Az NVIDIA csatlakozik a Linux Foundation tagságához

Címkék

A hírek szerint ma reggel jön ki a hivatalos sajtóbejelentés, miszerint a grafikus chipgyártó NVIDIA csatlakozik a Linux elterjesztését céljául kitűző non-profit alapítványhoz, a Linux Foundation-höz. A hivatalos sajtóhír kiadásáig be kell érnünk Scott Pritchett, az NVIDIA Linux Platform Software divíziója elnökének néhány semmitmondó mondatával, amely megtalálható itt.

Hozzászólások

Ami mit jelent? Kb. a semmit?:)

tompos

Ugy gondolom hogy lehet hisz az utolso ket gpu architekturajuk (ha meg szabad egyaltalan gpunak hivni) inkabb a hpc szegmenst celozta es mintegy mellesleg volt jatekora valo. MIvel a linux eleg erosen jelen van a hpc szegmensben foleg a heterogen rendszerek eseten igenis fontos piac de nyilvan nem mint jatek es gpu platform... A kepler is inkabb hpc teren eros es ott nagyon fontos a linux tamogatas.

Én személy szerint jobban örültem volna a hírnek: Az NVIDIA fixálta a 295.20 moduljába sikeresen becsempészett bug-ot.

Hát én nagy AMD fan vok, de egyszer elkövettem azt a hibát, hogy VGA fronton is bevállaltam. Annál messzebb a stabil és megbízhatótól még semmi nem volt, amivel Linux alatt találkoztam. Néhány hónap kínlódás után vettem Nvidia kártyát és minden gondom megoldódott.
Szal nálam a tuti: AMD CPU + Nvidia VGA.

> BERUS
Motor: Fedora 16

A múlt héten megkockáztattam az AMD CPU-t integrált GPU-val és egyelőre nincs különösebb bajom a driverrel. Integrált Nvidia kártyás alaplapot váltott fel az új gép. Az Nvidia driver sem éppen tökéletes, a KDE/Gnome3/xfce desktop rémesen működött Minecraft mellett. Érdekes módon mióta awesome-ra váltottam nincs gond a teljesítménnyel sem AMD sem Nvidia kártyával. Kipróbáltam az AMD video kártyával a Gnome3-at, nem volt olyan rossz mint ahogy vártam, de éppen nem is olyan jó mint az Nvidia sokkal gyengébb kártyájával. A KDE 4.8 egész jónak tűnt, bár ha tényleg dobják az OpenGL 1.0 suppotot akkor lehet lesznek még ott gondok. Nekem mindegy, úgyis túl sok erőforrás zabál az összes modern asztali környezet.
Az asztali környezetekkel ellentétben a grafikát igénylő játékprogramoknál még nem találkoztam problémával.

"Szerintem nagyon is érdemes, az eszközmeghajtó stabil és megbízható. "

Én is ezt tapasztalom. SuSE11.4-em van egy PB notebookon. Az installálás nem mindig volt egyszerű, de amikor felment, onnan hibátlanul működött...

nVidia kártyás notikkal futottam bele olyanba, hogy a gyorsított videó utolsó képkockája "bennragadt", és amikor fekete terminál ablakot nyitottam, ott lógott fix háttérként...
... és egyéb borzalmak...

Ami a szívfájdalmam, hogy a BSD-k nincsenek a támogatott rendszerek listáján (ellenben az nVidiával). Különben (Free)BSD-t használnék.

====================================================================
- "Ha minden férfi egyforma, akkor miért válogatnak annyit a nők???"
- A nők az egyforma dolgok közt nagy figyelemmel és körültekintéssel válogatnak.

Nincsenek egyszerű helyzetben, mert a felhasználók nagy része nem képes megmondani, hogy a nyílt vagy a zárt eszközmeghajtót használja jelenleg a videókártyájához.

És azt sem értik, hogy mi a különbség ezek között.

A Catalyst jelenleg az ipar legstabilabb, legszigorúbban tesztelt eszközmeghajtója.

A Catalyst jelenleg az ipar legstabilabb, legszigorúbban tesztelt eszközmeghajtója.

Windowson lehet, linuxon birka terelest sem biznek ra. Sokszor egy orat alig bir ki egyhuzamban, nemhogy 7/24-ben 0 bit errorral mukodjon, mint amire szuksegem van es ahogy az nVidia Fermi/Tesla teszi (es remelem majd ahogy a Kepler is tenni fogja). Felreertes ne essek, leginkabb a szoftver reviziokkal van problemam, nem a hardverrel. Innentol ATI a szemetbanya kategoriaba tartozik. Nem fogsz tudni meggyozni, mert a helyi tapasztalatok allnak szemben a szavaddal, ami ebben az esetben keves.

---
pontscho / fresh!mindworkz

Windowson lehet

Azon se.

Technikai szemszömből nézve iszonyat durva megoldások vannak mindkét platformon. A kernel driver illegálisan, közvetlenül ír a userland helper processzbe, nem pedig az erre kialakított kernel API-n keresztül. Ennek köszönhetően Windowson az AlwaysOn ASLR beállítás mellett induláskor kékhalálba rohad a rendszer, mert a címtér randomizáció mellett a driverbe bedrótozott memória cím érthető módon máshova mutat, mint kellene. Linux alatt pedig a PaX UDEREF fogja meg, mint érvénytelen userland pointer dereference ugyanilyen okból.

Amelyik kernel kódban ilyen ordas nagy hackek vannak, azt mindennek nevezném, csak stabil és szigorúan teszteltnek nem...

Another real issue for removing is that the proprietary ATI driver (aka Catalyst/fglrx) only provides a decent compositing performance with indirect rendering restricting the available API to OpenGL 1.x. So removing OpenGL 1.x support would mean removing OpenGL compositing support for all fglrx powered systems even if the GPU supports OpenGL 4. But to be honest: given that the radeon driver has no problems with OpenGL 2 on the same hardware, I would not mind removing support for proprietary drivers.

Az ő szavának jobban hiszek. Mármint igazából nincs is ellentmondás. Elképzelhető, hogy az „ipar ipar legszigorúbban tesztelt eszközmeghajtója” a Catalyst, de tudni vajmi keveset tud. Azaz repülni fog a KWinből a támogatása. Ez pedig azért elég sokat elárul a minőségéről.

--
The Elder Scrolls V: Skyrim

Az "igy jartal" resze viszont elojon, amint nem kapod meg a meg a garancialis es husegidos telefonra az update-et, es kozben garanciavesztes nelkul nem rakhatsz fel olyan up to date ROM-ot, ami nem egy ementali sajt. De majd az Android 5.0-nal ez remelhetoleg megvaltozik a dual boottal, N900-ban (es N9-ben) mar joval korabban meg tudtak ezt (is) oldani.

De ha mar itt tartunk, Maemoban es Meegoban is inkabb lehetoseg, mint musthave configokkal es patchekkel okorkodni, mig desktopon tenyleg musthave.

Nekem sokféle ati és nvidia kártyám is volt már linux alatt, mindkettő nyílt és zárd driverekkel is.

Amit én tapasztalatam, hogy atit akkor válassz, ha a nyílt driver minden igényedet kielégíti. Ha nem, akkor nvidia.

A nyílt driver nagyon jó ati vonalon az nvidiához képest,
a zárt jobb nvidián, de atin is használható.

Így színes a kép.

>>: sys-admin.hu :<<

+1

A nyílt Ati használható alternatíva, ha nincsenek extra igények. A nouveau viszont még elmarad ettől az alapszinttől.

Hogy miért nem akarja teljesen megnyitni sem az Nvidia, sem az Ati a drivert? Mert egyrészt a kód többet elárulhat a kátyáról, mint szeretnék, másrészt sok hack van benne, ami égő lehet.

"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."

"extra igények."
Ezt azért szeretném kicsit részletezni: teljes 3d támogatás még nincs, részleges van, ami teljesítménye elmarad az fglrxtől. Erre rendszeresen vannak phoronixes tesztek, ott lehet ellenőrizni, melyik játék hogy szerepel.

A másik ami fontos lehet az a hardveres videó gyorsítás. (hd film) az uvd3-at nem tudja kihajtani, a 3d enginen el lehet ugyan ezt érni, nyilván picit nagyobb fogyasztással, de ez a része is még teszt fázisban van.

Erről link, ahol követni lehet a fejlődését: link.

A megnyitásnak meg nem feltétlenül ezek az akadályai. Inkább az, hogy védi a saját szellemi munkájának gyümölcsét mindkét gyártó. Ők nem open source company, hogy csak úgy odaadja a forrást.

A másik: nem lehet teljesen, mert bizonyos részek más cégek szerzői jogait védik, ezt pontosan nem tudom ki és mi de a lényeg a drm. (hogy szakadna le az összesnek minden végtagja. :((( )

>>: sys-admin.hu :<<

hi én annak örülnék ha az Asus K73SV laptopomba lévő
NVIDIA GT 540M GPU meghajtható lenne nativan. optirun - nélkül....

********************
tiborh