Egy véletlennek köszönhetően megkerült a Prince of Persia eredeti forráskódja

 ( trey | 2012. április 18., szerda - 8:21 )

Talán befejeződhet a Prince of Persia (POP) portolása C64-re. Egy Mr Sid nicknevű fejlesztő portolta Jordan Mechner művét C64/C128-ra. A munka két és fél évig tartott. Mivel az eredeti forráskód nem állt rendelkezésre, így Mr Sid rev. eng. módszerrel dolgozott. Mr Sid szerint feltehetően ez volt a legnagyobb puzzle, amit valaha kirakott. Tavaly ősszel, amikor bejelentette a munkát, azt nyilatkozta, hogy biztosan nem tökéletes, maradtak számára számára szürke területek. Az eredeti forráskód birtokában biztosan egyszerűbb dolga lett volna. De akkor még úgy volt, hogy az eredeti kód örökre elveszett.

Jordan Mechner 1989-ben írta assembly-ben a legendás Prince of Persia játékot Apple II-re. Sokáig elveszettnek hitte a forráskódot, de egy véletlennek köszönhetően nemrég előkerült. Egy nagytakarítás során New York-ban került elő egy doboz, amelyben egy floppy lemezen ott lapult a forráskód. A kód átutazta az Egyesült Államokat, majd óvatos munka során egy speciális felszereléssel sikerült megmenteni.

A forráskód elérhető a github-on.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

CGA monitoron játszottuk. Vagyis inkább az öcsém kedvenc játéka volt ez. :)

Kár, hogy a commentelés még nem volt divat akkoriban :(

Kicsit mintavételezve pedig egész jól kommenteltnek tűnik.

Már az is nagy szó, hogy a forráskód megvan! Reverse engineeringgel egy kicsit neked is nehezebb dolgod lenne, ha meg akarnád érteni, hogy mi hogyan készült.

Teljesen jól kommentelt.
Nem kell minden bne sorhoz regényt írni.
Elég beszédesek a címkék.

:errtext ASC "REQUIRES 64K MEMORY",00

64K mindekinek elég kell legyen.
És 47K ?

Nagyban hasonlít a C64-es ASM-jéhez. :)

Mivel a 6502 es a 6510 egyenesagi rokonok lehet nem is olyan meglepo felfedezes ez. :)

---
pontscho / fresh!mindworkz

LOL! Ezt nagyon egyszerre sikerült! :)

Bront ismerte előzőleg az Apple II-őt. :)

...Apple ][-tőt (lásd: 1-gyet, 3-rmat, 4-gyet...) :)

Akkor is meglepő volt számomra hogy az Apple akkor nem saját egyedi és csak náluk procit használt.

Mikor hasznalt az Apple egyedi es csak naluk hasznalt (gondolom ezt akartad irni:) processzort? (ipad/iphone nem er, desktop geprol van szo)

Direkt írtam kifordítva. :) PowerPC G4/G5 procik mennyire Apple specifikusak? Tudom hogy pl Amiga klónokban a Pegasos-ban is G4-et használtak.

A ratyipédia szerint: Subsequent revisions of the "G5" processor have included IBM's PowerPC 970FX (same basic design on a 90 nm process), and the PowerPC 970MP (essentially two 970FX cores on one die). Apple refers to the dual-core PowerPC 970MP processors as either the "G5 Dual" (for single-socket, dual-core configurations), or Power Mac G5 Quad (for dual-socket, four-core configurations). Mondjuk ez nem kifejezetten válasz a kérdésedre, de igen használják-használták máshol is.

Igazabol imho kulonbseg nincs is, a 6510 az egy 6502 amihez integraltak egy tokban levo 6 bites (miert 6? annyi szabad kivezetes volt, legalabbis erre tippelek) I/O portot, ami ugye a 0/1 cimeken at programozhato. Ettol eltekintve, szerintem ugyanaz.

Milyen meglepő annak a tudatában, hogy a C64-ben egy MOS Technology 6510-es CPU volt, az Apple II-ben pedig egy MOS Technology 6502-es! :)

Későbbiekben MOS 8500-as lett a C64-ekben.

Ami meg ugye a HMOS utódja a 6510-nek.

Nincs elteres a ket CPU kodkeszlete kozott.

De van.
A nem publikált op.code-ok különböznek. ;)

Attol fugg melyik, a CMOS verziokban valoban, illetve pl C,SC,CE, stb sorozat, ahol mar kaptak "dokumentalt" uj szerepet az eredeti 6502-hez kepest.

en ezt DOS alatt jatszottam bitang sokat. Nincs belole *X port? most csak ezert se dosemu/dosbox, se c64 emulator nem kene. De anno imadtam, mikor a meregpohar utan fejreallt a kep. Fejjel lefele forditottuk a monitort, es ugy ment tovabb. Munkahelyen imadtak ezt.

freeprince?

Évek óta alpha, de alakul.

Valami lelohely? Nyilvan en vagyok bena, de egy tan lengyel forumon kivul mast nem talaltam ez ugyben, letoltesi linket ott se lattam.

www.princed.org

Épp feltörte valaki...

Ja, en is ennyit lattam, de kozben valami masik forumon talaltam linket cvs-re, ami szinten nem mukodik.

De legalább jó a zene. :D

(Érdemes megnézni a fura német weblapkódot, meg a komoly belinkelt freedom fighter weblapot. :D)

:-)

Na ennek mi értelme? De komolyan? Feltörni egy ilyen oldalt?

áááááá.... :(

>>: sys-admin.hu :<<

Sok kis hülye script-kiddienek tudni kell verni magát a haverok előtt valamivel.

Adj egy emailt pm-ben, és átküldöm az elsőnek az 1.4-es verzióját, meg a második részt leírással. Legutolsó Karácsony-körüli napokban végigtoltam őket :)

Mennyit játszottam ezt még AT-n, Hercules monitoron...

Jóis az, örülünk. :)

Egyébként nekem megvan ps3-ra hd felbontásban. :)

De amúgy c64-re mi értelme portolni? :S

>>: sys-admin.hu :<<

Van aki még használja hobbi szinten :) Én is sajnálom, hogy megváltam az amstrad cpc464-emtől, de a képernyő meghalt... :(

> De amúgy c64-re mi értelme portolni? :S

Legalább annyi, mint a Newcomer-ből az új rilíznek: http://www.newcomer.hu/

Vajon mi a jogi feltétele, hogy ezek a régi források felkerüljenek az internetre?

A legtöbb játéknak van jogtulajdonosa. Ideális esetben egy idő után ez a jog visszaszállt a játék eredeti készítőjére a kiadótól. Még szerencsésebb esetben meg is van a forráskód, mint jelen esetben.

Igen. Amit én nem értek, hogy miért ülnek sok régi játék forrásán, mint a kotlósok?
De komolyan! Tudnék mondani olyan címeket, amit már rég nem árulnak, 100 éves játékok, semmit nem veszítenének, ha adnának forrást, de közösség még van hozzájuk, akik meg tudnák hasznásítani.

Tényleg nem értem. :(

>>: sys-admin.hu :<<

Nagyon sok fejlesztő azért nem adja ki a régi játékokat a kezéből, mert ezek felmelegíthetőek. Gondolj csak pont erre a brandre, hogy mekkora üzlet a Prince of Persia manapság is. Ha pedig a jogtulajdonos nem egy személy, vagy az érdekek ellenkezőek, akkor nem olyan könnyű ezt megoldani.

Én láttam néhány régi jó játékot, ami újra kiadásra került pl mobil platformon. Egyik ilyen a pinball fantasies deluxe, ami szerintem az egyik legjobb flipper játék, szüleim már évek óta nyúzzák, és portolták iphone-ra is.

Egy kis történeti érdekesség, aki nem ismeri: a Pinball Dreams a sorozat első része (további részek: Pinball Fantasies, Pinball Illusions, stb.). Eredetileg ezt a The Silents nevű Amigás demócsapat tagjai készítették Digital Illusions CE néven. Ez pedig a nem más, mint a DICE, akiket manapság a Battlefield kapcsán sokan ismernek. Mindenesetre a Pinball Dreams sorozatuk alap minden pinball őrültnek. Ami viszont sokak szerint - szerintem is - lenyomta őket, az a Slam Tilt volt Amigán. Remélem kiadják valaha iOS-re, vagy Androidra!

Pinball Dreams:
http://www.youtube.com/watch?v=r1PczA5o9bE

Slam Tilt:
http://www.youtube.com/watch?v=aRmdzdlqPxc