A Metro: Last Light fejlesztője egyértelmű igényt lát a csúcsminőségű linuxos játékokra

Címkék

A Forbes magazin elbeszélgetett a Metro: Last Light fejlesztőjének, a 4A Games-nek műszaki igazgatójával, Oles Shishkovstov-val. A Forbes egyrészt arról kérdezte a vezetőt, hogy volt-e komolyabb problémájuk a Linuxra is megjelenő játék portolásával. Shishkovstov elmondta, hogy abban a szerencsében van részük, hogy egy házon belül fejlesztett játékmotorral - a 4A Engine-nel - dolgozhatnak, amelyet eredendően úgy terveztek meg, hogy az több platformon is megfelelően fusson. Ebből kifolyólag a fejlesztői csapatuknak semmi komolyabb technikai akadállyal nem kellett megküzdenie a Mac és Linux portok létrehozásakor.

Arra kérdésre, hogy más fejlesztőknek is oda kellene-e figyelni a Linuxra, mint játékplatformra, Shishkovstov azt mondta, hogy más fejlesztők nevében nem tud nyilatkozni, de nekik - a 4A Games-nek - érdemes volt kielégíteniük a linuxos közösség igényeit. A vezető szerint egyértelmű igény van a csúcsminőségű linuxos játékokra.

A cikk elolvasható itt.

Hozzászólások

Emlékezetem szerint felhasználói oldalról a Linuxszal kapcsolatos egyik nagy ellenérv sokáig az volt, hogy nincsenek rá jó játékok. Most vannak.

A játékgyártók meg nyilván úgy gondolták, hogy mivel nincs jelentős felhasználói tábor, ezért inkább nem fejlesztenek rá. Most ez is van.

Egy probléma, amely megoldotta önmagát.

---
Science for fun...

Én évek óta egyértelműen igényelném a csúcsminőségű játékokat linuxra! De én senki vagyok :D

Én a HumbleBundle akcióknál figyeltem meg, hogy a multiplatformos játékoknál, a linux alól érkezők fizetik a legmagasabb átlagárat, a mac-esek meg a legalacsonyabbat. Ennyit a fizetési hajlandóságról...

"A +1 az a proletárlájk."

Ez nem igaz!
Legmagasabb átlagárat a Linuxosok fizetik ez igaz, utána a Mac-esek és legkevesebbet a Windowsosok. De a vásárlók száma szerint legkevesebben a Linuxosok vannak, náluk többen a Mac-esek és messze a legtöbben a Windowsosok.

Ez a mostani akcióknál is jól látható:
https://www.humblebundle.com/
https://www.humblebundle.com/weekly

Érdemes lenne az Androidosokat is külön számolni azoknál az akcióknál ahol Android verzió is elérhető a játékokból Lin/Mac/Win mellett.

Tévesek a "megfigyeléseid"! :)
A legtöbbet valóban a Linuxosok fizetik egy főre vetítve, de a legkevesebbet nem a Macesek, hanem a Windowsos felhasználók fizetik. Azonban az összbevételeket vizsgálva jól látszik, hogy ennek ellenére messze a Linuxosokból folyik be a legkevesebb pénz. Na, pontosan ezért nem törik össze magukat a fejlesztők a Linuxra történő portolásokkal.
De ugyanilyen siralmas a helyzet a saját játékaink esetében is. A Mac App Store eladásainak az 5%-át(!) hozták mindössze ugyanazon időszak alatt az Ubuntu Store-os eladásaink.

_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

Ha a saját játékainkra vagy kíváncsi, akkor a Google Play-en nincs fizetős saját tartalmunk (ott kizárólag reklámból keresünk), mert Magyarországról nincs rá lehetőség. De Amazonon pl. a Fairy Mahjong játékunk Android verziója 55%-át hozza nagyjából az iOS verzió bevételeinek.

_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

Egy profitorientált céget kevésbé fog érdekelni, hogy mely felhasználója számít Trabantnak és melyik BMW-nek, ha a bevétele jelentősen több a Trabantosokból. ;)

_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

Mostani Humble Bundle:

A kördiagramon most ránézésre <=10% a linuxosok aránya. A Windowsé ~75%. A windowsos átlag 4,31 USD. A linuxos 7,26. Az összvásárlások száma ~500000.

Linuxos bevétel: 326700
Windowsos bevétel: 1616250
Összbevétel: ~2300000

Ebből linuxos: 14%
Ebből windowsos: 70%

Discalimer: Én nagyon szeretném, ha lennének játékok Linuxra. Egyel kevesebb dologra kellene Windowst használni. De valahol megértem a játékgyártókat is. :(