Friss comScore jelentés az USA smartphone piacáról

 ( trey | 2012. március 8., csütörtök - 17:58 )

 201110-201201 USA smartphone piaci részesedés

A comScore elemző tegnapelőtt publikálta friss Mobile Subscriber Market Share jelentését, amely az összes Egyesült Államok-beli smartphone előfizetőről közöl megállapításokat. Az elemzés a januárral végződő három hónapos időszakot dolgozza fel. Immár több mint 100 millió USA előfizetőnek van smartphoneja. Az Android erősödött a legnagyobbat - 2 százalékpontot -, jelenleg az USA smartphone piacának majdnem felét birtokolja. Mögötte az iOS, amely 1,4 százalékpontos erősödéssel a kb. 30%-os szelettel rendelkezik a képzeletbeli tortából. A legnagyobb bukó a RIM Blackberry-je volt, amely 2 százalékpontnyi részesedést dobott el. A Microsoft egy százalékpontos csökkenés mellett kevesebb mint a piac 5%-át tudhatja magáénak. A részletek itt olvashatók.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

A Google 10 vs 1-ben leverte az Apple-t CS-ben!

Sztem senki nem akadalyozza meg, hogy az Apple is kiadja mas gyartoknak az iOS-t. Ahogy az MS is megverte desktop reszesedesben jopar eve, most a Gugli is megtette telefonon.

--
R2D2 a filmtörténet legmocskosabb szájú karaktere.
Minden szavát kisípolták.

Szerintem jól elvannak ezzel a "vereséggel" Cupertinoban és senki nem szomorkodik e miatt. Főleg, ha azt vesszük, hogy a legnagyobb készpénzálománnyal rendelkező cég bevételének a háromnegyedét adja az iOS. :)

Most már csak az érdekelne, hogy a Samsung hogyan áll ebben a negyedévben, mint legnagyobb Android gyártó. De majd előásom az adatokat, ha lesz rá egy kis időm.
Az viszont érdekes, hogy bár a Symbian mindig gyenge volt az USA-ban, de ugyanakkor megdögleni sem nagyon akar. :)

En azt rohogom, hogy a symbian kevesebb csokkenest szenvedett el, mint a microsoft (WCE + WP7 combined).

Ugye a finnek azer' szalltak le a Symbianrol, merthogy a Microsofttal majd jobban meg tudjak szerezni az US piacot....

Az amcsi szolgaltatoknak amugy is kar a jo Finn telefon. Beleturkalnak, aztan csodalkoznak, hogy a fenenek sem kell. Az iPhone is reszben azert lett annyira sikeres, mert az Apple kevesebb turkalast enged a szolgaltatoknak.

a Symbian a Windows Phoneal ellentetben volt elso mobilOS, meghozza hosszu ideig, igaz nem Amerikaban. llyen esetekben altalaban kialakul egy kemeny mag, amelyik mindenaron kitart kedvenc renszere mellett. Amiga maig hasznalt platform, pedig piszok regen volt mar a Commodore csodje, es azota csak hanykolodik szerencsetlen Amiga.
A Symbian eseteben ez kicsit tobb a stagnalasnal, mert a smartphone piac no.

En pl. Meg Psion 5mx-en kezdtem hasznalni, aztan 9300, e61, e90... Az ujabb, erintos Nokia-kat viszont bottal sem...

...és már azokban az időkben is egy kalap sz@r volt, csak akkor még nem volt jobb. Nokia 7650-nel kezdtem és végigszenvedtem még pár készüléket, de a Windows Mobile 2003 megváltás volt, pedig hát az is...

Az 5mx-en egy kifejezetten jo platform volt. A 9300-n futo s80 egy vicc volt. Tele volt bugokkal es nem lehetett otthon frissiteni. Egyszer akartam a Nokiat ravenni a frissitesre, ne akard tudni, hogy mit kertek volna erte. Az S60 3rd edititon FP1 viszont teljesen jo, kiforrott rendszer lett. Egy dologgal rontottak el: keszulekekben gondolkodtak platform helyett. Tul sok volt az elteres az egyes keszulekek szoftvere kozott es a programokat is keszulekekre adtak ki szoftver verzio helyett. Ez a felhasznaloielmenyt nem picit lerontotta.

szerk. kar erte egyebkent. A rendszer maga egyszeru volt mint egy kilincs. Megfelelo GUI-val az alsokategorias Androidokat verhetne.

Viszont programozni horror volt!
UIQ-hoz, S80-hoz és S90-hez nem volt "szerencsém", csak S60-hoz:
http://vimeo.com/12847500

Ezt nem is vitatom! :)
Amugy az S90 es az S80 nagyon kozeli rokonok voltak. Ha jol tudom, az S80 is kezelte volna az erintkoperenyot csak hw nem keszult soha hozza.

Amugy ez a jatek (N-Gage-hez kepest) marha jol nez ki.

Köszönöm az akkori csapat nevében is! Ez még valamikor 2004-ben készült és software renderinget használtunk, mivel más nem volt. :)
Sajnos a kiadók nem vállalták be a kockázatot az N-Gage nyűglődése miatt, de a 100%-ig kész játék a mai napig ott van a telefonomon. Ha négy-öt évvel később tudunk kijönni vele iOS-re, akkor valószínűleg elég sikeres lehetett volna. De addigra már eladták a jogokat és a Terminator Salvationt készítette el a Gameloft iPhone-ra. Jókor kell lenni, jó helyen! :)
Egyedül az vigasztalt bennünket, hogy mindenki pozitívan nyilatkozott az N-Gage játékról szakmán belül, aki látta.

Az iOS-es Salvation:
http://www.youtube.com/watch?v=IWDDPAmZd5k

Szer.: egyébként elkészült Tapwave Zodiacra is a játék, azon nézett ki igazán jól. :)

Hoppa... Nem is tudatosodot bennem, hogy reszt vettel a fejleszteseben.
Esetleg valahogy hozza lehetne jutni ehhez a jatekhoz? Ujabb S60-on (E90) elindulna egyaltatlan?

Igen, az én cégem volt a fejlesztő. Illetve beletartoztunk a Black Hole, Clevers, Artex Entertainment triumvirátusba, ami Andy Vajna érdekeltségi köre volt. A Clevers azóta megszűnt, a Black Hole és az Artex önálóan működik tovább, míg a Black Hole-ból vált le a Digic Pictures, ami még ma is Vajnáék cége.

Szívesen odaadnám a játékot, de mivel T3 brand, így nem hiszem, hogy meg tudom szerezni az ehhez szükséges engedélyeket. Egyébként az N-Gage 208x176-os felbontására van optimalizálva, meg a Tapwave Zodiac 480x320-as képernyőjére a másik verzió.
Ha már így elkezdtem offolni/nosztalgiázni, akkor itt van még egy régi T3 játékunk, egy pinball. Ez sem került kiadásra, ugyaezen okokból. Egyébként itt a videó szaggat, a játék az szép simán megy. A dolog érdekessége, hogy ez egy 2D-s J2ME játék és a programozó srác valós idejű csillanást számolt a golyóra, ami ebben a kategóriában akkor nem volt gyakori. :)

http://vimeo.com/12848308

"de a Windows Mobile 2003 megváltás volt, pedig hát az is"...
na ja. ha például az asszony rosszkor hívott és nem vetted fel a mobilt, este nyugodtan ráfoghattad a WindowsMobilera, mert azon 10ből 7 hívás egyébként sem jutott el addig, hogy kicsörögjön:D

Nem minden vassal volt ilyen gond, szvsz. Legalábbis nekem nem jeezte senki a két év alatt, míg használtam, hogy nem tudott elérni.

biztosan tapintatosak voltak veled:)

Alapvető probléma, hogy a WM-et összemossák a WP-vel. Ha pl. ebből indulok ki (alsó táblázat), nem a WP döglődik, de úgyis megkapom, hogy ez csak wishful thinking, és a WP kihal úgyisúgyis :)

nem hal ki...olyan lesz mint a linux desktop...eltengődik 1%-on a fanatikusokkal, csak ezt még kevésbé lehet bütykölni :D

Annyi a kulonbseg, hogy aki WP-t hasznal, az M$buzi fanatikus, aki meg Linuxot, az nemerdekelhanyszazalek-hanekemmegfelel® hozzaerto.

----------------------
while (!sleep) sheep++;

van még egy lényeges különbség, a "nemerdekelhanyszazalek-hanekemmegfelel® hozzaerto" linuxosok az igényeiket akkor is le tudják kódolni maguknak, ha éppen nem felelne meg nekik a linux mainstream irány, mert nyílt forrású rendszerről van szó. "M$buzi fanatikusok" esetében erre nincs lehetőség.

LOL! Már megérte felkelnem. Értem én, hogy mit akarsz mondani, csak éppen a Linux desktop userek 0,00001%-a az, aki ilyet tett, vagy valaha tenni fog. Mármint lekódolni a saját igényeiknek megfelelően a rendszer hiányosságait.
De nem is erről beszélt, hanem arról, hogy milyen kettős mércével mér itt pár ember - köztük te is. Amit egy Linuxosnál erény, az a Windows használónál "bűn". Ebben pedig baromira igaza van, még akkor is, ha én is rühellem a Wint és kedvelem a Linuxot.

Nem tudom, mit vársz egy olyan embertől, aki számára a 0.9%-os WP7 növekedés + 1.9%-os WM csökkenés = WP7 csökkenés. Erre mondják azt, hogy "ne keverd a szezont a faszommal", de hát jelen esetben szerintem tökmindegy, hogy mivel jössz elő, úgyse fogja fel...

ilyen későnkelő vagy?!:)
ahogy azt te is nyilván jól tudod, bőven elég ha a "Linux desktop userek 0,00001%-a" megold egy problémát, kielégít egy rétegigényt, onnantól az a többi linux usernek is elérhető. a 0,00001% egyébként erős túlzás, még ha az Android/Linux usereket is a Linux desktop userekhez számoljuk, ez akkor is csak 3000 linux fejlesztésre alkalmas embert jelentene, márpedig ez eléggé messze áll a valóságtól:)
de írok konkrét példákat is, desktop és nem server világból.
elég sokan szidják mostanában a Gnome3 és Unity desktopokat. és tessék létrejött a Gnome2 fork Mate néven. kész disztribúciók vannak Mateval, amiket egy rookie linux user is tud telepíteni magának.
a Windows8 Metro desktopja viszont nehezen lesz megkerülhető. nyilván lesznek majd mindenféle shareware tool megoldások, amik többé kevésbé helyreállítják majd a win7 desktopot, elcseszve a csomó más dolgot a win8ban. de ezeket a toolokat is csak a win usereknek egy szűk része fogja megtalálni.

Android eszközökre telepíthetsz CMot, ha valamiért nem tetszik a gyári Android, vagy nincs frissítés az új verzióra. ha iOS stílusú Androidot akarsz arra ott a MIUI. a főzött WinMobileokkal ellentétben a CM teljesen legális Android, nagyobb figyelmet kap több fejlesztőtől. a CM minőségére nem lehet komoly panasz.
ezzel szemben a főzött WinMobileok alig voltak kevésbé bugos fos kiadások, mint a hivatalos Windows Mobileok. inkább extra funkciók miatt volt érdemes felrakni őket, vagy csak egyszerűen azért, mert frissebb WinMobilera épültek. természetesen az egész tevékenység jogilag szürke kategóriába tartozott. gyárilag nem WinMo mobilokra való telepítésük pedig egyértelműen warez kategória lett volna, de nem nagyon találkoztam ilyen főzött rommal. Android legálisan létezik olyan mobilokra, tabletekre is, amelyek gyárilag más OSel kerültek piacra.

"ilyen későnkelő vagy?!:)"

Ez ott volt! :)

"de írok konkrét példákat is, desktop és nem server világból. elég sokan szidják mostanában a Gnome3 és Unity desktopoka"

Én nem is értem ezt a Unity-Gnome mizériát. Azért az esetek 90%-ban nem a desktopot bámulom. Éppen ezért nekem pl. hót mindegy, hogy Metro, Unity, Gnome, vagy KDE fut a háttérben. Engem sokkal jobban érdekel az, hogy nincs Unity3D, 3DS Max, Photoshop, amire szükség lenne a munkámhoz. Innentől kezdve meg cserélgetheted nekem az ablakkezelőt ahogy akarod, attól még nem fognak futni a hiányzó alkalmazások. Lehet, hogy szórakozni jó ilyen dolgokkal, de ha élesben megy, akkor én leizélem, hogy Gnome vagy KDE. :)

természetesen megértem, hogy megszoktátok ezeket a softwareket és ragaszkodtok a használatukhoz. de mások remekül tudják használni a Gimpet/Cinepaintet, Blendert grafikára, jó példák erre a Blender filmek, illetve BBB filmből készült játék. van pl nyílt forrású id tech engine, nemrég lett nyílt a 4es engine, ezt használta a tavaly megjelent Brink, és ezt fogja használni a hamarosan megjelenő Prey2. biztos vagyok benne ezer érved van az általad felsorolt alkalmazások mellett, de azért van alternatíva is.

Azért ez nem így működik. Többek közt mi is Blendert használunk, de az iparágon belül jó néhány grafikus 3DS Max-et. Őkett hiába akarom leültetni egy Linuxos Blender elé. De ez még a kisebbik baj. Egyetlen érvem van csak ellene: a hatékonyság. Nagyon sokáig Linux alatt OGRE3D-vel dolgoztunk. Remek grafikus engine, de a toolok hiánya miatt szenvedés. Váltottunk Maces Unity3D-re és a fejlesztési idő a harmadára-negyedére csökkent. Az engine licenc díjaival a fejlesztési költség rövid távon a felére, hosszú távon a harmadára. Szerinted érdekelnek innentől kezdve, hogy milyen alternatív megoldások vannak? Vissza se nézek. :) Persze, ha jön egy jobb és van értelme váltani, akkor igen, de csak azért, mert hú de jó a közérzetem open source környezteben, na azért nem. Ez működik, akkor, amikor nem dollár tíz- vagy százezrekről van szó, csak hobbiról, de itt már nem.