Fórumok
Sziasztok!
Egy olyan feladatba futottam bele, amihez még nem volt szerencsém.
Adott egy cég, -egy alhálózaton lévő desktop PC-k-, Windows7 OS-el.
A 3D grafikus renderelési idejét lenne fontos felgyorsítani, hardverbővítés nélkül.
A kérdésem, hogy létezik-e olyan szoftver, vagy megoldás, amivel egy pc
egy, vagy több pc szabadidős (rész)számítási teljesítményét tudja igénybe venni?
Az ötlet abból eredt, hogy elég erős, -desktop szinten- irodai pc-k
kempingeznek egész nap, mert az email, és a táblázatkezelők nem terhelik le eléggé,
viszont a tartalék ott lenne bennük.
Hozzászólások
A renderelő szoftver rendelkezik ilyen képesség támogatásával?
Ha nem, hogyan vennéd igénybe? Vagy olyat képzelsz el, ami az alkalmazásréteg számára 1 sokprocesszoros gépet mutat sok kevésprocesszoros helyett? Ez utóbbiról még nem hallottam.
Üdv,
Marci
Ha jól tudom 3DSMaxról van szó, de sajnos csak ennyit tudok egyelőre.
Valahogy úgy képzelném, hogy valami egyszerű programok a slave gépeken,
amik jelzik a 'master'-nek, ha a cpu load egy érték alatt van, és
biztosítanak neki számítási teljesítményt, etherneten küldik-kapják
a 'házi feladatot'.
Nagy vonalakban valami ilyesmit tudok elképzelni.
Nekem elég abszurd ez az egész. Csak tanácsot kértek, de még nem hallottam hasonlóról.
Ha nekem lenne a feladatom ezt megoldani, vennék egy szervert, -vagy ha van virtualizálnék-, számolgasson az, vagy fejleszteném a jelenleg renderelésre használt gépet.
Üdv, Józsi
Igen, de mivel akarsz renderelni? Mit akarsz csinálni? A kérdésed nem pontos.
Valóban nem pontos, mert egyelőre ennyi információt kaptam.
Ha jól rémlik, 3DSMax a használt program, hétvégén tudok majd bővebbet.
Egyelőre általánosságban annyi lenne a kérdésem, hogy egy alhálózaton,
azonos OS-el rendelkező gépek számára elméletben létezhet-e hogy megosztják
a számítási teljesítményüket, egy program számára.
Nincs ilyennel tapasztalatom, nem tudok róla semmit.
De rémlik valami félig elfeledett félinformáció, 'hogy ha akarsz besegítesz
NASAnak/akárminek számítási teljesítménnyel', ha a cpu load egy adott érték alá esik,
beszáll számolni a cpu-d.
Az adott alkalmazásnak kell támogatnia, amivel számolni fogsz, minden ezzel kapcsolatos feladat ráhárul.
Elvileg lehetséges, gyakorlatilag értelmetlen az overhead miatt, és azért, mert a render engine-k általában támogatják a parancssori renderelést (lightwave-el és blenderrel csináltam ilyet), és onnét kezdve csak scriptelés kérdése az egész. Tuti a Max is tud hasonlót, azaz elindítod az adott fájllal, megadod neki, hogy a 124,765. frame-t számolja és jónapot. Vagy kotorsz hozzá kész cuccot, ami kb. ugyanezt csinálja.
Ja, és jut eszembe, blendernél a CPU->GPU render durva javulást hoz, ezen is érdemes merengeni, bár ez pénzbe van. Bár nem sokba. Hétfőn jön meg egy K2000-es, azzal tudok blender cycles tesztet csinálni.
Ha lesz időd és kedved akkor csinálhatnál egy pár mérést ezzel: http://mad-creations.nl/blenchmark/
Bár ha erről a kártyáról van szó akkor sokat nem remélek.
Arról kb., bár más gyártó. A 670GTX ami itthon van lefutja (104 sec), ami már egy tanulság. Bár ezt is lazán levittem 75-re a tileméret átállításával, szóval ez a teszt jó valamire, csak épp nem tudni hogy mire.
A Kepler kevesebbet eszik de GPU renderre a Fermi és a Tesla sokkal jobbak kb 1 Fermi/Tesla cuda mag 4 Keplernek felel meg. A GTX 480-am kb a 680-tól kezd konkurenciát kapni az 590 meg még azt is elkalapálja.
Áh. Na erről fogalmam se volt :) Mondjuk nem renderre vettük, hanem CAD-hoz, oda meg ez támogatott. Hétfőn (de inkább szerdán) kiderül, hogy mennyivel jobb mint a gémer kártyák.
A teszt eredményét default beállításokkal fel lehet tolni az adatbázisba és a T. érdeklődő usereket segíti a kártya vásárlásban.
A def. beállításokkal: 0:04:15
Elég rémes.
Köszi ez is hasznos infó lehet. A tile beállításokkal még hozhatsz rajta de ez a kártya nem erre van kitalálva. 384 cuda mag az kb 5 évvel ezelőtti alsó-középkategóriás játszós kártya :)
LinuxPMI tud ilyesmit. Mikor még openMosix volt, értem el vele sikereket, de production környezetben sose próbáltam.
Tudom, Windows volt a kérdés, de hátha. :)
irodai pc-k kempingeznek egész nap
Ez csak addig tűnik így, amíg majd találsz és feltelepítesz egy alkalmas compute node csomagot. Onnantól nem kempingezés lesz, hanem majd csőstül dőlnek a felhasználói panaszok, úgymint:
Az irodai PC-nek nem az a szerepe, hogy ki legyen használva (high throughput), hanem az, hogy azonnal reagáljon, ha a felhasználó csinál valamit (low latency). (Az "alapos hangolás" természetesen csak vicc; egy hagyományos pörgős diszket (ill. annak ütemezőjét) az életben nem hangolod be úgy, hogy ha odébb ment a fej, akkor annyi időn belül visszaérjen, mintha el sem ment volna.)
azonnal reagáljon, ha a felhasználó csinál valamit (low latency)
Ezt mondhatnád a külföldön székelő vadbarom központi IT-nknak is. A tetves céges mcafee a tápos quad-core i5 6 gb ram-os gépemet naponta többször elküldi homokórázni úgy, hogy közben az egérkurzor se reagál úgy tekeri a vincsesztert.
De reagál nem? A homokóra mozog... hihi.
Jogos.
Azóta pontosabb infót kaptam, a terv finomodott annyira, hogy amikor az irodisták hazamennek 17 órakor,
akkor szállnának be egy ütemezett renderelésbe.
"render farm" a kulcsszo.
----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"
--> YouTube csatornám
Igen, ha lenne rá idő/pénz, és nem csak évente pár alkalommal lenne szükség felgyorsítani a folyamatot.
Hali!
Régen több tucat gépen futtatam a distributed.net kliensét... az volt hivatott az "unatkozó" gépek szabad számítási teljesítményét kihasználni, de ott szó sem volt realtime alkalmazásról. Arról pedig még nem is szóltunk, hogy ott a telepített kliens azonnal "elengedte" a procit ha a rendszernek szüksége volt rá. Ami viszont nagyon megfontolandó manapság: nézzétek meg az áramszolgáltató számláját amikor majd tizen-huszon gép 100% proci terheléssel ketyeg napi sok-sok órában. Akkor már inkább hardware beruházás a renderer masinába.
Üdv:
Feri
Az áramszámlához: i5-ös cuccom (16 GB RAM, 2 HDD + 1 SSD) üresjáratban 40 W-ot, max terhelésen (mind a 4 mag 100% + összes disk teljes terhelés alatt) 80 W-ot mutatott egy teljesítménymérő eszközzel. Tehát nem igazán sok az áram költség különbség szerintem (max dupla, de csak max).
Videó renderelés GPU-n nem ment. Ez nyilván pluszban jönne hozzá.
Azért erről nincs szó, atomheart-nak írtam az új infót:
"Igen, ha lenne rá idő/pénz, és nem csak évente pár alkalommal lenne szükség felgyorsítani a folyamatot."
Sajnos abszolút nincs ráhatásom a dolgokra, de teljesen jogos amit mondasz. Közel negyven i5-i7 csúcson járatva 17-08-ig rendesen megpörgetné a villanyórát.
Üdv, Józsi
Ha a default már a mentalray akkor ezt nézd meg: http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=file…
Ha nem, akkor szopóág bár ahhoz eléggé régi Max kell. GPU-t csak a GI számításhoz használ persze az is számít. GPU renderhez tudni kellene, hogy mivel vannak a gépek szerelve.
3DSMax konkrétan támogatja slave renderer none-ok telepítését (IP alapon, nem csak helyi hálózatban és bármilyen rendszerre, amin elfut).
A master gép frame-enként osztogatja ki az animációt a node-okra, így igazán csak nagyobb animációk végső renderelésénél van valódi haszna, szerkesztés közbeni teszteknél nem sok.
De amint már fentebb is írták, napközben nem, max. az éjszakai holtidőre használnám erre az irodai gépeket. SzIE-n volt így beállítva a több száz laborgép, hogy éjjel WOL-ra indultak és PXE-ről computing node-ba bootolták magukat.
Bár én ~10 éve csináltam ilyet (akkor is csak érdekesség képpen 2 géppel), de a slave node-ra is szinte a full Max-ot kellett feltelepíteni :(
"A master gép frame-enként osztogatja ki az animációt a node-okra, így igazán csak nagyobb animációk végső renderelésénél van valódi haszna, szerkesztés közbeni teszteknél nem sok."
Ez így nem igaz. A distributed render tile vagy scanline szerint egy képet is levezényel. Animációkhoz pedig a backburer használatos.
Nem vitatkozom, szakértő nem vagyok, meg amúgy is régen foglalkoztam vele. A lényeg, hogy nagyobb, viszonylag hosszabb számolást igénylő munkacsomagok kiosztásáról van szó, nem úgy, mint egy valódi SMP rendszernél.
Ha 3dsmax-ról van szó, és van lehetőség a használatára akkor a V-Ray tud distributed rendert egy frame-re is. Egy barátom és én kipróbáltuk, teljesen jól működött és annak idején nagy szó volt egyszerre 10 szál.
http://kepeim.winben.hu/image?id=108216&.jpg
Köszönöm, utána járok!
Mindenkinek:
A grafikus rokona vagyok, és az ő kérdésére kerestem a választ.
Hálistennek nekem nem feladatom megoldani ezt, de nagyon sokan képben vagytok, és nagyon köszönöm az információkat!