A Mozilla egyelőre jegelte a "reklámok a new tab oldalra" terveit

Címkék

Talán még emlékszünk arra, hogy a Mozilla február közepén bejelentette "Directory Tiles" programját, amelynek keretében az új felhasználók a böngésző "New Tab" fülén akár reklámokkal is találkozhattak volna. Úgy tűnik, hogy a tervből nem lesz semmi. Legalábbis egyelőre.

Johnathan Nightingale nemrég arról írt, hogy a közösség egyes tagjai nem tudták dekódolni azt, amit a Mozilla írt korábban és ezek a tagok attól féltek, hogy a vállalat a Firefoxot elrontja mindenféle logóval, reklámmal. Ráadásul úgy, hogy a felhasználónak efelett a tevékenység felett semmi kontrollja sem lenne, illetve semmilyen előnye sem származna belőle.

A Mozilla ezért ezt az ötletet egyelőre jegelte. A közeljövőben azonban további kísérleteket folytatnak a Mozilla pre-release csatornáiban annak érdekében, hogy megnézzék, hogy hogyan tudnák az "New Tab" és a hasonló oldalakat a felhasználók - kiváltképp az új felhasználók - számára még hasznosabbá tenni.

Nightingale szerint ezek a kísérletek pusztán arról szólnak, hogy megértsék, hogy a felhasználóik mit tartanak hasznosnak és mik azok, amelyeket egyszerűen kikapcsolnak, vagy figyelmen kívül hagynak. Az alelnök azt is kijelentette, hogy ezen tesztek nem a bevételről szólnak és a tesztek alatt semmilyen adatot sem gyűjtenek.

A Mozilla úgy látja, hogy a szponzorált tartalom csak akkor jöhet szóba, ha már biztosak abban, hogy a felhasználók számára értéket tudnak szállítani.

A részletek itt olvashatók.

Hozzászólások

Hát, nem tudom. Eléggé magyarázkodás jellege van a dolognak. Amúgy meg attól tartok, ha egy üzenetet "dekódolni" kell, akkor már régen rossz.

---
Science for fun...

A reklám soha nem érték a felhasználónak (még ha érdekli is az adott termék), mert nem azt mutatja, hogy az adott terméktípusból melyiket érdemes megvenni, hanem hogy melyik fizetett a reklámterjesztőnek.

Nem hasznos az embernek ha az út közepén elcsapja egy autó, odébb repül és a karja törik el, viszont ha közvetlenül utána elzúg egy kamion pont ott ahol az előbb volt, akkor igen.

--
arch,xubuntu,debian,windows,android

dev: http://goo.gl/7Us0GN
BCI news: http://goo.gl/fvFM9C

téves, a reklám is lehet érték, lásd két szakmai hírlevélen vagyok fent, amik abból állnak, hogy tematikus ajánlatokat tesznek, és szerintem nem csak nekem, de másoknak is jár a gog.com hírlevele, minden hétvégén leárazás, sokan vesznek így hétvégére szórakozást :)

a másik, hogy a legjobb találatokat bizonyos témákban a fizetős hírdetések közt találom google-ön, azok mögött legalább tudom, hogy van cég, nagyobb eséllyel lesz egy összeszedett oldal, normális értékesítés ott, mint a SEO optimizált, de komolyabb marketinggel nem rendelkező cégek részéről

Felhasználói szemmel eddig csak kevés hasznos ajánlatot kaptam, mindegy, hogy mit veszünk elő példának. Még a weboldalak tartalmi ajánlása esetén is érződik, talán picit jobbak az arányok. Jobbak tudtak lenni az arányok a facebook csoportokban.
Szerintem a Mozilla sem képes nagyon nekem hasznos ajánlatot eljuttatni. Jelenleg inkább pont hogy a felhasználói igényeimnek tesznek eleget egyre kevésbé a firefox böngészőt illetően. Ha pont ellenkezőleg történne, akkor azt érezném, hogy valóban értem van.

......................
Egymás segítésére még: http://pc-kozosseg.com

Nem kellenek akciók, nem ez alapján vásárlok.
A Mozilla nem fog tudni jó reklámokat biztosítani, mint ahogy sokan mások sem. Nem készek még rá még emberileg sem. Csak mert indokot, érvet vársz, a felületeség, a kapkodás, a semmiből jövő elképzelések, a felhasználókkal való kapcsolat hiánya, a népszerűségre törekvési vágy áthatja az alapítványt.

......................
Egymás segítésére még: http://pc-kozosseg.com

Ezt úgy lehetne csinálni, hogy alapból ki van kapcsolva és lenne a telepítésnél egy kérés, hogy ha akarsz akkor támogathatsz, azzal ha bekapcsolod. Ekkor kevesebb felhasználónál működne az viszont értékesebb reklámhely lenne mert kevésbé elutasítóan állna hozzá az aki ezt választotta.

Az ubuntunál sem az volt a gond, hogy valami ilyen lehetőség lenne, hanem, hogy default be van kapcsolva.

Ha nekik ez jó, akkor én egy statikus helyet felajánlanék belőlük(izgő mozgó dolog nem lehet). De azt ne akarják elmagyarázni, hogy nekem akarnak jót. Ez úgy működhet csak, ha én akarok nekik jót.

En is utalom a reklamokat,gyakran le is tiltom,de ekozben inkabb tartom amagamat piocanak es hqgyom hogy a sok gyb felhasznalo termelje a profitot mondjuk a mozillanak.
Az altalad leirtakra mondhatja a mozilla,hogy akkor o csinal egy gombot maganak,es azt vagy megnyomja akkor amikor letoltesz,vagy nem engedi letolteni.Jobban esik neki,ha tudatosan tamogat gy ingyenes bongeszovel. Nyilvan sarkitott amit irok,a tuloldalra akartam felhvni a figyelmet,magamnak is.

Sikeres alapitvány ez a mozilla, bár a létezése/célja okafogyottá vált (egy ósdi f.s több versenytársához képest, webkit, v8 engine...), pénzt azért elég szépen tud termelni :)

--
arch,xubuntu,debian,windows,android

dev: http://goo.gl/7Us0GN
BCI news: http://goo.gl/fvFM9C

egy (globális) css override volt, egy css fájlba lerakod a saját szabályaid, és azokat ráhúzza (minden) oldalra. a firefox-ban ez a usercontent.css.

valamikor 30+ verzióban egyszercsak nem volt benne, közölték, hogy nincs benne a jövőbeli tervekben

chrome-ban sose volt mód ezt a css-t domain-okra korlátozni, firefox-ban van rá mód, viszont firefox-ban minden újraindításkor frissíti csak a szabályokat, a chrome konkrétan élőben frissítette az oldalt újratöltés nélkül, elég könnyű volt pl. kedvenc híroldalak színeit átalakítani olvashatóra, ordító trendi színekből szembarát szürkékre.

amúgy nincs probléma ezzel, hogy kivették, végfelhasználói terméknek szánják, nem geek toy-nak, vagy fejlesztő eszköznek, ez van. itt jön viszont be a firefox, ami még tartalmaz más ilyen apró dolgokat, pl. a userchrome.css nekem szintén hasznos, a kezelőfelület átalakításában.

Ő. Egyrészt azt írtam, hogy NEM érzem a hiányát, nem azt, hogy érzem :)
Másrészt pedig úgy tudom nem érezni, hogy tudok arról, hogy van ilyen funkció, csak nem a böngésző alap dolgai közt, hanem külön kiegészítőként. A hiányérzet nem léte arra vonatkozik, hogy nem keresném a böngésző alap funkciói közt, mivel elérhető más formában.

Ez is mutatja, hogy rossz úton jár a Mozilla. Tőlem nem kérdez semmit, nem érdekli a véleményem.

......................
Egymás segítésére még: http://pc-kozosseg.com

new tab -> about:blank

the only true decision ^^

Egy jó ideig nem zavart, nem érdekelt, hogy ki, hova, milyen reklámot tesz, de mióta animált flash-el kínozzák a gépem, szűröm őket, ahogy tudom.

Nomeg, sosem értettem, miért nem lehet kifejezetten csak reklámozással foglalkozó oldalakat csinálni, és csak itt lenne minden reklám, sehol máshol... ha valaki keresni/vásárolni akarna valamit, itt lelne reklámokat, és nem zavarná a vásárolni nem óhajtókat.

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.
/usr/lib/libasound.so --gágágágá --lilaliba

Ez egyszerű, mert ilyen weboldalakat senki sem látogatna. Ha én szeretnék venni valamit, akkor nem reklámoldalakra megyek, hanem attól függően, hogy mit akarok venni olyan oldalakra, ahol termékeket értékelnek, vagy rögtön online boltba, ahol meg is tudom venni.

A reklámozónak meg az az érdeke, hogy olyan helyen reklámozzon, ahol sok ember fordul meg. Az oldal üzemeltetőjének meg az, hogy valahol megtermelődjön az a pénz, amit arra áldoz, hogy az oldalt fenntartsa.