Győzött az EFF az autók szoftverének megvizsgálhatóságával, módosíthatóságával kapcsolatban

Címkék

A dízelbotrány kapcsán a Electronic Frontier Foundation (EFF) nemrég azt közölte, hogy a szakemberek feltárhatták volna a Volkswagen emissziós csalását, ha nem hátráltatná őket a Digital Millennium Copyright Act (DMCA). Az a jogi bizonytalanság, amit a DMCA hozott létre, segít az autógyártóknak a szándékos csalásokat elrejteni. Éppen ezért az EFF azzal fordult a Kongresszusi Könyvtár vezetőjéhez, James H. Billington-hoz, hogy adjon mentességet a DMCA alól és mondja ki, a független szakértők azzal, hogy vizsgálják a járművek szoftvereit, nem sértenek szerzői jogi törvényt.

Az EFF ma bejelentette, hogy győzött. James H. Billington engedélyt adott arra, hogy biztonsági és egyéb szakembereknek megvizsgálhasság és módosíthassák az autóikban és egyéb járműveikben található szoftvereket. Mindezt a járműgyártók tiltakozása ellenére.

A bejelentés elolvasható itt.

Hozzászólások

"biztonsági és egyéb szakembereknek" ("security researchers and others") - ebbe ki nem tartozik bele? :-) Kulonosen az angol valtozatba :-)

/sza2

Ez egy félsiker. Szerintem továbbra is van egy csomó kritikus eszköz, amibe nem lehet belenézni, de jó volna (kb. minden eszköz firmware-e, ami hálózaton van, tehát napjainkban szinte minden eszköz). Ugyanakkor egy szakértőt mi tart vissza attól, hogy egy DMCA által nem elnyomott országban vizsgálódjon? Illetve forráskód és dokumentáció nélkül érdekes lesz, mennyire fogják megérteni ezeknek a működését. Persze az is lehet, hogy tévesen gondolkodok, csak túl pesszimista vagyok :).

--

Ettől a döntéstől még szerintem nem kell engedniük az autógyártó cégeknek a betekintést. Csak annyit mondott ki, hogy nem DMCA sértés, ha belenéz. Persze gondolom egy kifogást így kilőttek, mert a cégek erre hivatkoztak, de ettől még nyugodtam elhajthatják őket. Vagy ez a kis lépések taktikája?

"Belépés díjtalan, kilépés bizonytalan."
"Vajon mit várok a sorstól, ha hányok az édestől, és izzadok a sóstól."

Ez arról szól, hogy eddig akár börtön is járhatott azért, ha valaki visszafejtette, kijátszotta vagy bármiféleképpen piszkálta az autók vezérlőprogramjait. Mostantól kezdve nem fog.

Semmilyen betekintésről nem volt szó. Visszafejtésnél semmilyen beleegyezésre nincs szükség a gyártó részéről.

--
trey @ gépház

Rendben. Régebbről emlékeztem, azt kifogásolták, hogy az autógyártók nem engedélyezték a betekintést a forrásba, pedig akkor nem lett volna ilyen skandalum.

"Belépés díjtalan, kilépés bizonytalan."
"Vajon mit várok a sorstól, ha hányok az édestől, és izzadok a sóstól."

Ahogy telik az idö, egyre nehezebb lesz még müködöképes de operációs rendszer nélküli autót venni (okosautó?), mert kiöregednek a piacról, és elöbb utóbb mind a roncstelepen kötnek ki. Ez sajnálatos. Nem mindenki akar távolról kompromittálható autót vezetni.

--
robyboy

"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor

Itt az ideje, hogy a drónok vezérlő szoftverét is bárki megtekinthesse, mert akkor nem lenne ennyi polgári áldozat. (akinek feltétlenül szükséges, ide gondolhat egy szmájlit)