- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Vulkan provides high-efficiency, cross-platform access to graphics and compute on modern GPUs used in a wide variety of devices from PCs and consoles to mobile phones and embedded platforms.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Google fele uthenger. Nem csinaltak sajat GPU API-t, hanem letaroljak a piacot. A GPU gyartok kenyszerusegbol mennek utana, mert aki kimarad, lemarad. De mi felhasznalok egyertelmuen nyerunk, szoval ezuttal a dolog nem kulonosebben zavar.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Google hogyan jött ide?!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Segitek:
1) Ki az, akinek komoly platform van a kezeben, ahol nincs low-level GPU programozasi rendszer.
2) Ki az, aki az egymassal rivalizalo gyartokat egymas melle tudja ultetni (ezen bukott minden korabbi probalkozas).
3) Ki az, aki kepes felfogni, hogy neki az jo, ha a jatekok portolasa minimalis erofeszitest vesz igenybe.
4) Ki az, akinek nem szamit az eroforras, barmennyit belenyom hogy sikeres legyen (18 honap alatt lett kesz).
Nem a google az egyeduli, akinek a Vulkan erdeke, de o az egyetlen, aki ilyen kaliberu cuccot at tud tolni ilyen rovid ido alatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Vulkan a Mantle API-ból ered, amit az AMD talált ki. Semmi köze hozzá a Google-nek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vajon melyik lesz a Linux Console éve?
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Varj, timi mindjart megmagyarazza, hogy mar regota eljott a Linux Console eve, mert van Steam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D Ott a pont
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak ha Google all mogotte, egyebkent felejtos...
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kár, hogy igazad van...
--
GPLv3-as hozzászólás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Googlenek ott az Android. Pixel C -ben az NVIDIA Tegra X1 eléggé erős akár egy Crysis-hoz is. Inkább az a kérdés: van-e akkora üzlet a HC gaming, hogy kiérdemelje a Google figyelmét?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk a viccet félretéve, ha a fejlesztők a Vulkan-t választják DX12 helyett, akkor nagyban megnő az esélye a linux portoknak.
Ha még azt is hozzávesszük, hogy van rendes conformance teszt, és úgy általában sokkal egyszerűbb egy Vulkan driver mint egy OpenGL-t, akkor van rá némi esély, hogy a Linux-os driverek sem lesznek szarok...
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó jó, majd amikor az Uplay, az Origin és a GOG is lesz Linuxon akkor már pezsgőt bontok :) Remélhetőleg a GOG-tól nem vagyunk messze
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, nem voltam egyértelmű.A galaxy kliensre gondoltam
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Mondjuk a viccet félretéve, ha a fejlesztők a Vulkan-t választják DX12 helyett, akkor nagyban megnő az esélye a linux portoknak."
A legtöbb játék már eleve 3rd party engine-kkel készül, így nem a játékfejlesztők, hanem az engine-fejlesztők itt az érdekesek.
", akkor van rá némi esély, hogy a Linux-os driverek sem lesznek szarok..."
Általában nem is csak a driverekkel van sokszor a probléma, hanem azzal, hogy az X11 egy nagyon elavult dolog már, amibe csak tákolják a modern dolgokat, "ahogy éppen sikerül" módon.
Másrészt vicces látni, hogy az Intel és az NVidia már kijött a conformance teszten átmenő drivereivel, az AMD nem, pedig az egész Vulkan az AMD Mantle alapján készült. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyjából egyet érek. Érdekes, hogy az M$ is a támogatók között van. De sztem ők inkább belülről bomlasztják az összefogást, mintsem előre vigyék lol...
Egyébként meg igen ezt a Vulkánt is fel kellene bővíteni, mint Directx-et. Inputtal, hanggal, mindennel ha azt akarják legyen belőle valami...
--
GPLv3-as hozzászólás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
" Inputtal, hanggal, mindennel ha azt akarják legyen belőle valami..."
Hangra a Khronos Group ad API-t, sőt, sajnos többet is: általános multimédiára ott az OpenMAX, illetve ott az OpenSL ES.
Input device kezelésre pedig ott az SDL. De valóban jobb lenne, ha létezne értelmes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A legtöbb játék már eleve 3rd party engine-kkel készül, így nem a játékfejlesztők, hanem az engine-fejlesztők itt az érdekesek."
A nagyobbak bár beígérték a támogatást.
"Másrészt vicces látni, hogy az Intel és az NVidia már kijött a conformance teszten átmenő drivereivel, az AMD nem, pedig az egész Vulkan az AMD Mantle alapján készült. :)"
Intel csak Linuxra, AMD csak Winre jött ki, (mindkét cégnél külön csoport dolgozik a két OS-en).
Eddig is tudtuk, hogy az AMD nem erős driverfejlesztésben...
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosabban: AMD nem erős linuxos driver fejlesztésben.
Windowsra elfogadható drivereket készítenek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sok helyen olvastam, hogy pl DirectX 11-es tesztekben a vacak driver miatt veszít az nVidia ellen, mert HW-ban nincs lemaradva.
OpenCL driverük is vacak, OS-től függetlenül...
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az "elfogadható" azért lássuk be, hogy elég kevés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni