letöröm a tükröd

megtehetem: én vagyok motoros b+!

valami ilyesmi járhatott a fogyatékos szellemlovas fejében. az eredmény alább :D

http://dai.ly/x20p44c

Hozzászólások

Nyilvan nem elozmeny nelkuli a sztori. Gondolom a 'fogyatekos dobozlovas' rahuzta a kormanyt a motorosra mikor nem vette eszre vagy csak lesz@rta.
Ami persze meg nem menti fel a motorost, de ne alljunk mar neki kopkodni meg fogyatekosozni nulla informacio alapjan.

A legnagyobb baj a motorosokkal, hogy míg bőszen hangoztatják hogy az autósok milyen b@rmok, meg hogy azt hiszik övék az út, addig pont a motorosok azok akik a sorok között húznak el és szlalomoznak (mindezt a lehetőségekhez képest a lehető legnagyobb sebesség mellett persze). Ennek átlagban mindig az a vége, hogy egy sávváltásnál az autós nem látja a forgalom sebességének duplájával cikázva/sorokközt haladó motorost, majd szépen elsepri. Ilyenkor persze megint az autós anyukája kerül képbe mert hogy miért nem figyelt rá. Aki ezzel nem ért egyet, örömmel meghívom egy kávéra hogy üljünk ki az egyik budaörsi úton lévő felüljáróra és nézzük a motorosok vs. autósok vezetési stílusa közti különbséget.
A motorosoknak akik nem értenek egyet velem és nem isznak kávét: tőlem úgy halsz meg ahogy szeretnél, sajnos képtelenek vagytok megérteni azt, ha cikáztok/sorok közt haladtok/ész nélküli sebességgel/gyorsulással közlekedtek, akkor lehetetlen rátok felkészülni és bizony ha nincsen mákod és a nyusziláb sem lóg éppen a nyakadban, akkor bizony bukta a vége. Ismerősi körben van elég motoros, nagyon jól tudom hogy melyik hogy közlekedik. Esti sörözések alkalmával meg is lett vitatva, hogy míg az a haver aki ésszel közlekedik egy lazább túra motoron a 20 év alatt egyszer balesetezett (azt is megúszta horzsolásokkal), addig a másik 3 éve motorozik, de lassan visszaül mert ismét kikerültek a csavarok a lábából (tippelhettek hogy ő melyik tábort erősíti).

// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)

Plz ne altalanositsunk. En is motorozok (meg autozok is), megsem allatkodok. Kocsisorok kozott akkor gurulok amikor allnak pl. pirosnal vagy dugoban, olyankor is nagyon lassan es ovatosan. Nyilvan van persze idiota is, de ez nem jarmufuggo (latok epp' eleg barom autost is, aki zarovonalon eloz mert 'na majd en megmutatom', pont mint a hasonlo mentalitasu motorosok), raadasul az ilyenek rendszerint idovel kiirjak magukat a tortenelembol. BTW en eleg sok motorost ismerek, es NAGYON kicsi aranyban viselkednek az altalad leirtaknak megfeleloen.
Egyebkent az autosok egyre nagyobb resze jofej es elozekeny, gondolom rajottek hogy ha nem mogottuk hanem elottuk van a motoros, es idovel annyival is kevesebben vannak a sorban, azzal osszessegeben mindenki jol jar :)

Nem altalanositok, csak napi szinten szembesulok a dologgal (es pozitiv peldat is emlitettem). Ezert is irtam, hogy a budaorsi uton levo feluljaro nagyon jo terep arra hogy szemelyes tapasztalat helyett "eletszaguan" bemutassa a motorozas mivoltjat (a nagyobbik atlag alapjan), illetve hogy a sipakolok tobbsege pont milyen mentalitassal bir (5 perc eleg, az ember utana szemlesutve sajnalja azokat akiket latott, mert tudja jol hogy nem sok idejuk van hatra).

// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)

nyilván csak így történhetett. ráadásul ezzel a bűnnel teljesen arányos az arc nélküli károkozás a kölcsönös veszélyeztetéssel, meg amúgy is így is kell rendezni a dolgot. hasonlóan, mint az oroszoknál.

igazából a szemem sem rebbenne a meglepetéstől, ha valamelyik híradóban a fő hír egy tükörrugdosó tagról szólna, aki valami olyan gépről szerelte le a berendezést, amiből válaszul egy sorozatot adtak le.

a fenti példány legalább Darwin-díjra jelölendő, nem múlott sok dolgon - mármint az élete.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

A linket kihagyva, csak a témára reagálva: az önbíráskodásra nem mentség, nem lehet "megérteni".
Aki ilyet tesz, az szellemileg, önkontroll terén a béka segge alatt van.
Szóval nincs igazad.

Upd: meglepő, most lejátszotta a mobilom a dailymotion videót... csak azt tudom, mondani, hogy megérdemelte a hülyéje. Legalább ne hiányzott volna az általános iskolai fizika órákról! :D

"ne alljunk mar neki kopkodni meg fogyatekosozni "
Akármit tett az autós, ez a bukósisakos barom valóban szellemi fogyatékos.
Egyrészt az önbíráskodás miatt, másrészt meg azért, mert annyi esze sincs a kretén állatnak, hogy egy ilyen rúgással a motort is boríthatja, ahogy meg is történt.

A motoros nyilvan idiota, de a vitaindito post azt sugallta hogy micsoda fogyatekos barom, mert szorakozasbol tukroket rugdos, ami szinte biztosan nem igaz.

Az onbiraskodas meg... nem tudjuk mi tortent elotte, konnyen el tudom kepzelni hogy nagyon felb@szta az agyat az autos miatt. (meg egyszer leirom mielott ujrakezdodne a hiszti: nem vedem a motorost, nem helyeslem amit tett, de az elozmenyeket nem ismerjuk)/

Irok egy peldat:

Allsz a buszmegalloban a 2 eves gyerekeddel, es mondjuk egy motoros nagy tempoval beleszaguld a buszmegalloba a gyerekedtol 5 centire, kis hijan megolve ot. Te teljesen nyugodtan mosolyogva megkerned hogy legyen szives arrebbfaradni mert zavar a jelenlete? En biztos hogy beleb@sznam a fejet a falba, pedig nem vagyok agressziv alkat... Aztan ha valaki mondjuk pont felvenne kameraval ahogy behuzok a hulyenek egyet, anelkul hogy az elotte tortentek a videon lennenek, nyilvan en lennek fogyatekos baromnak kikialtva amiert ok nelkul motorosokat verek.

Tisztaban vagyok az onbiraskodas jogi fogalmaval, de szerintem nem errol volt szo. A magyar jog gyakran egyebkent is nevetseges, es szinte minden esetben a bunelkovetot vedi.
Olvasd el meg egyszer amit irtam, majd gondold vegig hogy te hogyan viselkednel hasonlo helyzetben.
Vagy mondok masikat, ha netan nem lennel kepes beleelni magad a helyzetbe mert nincs gyereked.
A parodat megeroszakolja valaki aki rohogve huzza fel a gatyajat az eset utan. Te meg nyilvanvaloan mosolyogva megkered hogy ne hagyja el a helyszint amig a rendorseg oda nem er. Ugyebar.
A jog es az emberi viselkedes/reakciok ket kulon terulet, ne keverjuk oket.

dehogynem, eljutottam én. de ez a fajta megideologizálás nem érdekel.

a videón látható észlény fogyatékos, majdnem kinyírta magát egy jól irányzott mozdulattal, persze mozgó járműről mozgó jármű felé. motoros lévén mondjuk megteheti: ezesetben rendszám nuku + bátran el is húz a picsába. már ha nem hal bele. az autó egy sikeres tükör-akció után néhány motorosra gondolom már könnyebben rá fogja húzni tükör nélkül, meg lesz átlagos esetben is 60-80e Ft-nak megfelelő kára - egyszerű elektromos tükör esetén.

szóval elég nagy mákja volt a tagnak, hogy nem jött mögötte kamion, vagy nem volt még egy sáv jobbra. én biztos nem rugdosnék semmit. ennek meg még annyi esze sem volt, hogy megvárja, hogy megálljanak valahol ha nagyon rugdosni akar.

napiszarra való videó loálvideó.
szerk: a hu-s napiszaron már kint is van GIF-ként. bingó.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

tehat szerinted "nem menti fel a motorost" == "megideologizalas"? :S

"motoros lévén mondjuk megteheti:" - mi az hogy "motoros leven"? mert autoskent nem nyulhat ki a mozgo autobol? (ami azt illeti, par napja jott velem szembe autos ugy hogy konyektol lefele kilogott az autobol a sofor karja merolegesen, atnyulva a szemkozti savba... vagy mivel autos, ezert neki szabad?)

a postod tobbi reszevel kb. egyetertek

De ha jol latom, a "ez a fajta megideologizálás nem érdekel" nalad valojaban azt jelenti hogy orultel hogy talaltal valami urugyet a motorosok fikazasara, es most ettol rettento boldog vagy?
Ha most belinkelnek egy videot olyan autosrol aki szandekosan elgazol pl. egy gyalogost, akkor meg alljunk neki kopkodni azzal a felkialtassal hogy a fogyatekos barom mit csinal, persze, mert autos ezert megteheti?

Ahogy mar irtam: a hulyeseg nem jarmufuggo. Idiotak vannak mindegyik jarmuvon/jarmuben.

a második sor olvasási igényét / hiányát vetetted fel. a második sor nálam így hangzik: "fogyatekos dobozlovas' rahuzta a kormanyt a motorosra", majd jön a harmadik sor.

a második mondat: nálam majdnem megideologizálás, mintegy magyarázatot bevezetve. legyen a harmadik mondat, ami nekem kb. az ötödik sornál kezdődik most: egyetértek, hogy nem menti fel semmi alól, de ilyesmi kétoldalú megállapításokat elég egyszerű tenni és akkor mindenki magáénak érezheti az oda eső részt (2. <> 3. mondat).

nem akarok szarrágással időt tölteni, a lényeg: nem nulla információ alapján köpködök és nem is így mondom fogyatékosnak. ha a fikázás úgy zavar, hogy általánosítva érzed az nem ide tartozik. a mozgóképen látható motoros nálam féleszű, fogyatékos. a látottak alapján.

felesleges videót linkelned. a motorosokkal sincsen bajom - kifejezetten jó kapcsolatom van néhánnyal és csapataikkal, sőt én képes vagyok figyelni is rájuk bármilyen úton. annak ellenére, hogy volt már aki nagy arccal hirdette itt helyben, hogy ő bizony lerugdossa a tükröket. szerencsére nem általános dolog.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

"Nyilvan nem elozmeny nelkuli a sztori. Gondolom a 'fogyatekos dobozlovas' rahuzta a kormanyt.. [... ] ne alljunk mar neki kopkodni meg fogyatekosozni nulla informacio alapjan."

Ja, ne álljunk neki köpködni, de neked megvan a videó előzménye fejben (nulla információ alapján), hogy mit csinált a "dobozlovas". És ha nem csinált semmit?

Amit a videón látunk, az alapján egy hülye van a történetben: a motoros. Hogy a sztori előzménye mi volt, arról meg semmit nem tudunk.

Lehet, hogy a dobozlovas is fogyatékos volt, de jelenleg az van, hogy erről valóban nulla az információ, ellenben a motorosról nem nulla információ van: világosan látszik, hogy megpróbálta szándékosan lerúgni más tükrét, és az is látszik, hogy ezt nem sikerült neki kivitelezni, mert motorozni sem tudott úgy, ahogy azt elképzelte. Ez miért is nulla információ?

Elég vicces ez a hozzáállás...

Tenyleg erdekes a legtobb ilyen temaban a hup kozossegenek a hozza allasa!
Nincs itt semmifele onbiraskodas, meg fogyatek, meg mindefele kaszt hogy ez motoros, az autos stb-stb...egyszeruen az emberek nem egyformak, es bizony vannak hulyek koztuk.

Aki valaha is kozelekedett az utakon, es nem alvadtveru male, annak kizart hogy nem volt meg olyan esete hogy legszivesebben a masikat eltorolne a fold szinerol, de minimum megruhazna....

Csak sajat eddigi legdurvabb peldam:
-Varos, sebesseghatar betartva, fektavon nekem balrol, neki en jobbrol foutra felhajtva kijott elem egy picsa. Igen motorral voltam! Ez az o szerencsejuk! Ugyanis felem se nezett, /pedig azon az uton nagy a forgalom, gondolom ott alt mar egy ideje..megunta, neki balrol sor veget er, nem jon senki jobbrol meg majd megall ha tud..hat nem tudtam...lasd tovabb/, kurva nagy mazlija hogy nem kamion vagy busz jott...de akar auto is ugyanis en satufekkel is epp a jobb egy melle ertem be ut jobb szelere lehuzodva! Kamion bedarata volna maga ala oldalrol....
Megyek mellette orditok neki...latom jobb egyben tiz ev korul gyerek nincs bekotve, /a no sincs/ ugy meg van ijedve hogy szerintem osszepisilte magat, csaj oda se mer nezni mereven kapaszkodik a kormanyba..megyek mogottuk latomm ijedtem tekinget visszapillantoba...
Nah ilyenkor ha valakinek nem fut at a fejen hogy mar csak azert is kart kene okozni neki hogy egy eletre megtanulja, es ne feledje el....az halveru! (persze nem szep dolog azt alairom)
Persze lehet a nonek szar napja volt, tortent vele valami, ideges volt, csaladi tragedia, sietett korhazba gyerekkel a fene tudja... de en ha ilyen allapotban vagyok nem vezetek! Megoldom mashogy, akar taxival, akar megkerek mast hogy vigyen el, mentot hivok...stb. Nem kockaztatom mas, es a sajat eletem!

A többség felfogja ha necces szitut csinált és tanul belőle, a nő is azért volt stresszes, mert pontosan tudta, hogy hol hibázott.

Nekem pl ott van vége a tanulásnak, amint valaki a vélt sérelmét elkezdi aránytalanul megtorolni. Onnan már nem számít mi volt, hogy kezdődött, ez már háború. Borzasztó kontraproduktív az önbíráskodás.

"Aki valaha is kozelekedett az utakon, es nem alvadtveru male, annak kizart hogy nem volt meg olyan esete hogy legszivesebben a masikat eltorolne a fold szinerol, de minimum megruhazna...."

Igen, gondolatban mindenki csinált már ilyet. A különbség a hülye meg a normális között, hogy a normális fel tudja dolgozni a dolgokat és nem lép a tettek mezejére. A hülye meg igen, bosszút áll, akár a saját és mások testi épsége árán is.

Amikor hulyeket emlegettem nem csak azokra gondoltam akik okoznak helyzetet, hanem ugy amblokk.

pl.: multkor allok a zebranal varom hogy a dupla savon kocsisor pirosat kapjon, en meg zoldet es seta...orrom elot egyik bevag a masik ele lepesben halado sorban, mire emez kiugrik egy baseball utovel es szalad a bevago autoja utan orditva mint egy allat hogy "szetcsaplak"..persze utolerte, mert dugo volt...de csak szajkarate volt...hulyek mindenhol vannak!

Ez a masik veglet :)
Ilyenrol is lattam mar videot nem egyet. Sot, a temaban a kedvencem: https://www.youtube.com/watch?v=hun_kdWVPps

en ilyet meg nem csinaltam, de olyan mar volt hogy menet kozben odagurultam a kocsi melle, beintegettem, srac lehuzza az ablakot en meg bekiabaltam hogy "log a rendszamtablad", o meg visszakiabalt hogy "tudom, de azert koszi" :D

meg nem mukodo feklampa miatt is szoltam mar be autoba, igaz az nem menet kozben, hanem "csak" pirosnal allva

vilagitas nelkul autozokra mindig ravillogok de az szinte mindig hiaba, NAGYON ritka az hogy valaki felkapcsolja utana...

Legutóbb egy - talán - Toyota után volt szerencsém autózni - hátul nulla világítás, villogok, semmi. ráhúzom picit hosszabban a fénykürtöt, semmi. 100-110 körül battyogott az autópályán, úgyhogy otthagytam - a durva az volt, hogy elöl égett a lámpa, csak hátul nem. De volt már ilyen sztorim más típussal is...

Szerintem ilyennel mindenki találkozik. Szól, jó esetben megköszönik és ennyi. A legdurvább amit ebben a műfajban láttam - sajnos az autópálya másik oldalán, szóval szólni nem tudtam - az már este, sötétben egy kivilágítatlan betonkeverő volt az M1-M7-en Budapest fele. Igazából csak a fényekből kitakart formából sejtem, hogy betonkeverő lehetett.
A múltkor egy nőnek szóltam, hogy a világítása hagy némi kívánnivalót maga után. Mondta köszi, tudja, nem tud vele mit csinálni, reméli, hogy egyben hazaér mihamarabb... Ezzel mit csinálsz?
Egy másikat a budai alsó rakparton - a fene tudja, hogy melyiken éppen a sok megjegyezhetetlen névből - kértem meg, hogy ugyan vegye már le a hátsó ködfénylámpát, mert baromira kisüti a szemem. Mondta, hogy érti, de rossz az egyik első lámpája és kell a ködfénylámpa, hogy legalább lássák. Mondtam oké, de attól még a hátsót lekapcsolhatná!
Persze erről nem csak a sofőrök tehetnek. Manapság elég sok autót terveznek olyanra, hogy laikusnak az út szélén szinte esélye sincs izzót cserélni. (xenon lámpában például nem is szabad) Lehetne ugyan fizetni az assisstance szolgáltatásért, de komolyan, van itt olyan, aki magánemberként ezt megteszi? És sajnos a kocsi eldobása sem mindig megoldható.

Ave, Saabi.

Az is tervezési hiba, hogy a hátsó biztosítékának eldurranásakor elől minden rendben, műszerfalon visszajelzés nuku... Pedig sokkal balesetvszélyesebb, ha hátul nem ég, mintha elöl a három, vagy ködlámpával együtt legalább négy pár izzószálból nem megy kettő... (Olyan nekem is volt, hogy nagyon sötétnek/gyengének éreztem a tompítottat egy esti hazainduláskor, kiszállva konstatáltam, hogy mindkét oldalon csak a helyzetjelző világít. Dupla izzócsere megoldotta a problémát - szerencsére "párban" van nálam mindig H4-es izzó, a kötelező "díszdoboz" mellett.

Az, hogy közlekedésre alkalmatlan állapotból hogyan lehet közlekedésre alkalmas állapotba hozni egy autót, az a vásárláskor ismert, illetve megkérdezhető - ha fennáll annak a veszélye, hogy nem tudja bárhol, bármikor megoldani a tulaj, akkor bizony készüljön fel arra, hogy sárga angyal vagy más segélyszolgálatot kell igénybe vennie. Ha nem működő világítással este megállítja a rendőr, elvileg nem engedheti továbbhaladni addig, amíg nem hozza működőképes állapotba a világítást, attól függetlenül, hogy nőgyógyászkéz, segélykocsi, szakszervíz, vagy Deus Ex Machina :) kell hozzá. Ha balesetveszélyes, akkor az elhárítási lehetőségektől függetlenül az.

Ezzel egyetértek, csak felvetettem, hogy talán a gépjármű gyártóknak is van némi felelősségük abban, hogy kiégett izzókkal járnak emberek. A visszajelzés hiánya még komolyabb probléma, hiszen menet közben is kiéghet az a lámpa, akkor is ha indulás előtt ellenőriztük.
BTW, IMHO a díszdoboz már nem kötelező.

Ave, Saabi.

"A múltkor egy nőnek szóltam, hogy a világítása hagy némi kívánnivalót maga után. Mondta köszi, tudja, nem tud vele mit csinálni, reméli, hogy egyben hazaér mihamarabb... Ezzel mit csinálsz?"

Országúton láttam, hogy követ este egy első világítás nélküli autó. Kicsit lelassítottam, bekapcsoltam a vészvillogót és végig kísértem a következő faluig.

"vilagitas nelkul autozokra mindig ravillogok de az szinte mindig hiaba, NAGYON ritka az hogy valaki felkapcsolja utana..."

Talán mert nem villogni kéne, mint a hülye, ami bármit jelenthet, hanem a megfelelő, értelmes jezést használ, ami ezesetben a saját lámpa le-fel kapcsolása. Nagyon idegesít, hogy manapság mindenki csak villog, villog, villog, aztán találd ki, hogy mi a baja...

Aki a villantasbol, illetve nalam a 'hosszu villantasbol' nem ert, az a fel/le kapcsolasbol sem fog. Ami raadasul szabalytalan, ugyanis orszaguton koteles vagy a vilagitast bekapcsolva tartani, vagyis a ki/bekapcsolassal mar eleve szabalytalan vagy. Arrol nem beszelve hogy motoron kevesbe kenyelmes fel/lekapcsolni a vilagitast mint auton - es sok, foleg ujabb motoron mar le sem kapcsolhato a vilagitas (mivel a KRESZ szerint .motoron minden korulmenyek kozott kotelezo a vilagitas).

Amikor enram villant valaki, akkor eloszor ellenorzom hogy eg-e rendesen a vilagitas, ha igen, akkor rendort jelzett. A kb. 17 vezetessel toltott ev alatt ezen kivul mas okbol meg nem villogtak ram...

- rendor: OK
- senkit nem lattam meg baleset miatt villogni (egyebkent is, minek? ha odaerek, ugyis latni fogom amiatt meg nem fogok masfele menni hogy valaki ramvillant)
- vakitasz: erre azert nehogy mar ne jojjon ra az ember, hogy fel van kapcsolva a fenyszoroja (bar latok neha fogalmatlan allatokat, de szerencsere ritkak)
- lampa: OK
- szevasz: ha ismeros jon szembe az nyilvan specialis eset, de az adott helyzetben az kb egyertelmu
- koszi: ld. fent
- gyere: ld. fent
- B+: ld. fent

Nem csak fényszóróval lehet vakítani. Egyrészt - bár ezt a motorosok ritkán veszik észre - leterhelt hátsó fertálynál kissé emelkedik a jármű eleje - igen, az utas mögötted is ilyen - és már a tompított is bevilágít a tükrökbe, másrészt van aki nem veszi észre, hogy rosszul tette be az izzót a lámpatestbe és az így szórja az áldást mindenfele.
Ehhez jön még az újonnan bevezetett "nappali menetfény" névvel bíró, többnyire LED-es lámpa, mely azt a célt szolgálja, hogy _nappal_ észlelhetővé tegye a járművet. Ezért egy, a tompítottnál kisebb teljesítményű lámpával a szembejövő szemmagasságát becélozva világít. Mindez nappal nem is okoz problémát, de este, mikor a fafejű elfelejti felkapcsolni a rendes világítását...

Ave, Saabi.