Armiga - nosztalgiázni vágyóknak

Címkék

Armiga FSE

A weboldala szerint az Armiga egy modern, dual-core ARM processzor köré épített hardver, amely szépen együttműködik a projekt által tervezett, testreszabott floppy-vezérlővel. Ez utóbbi a gép lelke. A fejlesztők egy saját floppy-vezérlőt terveztek annak érdekében, hogy képesek legyenek olvasni az Amiga lemezeket, képesek legyenek azokat dekódolni, illetve a rajtuk található játékokat futtatni. Az alap Armiga célja, hogy egy Amiga 500-at emuláljon. Minden eszközhöz jár egy 1.3-as, jogtiszta Kickstart.

Jellemzők:

  • HDMI kimenet
  • testreszabott floppy-vezérlő
  • microSD-kártya és USB támogatás
  • dualboot (a rendszeren Android 4.2.2 működik, így amikor valaki éppen nem játszik, teljes egészében élvezheti az Android nyújtotta szolgáltatásokat)

Az Armiga egy korlátozott számban elérhető termék. Elérhető floppy-meghajtó nélküli, kompakt verzióban is. Részletek a honlapján.

Hozzászólások

Ez nagyon jól hangzik.

--
robyboy

"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor

Floppy-drive legyen a talpan ami a meg abbol az idobol szarmazo diskeket elolvassa!

--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

nalam 150 Amiga floppy kozul nagyjabol mind olvashato. nem teszem ki honek es semmilyen magneses ternek. gondolhatod, hogy nem ma irtam oket.

ennel nekem nagyobb fenntartasom, hogy az alkalmazott emulator mikeppen viszonyul az osszes jatekhoz, kiemelve a kickstartok kozotti elterest. ha emulaltal mar Amigat, gondolom eszlelted, hogy 1.2 vagy 1.3 nem mindegy. amikor is marad a kezi kapcsolgatas.

e tekintetben ugyanennyire hasznalhato vagy sem egy tablet + UAE kombo.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

"...es semmilyen magneses ternek..."

Én annó olyan helyen dolgoztam, ahol bizonyos okokból sok volt a mágnes. Egyszer merő kíváncsiságból kipróbáltam egy kb. 10-15 cm átmérőjű hangszórómágnessel, hogy milyen távolságból lehet vele tönkretenni a felírt adatokat. És nem sikerült! A végén már egyszerűen csak leraktam a lemezt az asztalra és közvetlenül rá a mágnest, mozgattam, forgattam, mindent csináltam vele, de semmi.

---
Science for fun...

nekem elég volt pár napra valamilyen gagyi CRT monitor tetején -vagy közvetlenül előtte- hagynom a lemezeket. többször megszívattam magam a múltban. nem tesztelgettem melyik lemez és monitor típus, próbáltam kerülni ezeket a bosszantó helyzeteket és általánosítva gondolni a dologra.

úgy tűnik bejött.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Én anno sokszor valamilyen nem formázható lemezt a monitoron hagytam direkt és pár nap után tudtam formázni. Nem egyszer történt, így a véletlent kizárom.

"Belépés díjtalan, kilépés bizonytalan."
"Vajon mit várok a sorstól, ha hányok az édestől, és izzadok a sóstól."

Királyság!
Csak azért nem érdekel komolyabban, mert a polcon sorakozik egy Amiga 500, egy 500+, és egy 1200... ;)

> BERUS
Motor: Mageia 5.

Legendet szeretném egyszer még az életben végigjátszani. Sajna eladtam a 500+ -at.

FS-UAE csomag a te barátod hdd emulációval, aztán keresgélj hozzávalókat.

Pl.: Chain-Q írt WHDloadról.

Én a Bard's Tale (I-III)-at nyomtam vele. Kicsit más a játékszabályozás, mint a C64 verzióban. Az eleje kicsit könnyebb, aztán inkább szemetebb. :-))

A karakterek átvitele I-II-III között nem kimondottan egyszerű, a HDD emuláció kicsit bekavar a sztoriba, de megoldható.

Mindenesetre jobb, mint az androidos verzió, ahol az apple verziót használták, ami I-II-nél tök jó /apple IIgs / , III-nál használhatatlan, mert abból csak apple II jött ki apple IIgs nem.

--------

Nem vezetek...Jobb így. Nekem is
meg mindenki másnak is.

Annyira nem más, ugyanaz a cél, meg minden. Csak a belső játékszabályozás kissé más.

Tehát nem az van, mint pl. a Pirates!-nél, vagy az Elvira 1/ 2-nél.

Kicsit ezt most kifejtem, hogy jobban érthető legyen, bár ha nem ismered a játékot / szöveges "stratégiai" / "taktikai" körökre osztott RPG / kínainak hangozhat :-))

--------

Ilyesmikre gondolok, hogy
- pl. hogy a tolvaj alapból 100%-ban el tud rejtőzni "amiga verzióban" 1. szinten is, viszont nem tud csapdát hatástalanítani jobban, mint a többi osztály.
A C64 verzióban, a csapda hatástalanítás és a rejtőzés sikere a karakter tapasztalati szintjétől függ.
- a dalnok gyógyító énekét amiga verzióban elég egyszer lenyomni,
és a harc végéig körönként +1 életpont minden karakternek a max értékig.
c64-ben csak a tárgykörben gyógyít amikor énekel, következő körben már nem, ehhez újból kell a dalnokot énekeltetni.

Ezzel csak az a probléma, hogy a dalnok csak annyiszor tud nyivákolni, ahány szintje van,
utána bereked, és be kell menni az egyik kocsmába sörért, vagy rövidért, hogy megint tudjon énekelni. /A bornak a játékban külön funkciója van ;-) /

Ez a játék elején igen vicces, mert a csapat többet van a kocsmában, mint az utcán. mindegy... :-)

Vannak még ilyen belső eltérések dögivel, ez csak pár példa.
De a fősodor az ugyanaz.

Ugyanúgy nem fogsz találni kőpengét (Stoneblade) egyik verzióban sem BT1-ben, pedig a tárgykódlistában benne van.

De úgy sem fog adni a játék sehol.

A baziliszkuszok úgyanúgy kővé változtatják a karaktereket, stb...
És legjobb AC értékek mellett is ugyanúgy eltalálják a karaktereket Mangar tornyában minden verzióban. :-)))

-----------

Maga a játékmenet igazából ugyanaz, a katakombák, meg minden, tárgyak is, varázslatkódok is.
csak ez a belső "játékszabályozás" más. nem tudom másképpen kifejezni.
Van ahol "könnyebbé", van ahol "nehezebbé", teszi a játékot nem tudnék igazából nehézségi szint különbséget tenni.

--------------------

Tehát nem az van mint pl. az elvira-nal, hogy a tárgyak fele hiányzik, vagy másképp hívják, vagy máshol van.
vagy mint az elvira 2-ben komplett pályák hiányoznak, vagy mint a Pirates!-nél komplett funkció.

--------

Nem vezetek...Jobb így. Nekem is
meg mindenki másnak is.

Ez tök jó, csak minek. A valódi amigákkal pont a floppizgatás és lemezcserebere legnagyobb szívás, aki csak teheti mindenféle gépet HDD-sít. Igaz manapság inkább a CF/SD kártyák mennek - még magyar homebrew CF vezérlő projekt is van, A500-ba, de már annó is voltak gyári SCSI vezérlők - aztán amelyik játékot csak lehet pl. a WHDLoad csomagok segítségével inkább a HDD-ről tölti be... Erre most innováció (és túlburjánzó nosztalgia) keretében újrafeltaláljuk azt, amitől az elmúlt 25 évben mindenki csak szabadulni próbált, és hozzábarkácsoljuk egy emulátorhoz. Hát csodálatos, de tényleg.

Mert ugye az FDD controllert leszámítva (amiből pl. egy USB-s, bármilyen gépre dugható olcsó verziónak több értelme lenne) nem sokkal több a dolog egy kb. Raspberry-n futó UAE-nél... Ja persze, jogtiszta Kickstart van hozzá... Köhhm...

-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-

"A valódi amigákkal pont a floppizgatás és lemezcserebere legnagyobb szívás"

ja, a képen látható kütyünél a fdd-t retro dísznek látom, szerintem simán adf gyűjteményt fognak tallózni a gui-n keresztül tetszőleges helyről akik nem akarnak szopni.

"Ja persze, jogtiszta Kickstart van hozzá"

abból is egy verzió, ami által borítékolható némi kellemetlenség. ami végül okosban lesz megoldva.

király cucc, de nem tudom kinek. egy átlagos htpc simán "Amigává" tehető pár perc alatt, és ott a nagy képernyőn a szükséges Amiga játék.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

"A valódi amigákkal pont a floppizgatás és lemezcserebere legnagyobb szívás, aki csak teheti mindenféle gépet HDD-sít."
Jogos, az ember ma már kényelmesebb mint melyik lemezen is van, azt hová tettem és még cseréljem is ki már "lassú" folyamat. C64-hez is van már SD kártya olvasó és USB kulcs illesztő. Lustaságomat jelzi hogy legalább az egyikből fogok egyet venni.

s/testreszabott/módosított/g

"Context sensitive" módon kell a szavakat lefordítani.