Sziasztok!
Lehet nem a legjobb kategóriába helyeztem üzenetem, de valójában nem tudom hol lenne jobb helyen - mivel a kérdés kevésbé technikai, inkább elvi.
Egy cégnél MS Exchange-re (O365) kell áttérni "egyszerű" IMAP-ról, de az alábbi elvárásra nem tudom mi lenne a legjobb megoldás Exchange alatt:
a különböző "gyűjtő" (céges részleg) email-eket többen is használni akarják, de úgy/ahhoz hasonlóan mint IMAP alatt, ahol mondjuk a sales@cegnev.hu mindenkinek be volt állítva és így mindenki látta mely leveleket kezeli valaki, ki mire és mit válaszolt, a kialakított mappastruktúrát közösen használták stb...
Exchange alatt olyan megoldást javasoltak, hogy például a sales@cegnev.hu címet állítsam be terjesztési csoportnak, így gyakorlatilag CC-t kapnak a csoport tagjai, de a feladásnál már a saját email címükkel adnak fel, ráadásul amit feladnak azt a csoport más tagjai nem látják - maximum valamilyen CC-s filterrel oldható meg.
Milyen ötletetek lenne a feladathoz?
Köszi
Hozzászólások
Esetleg ez? http://www.axon-it.com/2011/11/30/create-shared-exchange-mailbox-within…
Udv,
Marci
sub
Talán legegyszerübb megoldás:
- létrehozod a sales user-t illetve mailbox-ot
- adsz a Sales mailbox-ra Full jogot a Sales-es személyeknek
- adsz küldési jogosultságot a Sales-es mailboxra a Sales-es személyeknek
- megnyitod a Sales-es személyek outlookjában a Sales-es postafiókot
Így mindenki lát mindent ugyanúgy, mindenki tud küldeni a sales fiók nevében ugyanúgy.
Ha küldeni nem kell, akkor lehet public folder-ként is felvenni a mail címet, így azokat a leveleket szintén mindenki láthatja.
Biztos van még más megoldás is, de ezek viszonylag egyszerüen kivitelezhetöek
Bocs, most nézem, hogy már O365-öt is belkevertétek, akkor valószínü mrceeka megoldása jó lehet.
Kipróbálom és visszajelzek az eredményekről.
az nem játszik, hogy megcsinálod a sales fiókot és beállítod mindenkinél?
Lehet, de ugy kulon licencet igenyel - ellenben a fent leirt shared mailboxszal.
udv,
Marci
Sajnos nem, ill. még outlook-ban elvileg csak csak be tudnék állítani több exchange fiókot, de web alapon ez nem megy. Ezen kívül annyira nem elegáns.
Nos, beállítottam és leteszteltem mrceeka javaslatát, megy is szépen, de nem az igazi :(
Web felületen állandóan kapcsolgatni kell melyik fiókot akarom látni, Outlook alatt pedig az almappák nem igazán használhatók. Mobil eszközökről (pl. iPhone) pedig sehogy sem érem el a megosztott fiókot...
Ezt egy nagyvállalat hogyan oldja meg? Pl. amit küldök mondjuk egy nagyobb szolgáltatónak a központi email címükre (pl. info@cegnev.hu) akkor arra egy ember (vezeteknev.keresztnev@cegnev.hu) szokott válaszolni, felmerült kérdések:
- itt pl. hogy oldják meg hogy csak egy ember dolgozzon a bejövő email-el?
- hogy oldják meg hogy a választ láthassa mindenki (állandóan vissza CC-zik maguknak is)?
- hogy oldják meg, hogy ha a válaszra visszaválaszolnak akkor ne az adott embernek írjanak, hanem azt is megkapja mindenki?
Nagyvállalatok használnak valamilyen ticketing rendszert erre a célra, ami a bejövő leveleket ellátja ügyiratszámmal. Ha válaszol rá az ügyfél, akkor az ügyiratszám alapján a ticketing be tudja azonosítani, s hozzácsapja a tickethez.
A másik, fapados megoldás, hogy aliasként veszed fel a sales gyűjtőcímet, munkatársak pedig használják a "válasz mindenkinek" gombot, levelek rendezése témára csoportosítva. Így nem lesz káosz, s visszajut mindenkihez, hogy ki foglalkozik a témával.
Én a ticketinget csinálnám meg, profibb megoldás. Igaz, arra költeni is kell, de ha már van pénz az IMAP Exchange-re cserélésére, akkor ez már a belefér kategória.