Nyár elejére a Linux teljesértékűen támogatott desktop platformmá válhat az Unreal Engine 4-ben

Címkék

Nagyot fordult a világ! Korábban az AAA játékok stúdiói hallani sem akartak a Linuxról, most pedig szinte nem telik el úgy nap, hogy ne érkezne felőlük új, Linuxszal kapcsolatos hír. Ray Davis, az Epic Games alelnöke tegnap arról blogolt, hogy publikussá tették az Unreal Engine 4 útitervét, ami megtalálható a Trello.com-on. A Roadmap számos érdekes dolgot tartalmaz, de a linuxos játékosok számára a "Platforms" szekciója tartogat fontos információt. Mégpedig azt, hogy az Epic Games május végére, június elejére teljesértékűen támogatott, minden funkcióval rendelkező platformként szeretné látni a Linuxot, beleértve az fullos editor támogatást is.

Full editor support in Linux (making Linux a full desktop platform with all features).

Ez mindenképpen ígéretes hír lehet azoknak, akik arra számítanak, hogy az Unreal Engine 4-re épülő játékok - beleértve az Unreal Tournament következő kiadását is - megérkeznek majd Linuxra.

Hozzászólások

Csak mihez tartás végett: az AAA játékok stúdiói még mindig le se szarják a Linuxot. Ezek middlewarek és mint olyannak a minél több platform támogatása a cél.

--
GPLv3-as hozzászólás.

Lassan már csak a játékvezérlő gyárkókat kellene rábeszélni, hogy ne csak win only eszközöket ömlesszenek a piacra ;)

--
zrubi.hu

Olyanom mondjuk nincs, de van Logitech (FF) kormány, és egy G300 egér.

Igaz, hogy egyelőre (Linuxon) nincs is nagyon mit kormányozni, de én pl a pedálokat minden játékban használom valamire :) - ha már úgyis ott van a lábamnál.

A makrózható, sokgombos egér támogatás azonban sokkal jobban hiányzik, így aztán játékhoz inkább windowst indítok...

--
zrubi.hu