Az Amazon-hoz távozott a Windows Phone csapat egyik vezetője

A WPCentral egyik cikke szerint Robert Williams, a Windows Phone csapat egyik vezetője elhagyta a Microsoft-ot és az Amazon-hoz csatlakozott. A cikk megemlíti, hogy mintha egy kevésbé tetszetős tendencia kezdene kialakulni. Öt hónappal ezelőtt Brandon Watson, a WP fejlesztési igazgatója intett búcsút és csatlakozott az Amazon Kindle csapatához. Tavaly nyáron pedig Charlie Kindel, a Windows Phone csoport egyik legismertebb arca hagyta el a céget 21 év munkaviszony után.

Talán nem véletlen, hogy Williams az Amazonhoz szerződött. Nemrég arról jöttek (nem hivatalos) hírek, hogy az Amazon okostelefon piacra dobását tervezi.

Hozzászólások

Kíváncsi lennék, hogy a bukiknál milyen szorzóval lehetne fogadni arra, hogy a Windows Phone egyszer sikeres lesz. A helyzet a következő:

- iPhone, Android lekaszál mindent
- jön a Jolla, lehet, hogy sikerül nekik
- az Amazon telefont dob piacra (gondolom nagyot nem tévedek, ha arra fogadok, hogy Android lesz rajta)
- a Windows Phone csapatot, mint süllyedő hajót hagyják el a húzóemberek, akik ráadásul a konkurenciát erősítik

Kapcsolódik:

Ballmer optimista.

--
trey @ gépház

Szerintem 1.2 szorzónál jobbat nem adnának, hiszen ez a papírforma. Egészen addig a pillanatig gondolkodtam egy WP alapú telefonon, amíg meg nem jelent a win8 és közölték hogy az alkalmazások WP7-tel nem kompatibilisek... Nokián kívül gyárt egyáltalán valaki windows alapú telefont?

Mármint a kimondottan, szigorúan csak WP8-ra fejlesztett alkalmazások nem mennek WP7-en. A kimondottan ICS-re fejlesztett app (API level 14+) fut Android 2.x-en (tehát a jelenleg futó eszközök 2/3-adán)? Nem? Akkor miről beszélünk? Sarkítás rulez.

Az MS ebben a témában nagyon elbaszta a kommunikációt, de ettől függetlenül ez továbbra is vihar a biliben.

Amúgy képzeld, gyárt más is WP alapú telefont a Nokián kívül, és ősztől ez még sokkal jobban be fog indulni.

A jelenlegi ütemben 1 évet jósoltak még neki.
Ha beszakad az eladás, ez lerövidül. A 2 hónap amig nem veszik, aztán 2 hónap mire a terméknek stabil piaci jelenléte. értsd: mindenhová kiszállitják, mindenhol fleveszik a kinálatukba a szolgáltatók, bereklámozzák, stb... De lehet h. ez több is lesz mint 4 hónap. Szvsz a karácsonyi szezon lemegy, aztán jan 1-től itt fogunk totózni, hogy ki veszi meg, és mennyiért nokiát.
Az én tippem: Microsoft, és 9-11 milliárd usd. összegért, még 2013 nyár előtt.
--

http://index.hu/gazdasag/vilag/2012/06/15/zuhanorepulesben_a_nokia/
"„Ha a Nokia nem mászik ki ebből egy éven belül, vége lehet a cégnek” – jósolja a Needham elemzője."
Bár szerintem elemi matekkal belőhető h. az X készpénz tartalék hány negyedév (átlagolt) veszteségét képes fedezni.
"A cég, amely valaha a legnagyobb európai vállalatnak számított piaci kapitalizáció alapján, több mint 90 százalékot veszített értékéből azóta," Ez pedig tény, szóval ide sem kell mentátnak lenni, hogy lássuk: már nem kell sok, hogy a részvéynesek fixen elbukják a pénzüket.
Szóval még a karácsonyi szezon lehet egy fordulópont szvsz az utolsó
--

A simán csak wp8-ra fejlesztett programok sem fognak futni. Egyébként androidon szerintem 10x (1 nagyságrend) könnyebb portolni egy 4.x -es alkalmazást 2.x-re mint wp-éknél wp8->wp7.
A nagyobb probléma az inkább ablakéknál, hogy a wp7 relatív kicsi részesedése (ami nem is fog nagyon változni) miatt nem is lesz érdemes portolni a programokat rá.

Mi az, hogy "simán"? Lehet fejleszteni WP7-re meg WP8-ra (majd). A WP7-re fejlesztett fut WP7-en és WP8-on is. Ugyanúgy, mint bármelyik másik platformon. Akkor meg min megy a görcsölés?

A portolásról sejtésem sincs, honnan vannak ilyen infóid, mikor, és hány alkalmazást portoltál utoljára egy még nem létező platformról WP7-re, hogy ilyen magabiztos vagy? Illetve Android 4.x-es alkalmazást hányat portoltál 2.x-re? Mert ugyebár viszonyítási alap is kéne.

Amúgy sincs semmi értelme a kijelentésednek, hiszen ugyanazon a nyelven, ugyanazon Framework fölé kell (majd) fejleszteni WP7-re és WP8-ra is.

"Simán" ellentéte a kimondottan, azaz ez esetben nincsen értelme a kimondottan jelzőnek, finoman jelezni kivántam.
A ms ígéreteire alapozni olyan kb. mint a stabil magyar gazdaságpolitikára.
Legyen igazad és legyen habzsi dőzsi az ms eszközökkel fejleszteni teljesítményproblémák, eltérő működés és felbontásproblémák nélkül két eltérő kernellel rendelkező os-re pusztán egy flag átbillentésével.

Persze h. optimista ballmer. :)) Szerinted mikor lesz olyan CEO, amelyik a kiáll, és közli, hogy amit a cége csinál egy xar, egy versenyképtelen agyrém, amivel évekig kinlódni fognak, hogy verjenek bele némi
pici részesedést? :)
Most képzeljük el, hogy kiáll a VW CEO, és közli, hogy az új passat egy középkategóriás, de legalább drága félkész roncs, egy 21. századi trabant, és a seat amúgy is jobb. :))))))
Persze, hogy az új passat a világ legjobb autója, amit mindenki imádni fog annyira, mint ő maga is:)))))))))))))))))
--

Nagyon off:
Sosem volt VW-m. Egy ideig vezettem SEAT ibiza-t (első kiadás) amiről úgy tudom, hogy már a VW-SEAT házasságból született.(turbó feltöltős 1.2-es porche motor dupla AC-s kivitelben. Minden szinten egy igénytelen roncs volt, de ment mint akit kergettek, amit nagyon szerettem benne. (azért az 1.2 turbóval sem volt egy versenyautó;) )
Most egy lada 2110-et hajtok, és megmondom őszintén teljesen tanácstalan vagyok, hogy milyen autó lenne a következő, ha döntenem kellene a cseréjekor.
Egyszerűen mindegyiket műanyagból összefarigcsált, méregdrága, túl elektronikázott, és ezért nem túl megbizható jószágnak tartom, amelyik egy kontakt hiba miatt képes szerviz módba csapni magát, hogy méregdrága márkaszervizbe vihesd.
Amit meg új autó értékesitésnek (inkább értékvesztésnek) hivnak, az meg gazdasági agyrém.
Szóval ha holnap nyerek a lottón inkább honositanék egy tavaly gyártott kockaladát, vagy körbelakatoltatnék, és rendbevágnék egy régi autót. (innentől már játékosság kérdése, hogy melyik márka legyen az:D)
--

Nem tudom miért kéne óvakodni az elektronikától. Az elektronika a barátod. Főleg ha egy informatikai portálon vagyunk...

Minden autót lehet diagnosztizálni, állítgatni bizonyos keretek közt, mindössze egy kábel segítségével. A többi szerelést meg kézzel elvégezheted.

Mert a legtöbb elem egyben cserés ha tönkremegy. És feleslegesen megdrágit alkatrészt, ami anélkül sem olcsó.
Nem gondolom, hogy szükségem van arra a temérdek árdrágitó kütyüre, amivel ha gond van elég zsebbe nyúlós, és a számuk miatt, drasztikusan nő az esélye, hogy gondod is legyen vele.
És egyszerűen nem bizom meg bennük. Az ember azt hinné, hogy olcsó lesz az autózás, és az autók tényleg olcsók tudnak lenni akkor, ha nem zsúfolják tele részben feleslege,s részben túlárazott eszközökkel.
Például nem értem, egy mire az a horror felár egy középkategóriás, nem egyszer alsó kategóriát felülről súroló hifiért, amit töredék áron szereltethetsz be utólag egy szakinál. (valójában értem: lehúzás)
A full elektronikás külső tükör csak addig baró, amig villogni kell haveroknak, ha letörik, már ott állsz hó közepén, hogy akkor fizetésig nincsen tükröm, annyiba kerül.
Én tévútnak nevezem amit az autógyárak művelnek.
Igaz, őket is szivatják az alig betartható környezetvédelmi normákkal.
--

Cserebe a karosszeria osszemerhetetlenul biztonsagosabb, mint a Ladad.

Hidd el, hogy ha lenne igeny kezi tukorre, stb., akkor azt tennek a kocsikba. De nincs. Az elektronika onmagaban nem draga, a fejlesztes draga. Az elektronika raadasul megbizthatobba is teszi a jarmuvet, pl. a CANBUS egyszerubbe teszi a diagnosztikat, mintha ezer kulonallo kabeled lenne.

Tenyleg nem hulyek a mernokok, hidd el.

----------------------
while (!sleep) sheep++;

A karosszéria lehet jobb ,de azért a tükörről megkérdezném a vevőket is.
Szerintem ha feltettnéd neki a kérdést, hogy kell e neki 60e/db forint plusszért
tutira azt mondaná, hogy legyen 120e forinttal olcsóbb a gép.
De rászerelik, mondanak egy árat, és az van.
A gyárban meg cirka: 20e forintért kapják, és dobják rá. (pontos összegeket nem ismerem)
Ismét kiemelném a rádiót+hangszórókat. Azon mi ilyen durván feláras?

A korrektség jegyében elvárnám azt, hogy mondhassam köszönöm, akkor kérném x,y,z, stb... nélkül, de elég hamar közlik vele, hogy akkor "széria felszerelésen nem tudunk változtatni, sajnáljuk".
Én meg köszönöm, de olyanért nem akarok komoly összeget fizetni ami nem kell. :)
--

Fura, mert ugy tunik, az emberek pluszban meg szoktak rendelni olyan dolgokat, mint pl. konnyufem felnik (sokkal feleslegesebb, mint az elektromos tukor), elektromos ablakemelok, metalfenyezes, borkormany.

Minimalis szamu autot adnak el alapfelszereltseggel.

A radiot nem tudom neked pontosan megmondani, de a navigacioval kapcsolatban szoktak meg sirankozni az emberek, hogy milyen draga. Holott megvan mogotte a plusz.

----------------------
while (!sleep) sheep++;

Vagyis? (nem tudom h. akkoriban mi a volt az ami létezett)
Az enyémben van riasztó központi zár el. ablak, inmob,rádió (már lecseréltem egy komolyabbra) , meg minden xarra pislog,csörög-vijjog. (ajtónyitás,öv becsatolás,fék kopottság, viz hőfok, ablakmosó foly. stb...)
A fedélzeti diagnosztiaki kütyüt már én raktam bele önszorgalomból.
Egyedül a klima hiányzott a 42 fokban, az is csak amig nagy meleg volt.
Nah és az öv figyelmeztetőt már kikötöttem :P

Na ami igy eszembejut:
- ablak
- tukor (be is hajtja, futheto is)
- hangrendszer (elol cd + kazi, hatul 6 cd, 8 hangszoro, melynyomo)
- garazsajto nyito
- kozponti zar
- riaszto
- automata klima
- ules futes
- elol, hatul ablak moso
- ulesek is elektromos allitasuak memoriaval meg minden hulyeseggel
...
meg a millio aprosag ami kimaradt
meglepo modon: mukodnek.

"Ismét kiemelném a rádiót+hangszórókat. Azon mi ilyen durván feláras?"
A mernok. Ha normalis hangzast akarnak akkor ahhoz picit tobb kell minthogy oda rajzolnak par hangszorot a tervekre. Sokaknak meg fontos a hangrendszer az autoban. Nekem pl. kozel ket evig csak ingazas kozben volt idom es lehetosegem nyugodtan zenet hallgatni.

"A gyárban meg cirka: 20e forintért kapják, és dobják rá."
Na meg azt valakinek oda kellett tervezni, meg kellett szerveznie az alkatreszbeszerzest, stb. Hatalmas az overhead.

" Az elektronika onmagaban nem draga, a fejlesztes draga."

Hat ezzel vitatkoznék. Autóipari beszálítónál dolgozok, és hogy mi a drága, azt a a cégen/megrendelőn belüli lobbik döntik el szerintem.

Pontosabban miliós példányszámok mellett a fejlesztés, mint egyszeri költség merül fel.

Nem az elektronika a baj, hanem a pofátlan alkatrészárak...egy katalizátor is (több)százezres tétel, a fent említett tükör, egy sima műanyag lökhárító, modern dieseleknél a nagynyomású rendszer, stb...
Ha egy 5 millás autót alkatrészenként megvennél, kijönne vagy 15 milliós ár.