A Khronos Group kiadta a Vulkan specifikáció 1.0-s verzióját

Címkék

A vezető hardver- és szoftvergyártó cégeket - AMD, ARM, Apple, Epic, Google, Intel, Nokia, NVIDIA, Samsung, Sony stb. - tömörítő nyílt konzorcium, a The Khronos Group tegnap bejelentette, hogy elérhetővé tette a szerzői jogdíjmentes, nyílt szabványokon alapuló API specifikáció, a Vulkan™ 1.0-s verzióját.

Részletek a bejelentésben.

Hozzászólások

Vulkan provides high-efficiency, cross-platform access to graphics and compute on modern GPUs used in a wide variety of devices from PCs and consoles to mobile phones and embedded platforms.

Segitek:

1) Ki az, akinek komoly platform van a kezeben, ahol nincs low-level GPU programozasi rendszer.
2) Ki az, aki az egymassal rivalizalo gyartokat egymas melle tudja ultetni (ezen bukott minden korabbi probalkozas).
3) Ki az, aki kepes felfogni, hogy neki az jo, ha a jatekok portolasa minimalis erofeszitest vesz igenybe.
4) Ki az, akinek nem szamit az eroforras, barmennyit belenyom hogy sikeres legyen (18 honap alatt lett kesz).

Nem a google az egyeduli, akinek a Vulkan erdeke, de o az egyetlen, aki ilyen kaliberu cuccot at tud tolni ilyen rovid ido alatt.

Vajon melyik lesz a Linux Console éve?

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

Mondjuk a viccet félretéve, ha a fejlesztők a Vulkan-t választják DX12 helyett, akkor nagyban megnő az esélye a linux portoknak.

Ha még azt is hozzávesszük, hogy van rendes conformance teszt, és úgy általában sokkal egyszerűbb egy Vulkan driver mint egy OpenGL-t, akkor van rá némi esély, hogy a Linux-os driverek sem lesznek szarok...

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

"Mondjuk a viccet félretéve, ha a fejlesztők a Vulkan-t választják DX12 helyett, akkor nagyban megnő az esélye a linux portoknak."
A legtöbb játék már eleve 3rd party engine-kkel készül, így nem a játékfejlesztők, hanem az engine-fejlesztők itt az érdekesek.

", akkor van rá némi esély, hogy a Linux-os driverek sem lesznek szarok..."
Általában nem is csak a driverekkel van sokszor a probléma, hanem azzal, hogy az X11 egy nagyon elavult dolog már, amibe csak tákolják a modern dolgokat, "ahogy éppen sikerül" módon.
Másrészt vicces látni, hogy az Intel és az NVidia már kijött a conformance teszten átmenő drivereivel, az AMD nem, pedig az egész Vulkan az AMD Mantle alapján készült. :)

Nagyjából egyet érek. Érdekes, hogy az M$ is a támogatók között van. De sztem ők inkább belülről bomlasztják az összefogást, mintsem előre vigyék lol...
Egyébként meg igen ezt a Vulkánt is fel kellene bővíteni, mint Directx-et. Inputtal, hanggal, mindennel ha azt akarják legyen belőle valami...

--
GPLv3-as hozzászólás.

"A legtöbb játék már eleve 3rd party engine-kkel készül, így nem a játékfejlesztők, hanem az engine-fejlesztők itt az érdekesek."
A nagyobbak bár beígérték a támogatást.

"Másrészt vicces látni, hogy az Intel és az NVidia már kijött a conformance teszten átmenő drivereivel, az AMD nem, pedig az egész Vulkan az AMD Mantle alapján készült. :)"

Intel csak Linuxra, AMD csak Winre jött ki, (mindkét cégnél külön csoport dolgozik a két OS-en).
Eddig is tudtuk, hogy az AMD nem erős driverfejlesztésben...

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

Sok helyen olvastam, hogy pl DirectX 11-es tesztekben a vacak driver miatt veszít az nVidia ellen, mert HW-ban nincs lemaradva.
OpenCL driverük is vacak, OS-től függetlenül...

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o