Exchange részlegre feladott címek

Sziasztok!

Lehet nem a legjobb kategóriába helyeztem üzenetem, de valójában nem tudom hol lenne jobb helyen - mivel a kérdés kevésbé technikai, inkább elvi.

Egy cégnél MS Exchange-re (O365) kell áttérni "egyszerű" IMAP-ról, de az alábbi elvárásra nem tudom mi lenne a legjobb megoldás Exchange alatt:
a különböző "gyűjtő" (céges részleg) email-eket többen is használni akarják, de úgy/ahhoz hasonlóan mint IMAP alatt, ahol mondjuk a sales@cegnev.hu mindenkinek be volt állítva és így mindenki látta mely leveleket kezeli valaki, ki mire és mit válaszolt, a kialakított mappastruktúrát közösen használták stb...

Exchange alatt olyan megoldást javasoltak, hogy például a sales@cegnev.hu címet állítsam be terjesztési csoportnak, így gyakorlatilag CC-t kapnak a csoport tagjai, de a feladásnál már a saját email címükkel adnak fel, ráadásul amit feladnak azt a csoport más tagjai nem látják - maximum valamilyen CC-s filterrel oldható meg.

Milyen ötletetek lenne a feladathoz?
Köszi

Hozzászólások

Talán legegyszerübb megoldás:
- létrehozod a sales user-t illetve mailbox-ot
- adsz a Sales mailbox-ra Full jogot a Sales-es személyeknek
- adsz küldési jogosultságot a Sales-es mailboxra a Sales-es személyeknek
- megnyitod a Sales-es személyek outlookjában a Sales-es postafiókot

Így mindenki lát mindent ugyanúgy, mindenki tud küldeni a sales fiók nevében ugyanúgy.

Ha küldeni nem kell, akkor lehet public folder-ként is felvenni a mail címet, így azokat a leveleket szintén mindenki láthatja.

Biztos van még más megoldás is, de ezek viszonylag egyszerüen kivitelezhetöek

Bocs, most nézem, hogy már O365-öt is belkevertétek, akkor valószínü mrceeka megoldása jó lehet.

az nem játszik, hogy megcsinálod a sales fiókot és beállítod mindenkinél?

Nos, beállítottam és leteszteltem mrceeka javaslatát, megy is szépen, de nem az igazi :(
Web felületen állandóan kapcsolgatni kell melyik fiókot akarom látni, Outlook alatt pedig az almappák nem igazán használhatók. Mobil eszközökről (pl. iPhone) pedig sehogy sem érem el a megosztott fiókot...

Ezt egy nagyvállalat hogyan oldja meg? Pl. amit küldök mondjuk egy nagyobb szolgáltatónak a központi email címükre (pl. info@cegnev.hu) akkor arra egy ember (vezeteknev.keresztnev@cegnev.hu) szokott válaszolni, felmerült kérdések:
- itt pl. hogy oldják meg hogy csak egy ember dolgozzon a bejövő email-el?
- hogy oldják meg hogy a választ láthassa mindenki (állandóan vissza CC-zik maguknak is)?
- hogy oldják meg, hogy ha a válaszra visszaválaszolnak akkor ne az adott embernek írjanak, hanem azt is megkapja mindenki?

Nagyvállalatok használnak valamilyen ticketing rendszert erre a célra, ami a bejövő leveleket ellátja ügyiratszámmal. Ha válaszol rá az ügyfél, akkor az ügyiratszám alapján a ticketing be tudja azonosítani, s hozzácsapja a tickethez.

A másik, fapados megoldás, hogy aliasként veszed fel a sales gyűjtőcímet, munkatársak pedig használják a "válasz mindenkinek" gombot, levelek rendezése témára csoportosítva. Így nem lesz káosz, s visszajut mindenkihez, hogy ki foglalkozik a témával.

Én a ticketinget csinálnám meg, profibb megoldás. Igaz, arra költeni is kell, de ha már van pénz az IMAP Exchange-re cserélésére, akkor ez már a belefér kategória.