How to Fix IBM

Hozzászólások

Én elolvastam, amit leírtak benne, az belülről régóta világos számunkra... csak ugyebár ott vannak azok a bizonyos manágerek...

------------------------------------------
"Nincs ez el**szva, csak másra lesz jó!"

"IBMers, as they call themselves, are underpaid, neglected, and have been abused for years."
Ehehe :)

1, igen, van mit javitani a global servicesen - en benne vagyok most egy global, teljes vilagot(!) erinto automatizalas bevezeteseben, amit mi fejlesztettunk, es egy teljesen regi, manualis rendszert valt ki. belegondolni is rossz, hogy 2014-ben van, aki azt hasznalja.

2, IBM-nel van SaaS marketplace (IBM Marketplace neven fut), illetve a fejlesztesek omlenek bluemixre is, es oda is, szoval a masodik pontot nem ertem igy.

egyetertek azzal is, hogy a VP (vagy feljebb) szintu embereknek lepni kell. viszont az is nagyon igaz (sajnos), hogy a legtobb IBM-es arc nem a cegert dolgozik mar, csak bejar, nem nyitja ki a szajat, es csinalja a szart, a helyett, hogy feljebbvinne a problemakat - a tapasztalatom szerint van, aki meghallgatja az otleteket. legalabbis addig kell feljebb kattingatni az orgcharton, amig nem lesz:)

szerintem minden IBM-es felelossege valtoztatni a cegen, es megha egy ekkora multinal ez nehez is, nem lehetetlen, csak akarni kell. en addig fogok kiabalni bent, amig vagy kirugnak, vagy valtoznak a dolgok...

ui: a szerzotol itt egy konyv is, ami bemutatja a problemat reszletesen, eleg jol osszefoglalja a tortenelmet eddig (par hete jott meg) - cirkulaltatom a kollegak kozott :-)

Global Delivery Failure? Dehogynem.. Erről hangos most a sajtó pár napja :))) Nem képesek szállítani a beígért 20$-os célt :)
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..

No, itt van a kutya elásva. Ha tudnád mi az, akkor az lenne a véleményed, mint nekünk. De a GDF csak egy dolog, vannak benne nagyon értelmesnek is mondható részek, metrikák között is vannak teljesen logikusak.
Vannak egyéb szabályok, amik még inkább könnyfakasztóak. De ezt inkább nem ecsetelném tovább.
________________________________________________
http://kronosz.krocomp.hu

SSO-n azért kicsit katonásabb rendszer van sajna, így ott addig vagy csak közkedvelt amíg ki nem nyitod a szádat (tapasztalatból tudom sajna).
Illetve egy bizonyos szint után hiába kattintgatsz rá az illetőkre, szimplán ignorálnak, mivel nem vagy velük egy szinten (szintén tapasztalat).
Ha gondolod majd privátban 1-2 dolgot megbeszélhetünk.
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..

igen, hallottam errol sztorikat, pl hogy a PBC celokat ev elejen a manager lekuldi a csapatnak, hogy "ezt irjatok be"... szerintem ez szanalom, es a global HR-nek + 2nd vagy 3rd line managernek menne a level errol. (es ezt kene mindenkinek tennie!)

ha egyebkent barmilyen IBMernek technikai gondja van a ceggel (SO/GTS/GBS agakon), szivesen megneznem, lehetne-e automatizalni, es leboxolom a cegen belul, ha kimutathato megtakaritast okoz...

NagyZ R&D-ben tevékenykedik, ott gondolom inkább SCRUM (http://en.wikipedia.org/wiki/Scrum_%28software_development%29) model alapján dolgoznak, mintsem ITIL-based model alapján.
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..

Én azért félig örülök neki, hogy őt nem kötik azok a láncok amik minket, mert ez azt jelenti, hogy az R&D még talán erős is tud maradni hosszútávon (amíg be nem iktatják azokat a fékeket, amikkel mi napi szinten szopunk :))
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..

A felelős emberke remek kommunikációs készségét felhasználva küld el a búsba egy jól körvonalazott mondattal vissza dolgozni. Vagy az lesz a kifogás, hogy ezt nem lehet a policy miatt, vagy azzal, hogy jó, majd megnézzük mit tehetek, és majd nem fog változni semmi. Ha az én managerem manageréhez fordulok, akkor meg olyan harakirit kapnék, hogy ihaj... És utána szintén maradna minden a régiben.
________________________________________________
http://kronosz.krocomp.hu

Na jó.. Akkor nevek nélkül, csak hogy tudd hova tenni a dolgot.
Adott egy új -felülről jövő- utasítás, ami már az elejétől fogva látszik, hogy faxság, plusz hogy mindenkinek csak árt.. Managernek elmondod mi a szitu, közli, hogy ő ez ügyben nem tud mit tenni, neki is felülről tolják az egészet, max ha leírom mi hogy és merre, akkor tovább tudja küldeni magasabb szintre.. Én hülye összefoglalom mi és hogyan, miért is árt ez, mik az alternatívák, és hogy miként lehetne elérni a célt.. Manager jó fej, továbbküldi.. Mi jön vissza felülről? Balfaxok vagyunk, hogy ezt se tudjuk megcsinálni, meg amúgy is ezt határozták el felül, máshol már rég kitesztelték (kb 12 fővel! Az már valami, nem?), ott jól működött, meg a szokásos rizsa. Éves értékelés-1 nyomban.. De nem érdekel.. Bevonom az environmentért felelős személyt (aki azért fizet, hogy mi ott dolgozzunk), majd elmondom neki is mi és hogy, milyen választ kaptunk, meg hogy ha ezen nem változtatunk, akkor a szerviz minősége romlani fog rövid időn belül. Ő is jó fej, meg már ismer is, segít.. Elküldi a levelemet magasabb szintre, kifejti a saját szavaival a saját aggályait.. Eredmény? Ő le lett baxva, hogy minek üti bele ilyenbe az orrát, én meg beeszkalálva, hogy mit képzelek, hogy a hivatalos eszkalációs útvonaltól eltérően ilyen pofátlan módon próbálok valamit elérni. Éves értékelés-2, manageremmel és annak felettesével már rég nem vagyunk puszipajtások (még az előző lebaxás miatt), ezek után meg már semmi se jó amit csinálok, és persze elindul a "van rajta/nincs rajta kalap" játék.

Na, egy ilyen környezetet képzelj el. Mondtam én: katonai rendszer van; ha a parancs ellen mész lassan itt is fejbe lőnek :)
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..

mi csak "R" vagyunk, nem R&D, igy igazabol semmi szerint nem tevekenykedunk, mert nem mondja meg senki felulrol, hogy min kell dolgozni... az onmegvalositason :-)

de neha latunk problemakat a cegben, ezekre probalunk megoldasokat adni, emiket aztan globalisan is be lehet vezetni

1) "For the last 10 years all IBM has done is to replace skilled American labor with cheap offshore labor."

2) "A wise investment could cut in half the number of people [...]"

Néha az az érzésem, hogy az egész probléma leegyszerűsíthető erre a két pontra. 1) a gond, 2) a megoldás. No racism intended.