljen xarakodni. Én már sajnos jártam úgy, hogy a 3. benzinkúton tudtam csak vásárolni.

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597

Az a helyzet, hogy van két autó az egyiken volt matrica 2015 re de a másikkal kellett volna menni amin 10 napos volt de lejárt és 2016-ra meg éves megyei lesz véve.
A szerencse, hogy módosult a nem tervezet utazás, de akkor is "agyhalott" a rendszer.

http://hup.hu/node/99539
http://hup.hu/node/128597