25 000+ alkalmazás a Windows Phone 7 Marketplace-en

 ( trey | 2011. július 4., hétfő - 16:05 )

A Marketplace-t monitorozó WP7 Applist és Windows Phone Applist oldalak szerint a Windows Phone 7-hez elérhető alkalmazások száma meghaladta a 25 ezret. Az előbbi oldal szerint 25 283 (worldwide), az utóbbi szerint 25 460 alkalmazás közt lehet keresni a Windows Phone 7 Marketplace-en.

Tavaly októberben érte el a Marketplace az 1000 alkalmazás mérföldkövet. Idén márciusban már 12 000, áprilisban - fél évvel az indulás után - pedig már 15 000+ alkalmazás között kereshettek az ügyfelek. A Microsoft szerint 40 000+ alkalmazásfejlesztője van jelenleg a WP7 platformnak. Ezek a fejlesztők naponta átlagosan 100 új alkalmazást szállítanak.

A részletek itt olvashatók.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

nice. ez pariban van az app store-ral, az android market-et meg le is előzi, ha a start utáni 9. hónapot tekintjük.

Forras?
Milyek rendszernek honnan szamolod az 'start'ot? :)

-------------------------------
"A gorog katolikus noknek 8 dioptria alatt nem kotelezo a bajusz!" avagy "Nozni csak muholddal lehet..." | http://lazly.hu

forrás: wikipedia
honnan: "initial release"

vegre, lett nemreg kik messenger is wp7-re
off: nem ertem miert hajtotta el a blackberry, amikor mareknyi hasonlo programot engedelyez, csak azok kozul egyik sem mukodik ilyen szepen

Barátnőm Bold-ján a WhatsApp és a PingChat SEM működik 3g-n (csak wifin), mikor ki akartam próbálni a Kik-et, akkor meg már arra a platformra nem volt. :-)


"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"

usefull.. Trey... Ne, kérlek...

legalább letudnád írni helyesen. 1 l

Te le tudnád írni helyesen? (hint: a le az az írás igekötője, nem a tudásé)

Ezt most könnyen letudtad.

Igen, ezt letudtam könnyen.

LOL! Ott a pont. :)

Ez a fajta hiba úgy terjed mint a pestis. Százszámra lehetne hozni a példákat itt a hup-on is, amúgy normális helyesírású emberektől :(

rofl

Jesszusom, akkor lassan több az alkalmazás, mint a wp7-es telefon :D

"az utóbbi szerint 25 460 alkalmazás közt lehet keresni...."

akkor ebből kb 25400 időjárás widget, meg naptáros óra?


http://taklertamas.deviantart.com/ || registered Linux User #518773 || Dell Studio 1537 #! Statler Alpha2

Meg Brazilian Pride és társai...

1 dodóért musthave :) Még egy gay pride kellene...
Mi ez a sz@r btw?

Na nem mintha a hasonlóan useless alkalmazásokkal nem lenne tele az android market és az appstore is.

--
Don't be an Ubuntard!

Igaz. :-) De ha erőltetett ütemben akarja a Microsoft emelni itt az alkalmazások számát, akkor Windows Phone 7 Marketplace-en alig lesz más. :-D Androiddal és iOS mellett erre is lehet C++, Objective-C, Java, Flash programokat fordítani? Egy ilyen minimális részesedésű mobil platformmal erőltetni a Silverligh-ot eléggé merész mutatvány. A legviccesebb az egészben, egy barátomnak Windows Phone 7 mobilja van és nem tudja vele megnézni az silverlight-os RTL Most videóit sem.

persze, hogy így ugyanolyan szar, mint a többi, de ha csak 5k (de normális) app lenne, akkor meg azon menne a picsogás, hogy kevés az app.

Persze, hol van rajta sapka hol nincs. :-) De azzal, hogy kizárták a többi és egyébként sokkal elterjedtebb nyelvet a Windows Phone 7-ről bebetonozták a lemaratást az iOS és az Android mögött. Egy C++-ban megírt bonyolult alkalmazást jóval tovább tart Windows Phone 7-re portolni (újra kell írni) mint a konkurencia mobil rendszereire. Ha egyáltalán megéri. Így ha gyorsan kell sok alkalmazás, azok többnyire egyszerűek app-ok lesznek.

a C# egyáltalán nem népszerűtlen nyelv, és a WP7-re fejlesztés is egy álom a másik 2 platformhoz képest.

Álom addig még meg nem látod a minimális bevételt a másik 2-höz képest, onnan jön a keserű ébredés. Java népszerűbb nyelv és legalább ugyanannyira kényelmes mint a C#. Ha pedig kész C++ alkalmazásod van Windows Phone 7-re teljesen újra kell írnod, a másik 2-nél csak gyors és egyszerű változtatásokat igényel a portolás.

Szerintem meg szimplán más áll neki egyik illetve másik app-nak. Az aki eleve Windows-os környezetre fejleszt, annak nem gond egy WP7 projekt. Szóval szerintem annyira nem nyúltak mellé. Gondold végig hány Windows only cég van! Letölti a Visual Studio 2010-hez a kiegészítőt és ugyanabban a környezetben folytatja a kódolást, mint eddig. Mango-val meg mehet az app a cloud-on is majd. Durva dolgok lesznek itt szerintem, ha néhány nagy is el kezd fejleszteni rá. Lesznek itt még meglepetések.
--
http://www.naszta.hu

A Visual Studio 2010 nem fogja automatikusan átírni a !C# kódodat C#-ra.

azt nem, csupán csak nagyban megkönnyíti a dolgod. az új fejlesztésekről meg ne is beszéljünk.

a java egy döglődő, sehova nem tartó nyelv, a "legalább ugyanannyira kényelmes" meg egyszerűen nevetséges.

Ezt ugye csak viccnek szántad?? :-) Maradjunk már meg a realitás talaján.

teljesen komolyan mondtam. a javának egyetlen erőssége van, mégpedig az öröksége (meglévő rendszerek és fejlesztői tudás), de az nem fogja örökké életben tartani, és ez gyönyörűen meg is látszik a trendeken.

a kényelem szempontjából meg elég már csak ránézni a netbeans/eclipre-re, majd a visual studio-ra (akár az express-re is).

Kinek a pap kinek a papné. Rengetegen elégedettek az Eclipse-l. .NET van Windowsra és OS X-re, Java pedig még az intelligens mosógépre is. :-) MONO? Annak a jövője inkább kérdéses a Novell körüli változások óta. Az Oracle sokkal komolyabb háttér a Java mögött. A Google is a Java-t tolja, az IBM is és még sokan mások.

jaj, ne jöjjünk már ezzel a platformfüggetlenséggel. ezt egyszerűen nem lehet komolyan venni, az ilyen illető szinte biztosan sosem fejlesztett még párhuzamosan több platformra helloworld-nél bonyolultabb szoftvert. mert ez persze úgy működik, hogy megírom winen, aztán az csont nélkül menni fog minden másik támogatott platformon... aha ja, kivéve amikor nem. az is hozzá tartozik, hogy csak azokon a rendszereken fut, amire van RE, szóval ez így a maszlag kategória. a mobil eszközökre meg ugyebár nem SE van, hanem ME. az oracle-t, mint megbízható hátteret említeni a java mögött valahogy nem igazán emészthető számomra. az meg már végképp mellékes, hogy a google nem a javát tolja, hanem a dalvik-ot, perelik is érte, mint a szart :)

a mono (és a linux) meg amúgy se érdekel senkit, aki bármi komolyabbat akar fejleszteni c#-ban. volt itt valakinek egy nagyon elmés aláírása, azt ajánlanám figyelmedbe, valahogy így szólt: "saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders." na, hát további kellemes szodómiát :-)

"saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders."
Azzal kapcsolódtál be ebbe a szálba, hogy: "a C# egyáltalán nem népszerűtlen nyelv, és a WP7-re fejlesztés is egy álom a másik 2 platformhoz képest."
Azt válaszoltam: "Java népszerűbb nyelv - rendben, ebben nem értünk egyet - és legalább ugyanannyira kényelmes mint a C#. Ha pedig kész C++ alkalmazásod van Windows Phone 7-re teljesen újra kell írnod, a másik 2-nél csak gyors és egyszerű változtatásokat igényel a portolás."
Egy komoly játéknál ahol már adott a C++ kód, ami egyébként gyorsabb és kevesebb memóriát foglal mintha C#-ban írták volna most miért kellene átírni az egészet csak azért, mert a Microsoft világban újabban csak a C# works on all genders? :-)
Ha middleware-t használsz mint mash akkor ha akarod sem tehetnéd meg. Ironikus, hogy a Unity engine-en a játék fejlesztése már C#-ban megy MONO-val iOS-ra és Androidra. Éppen csak a Windows Phone 7-el van gond mert azon >>csak!<< C# a megengedett de az önmagában kevés.
A Java ME nem túl jó, ebben igazad van. Azt is vedd számításba, hogy azokon az eszközökön amiken Java ME az egyetlen lehetőség külsős alkalmazásra, nagyon kevés erőforrás áll rendelkezésre. Az XNA,Silverlight legkarcsúbb változata is többszörös vasat igényelne. Ezért itt Java kontra C# úgy néz ki: nem optimális megoldás kontra semmilyen megoldás.
A mai okos-telefonokon már nem kell beférni a kicsi ME ketrecbe. Java kódot Dalvik-ra portolni minimális munka. Java kódot C#-ban újraírni sokkal több munka.

azt nem akarod megérteni, hogy egyrészt a java stuff-ot is portolni kell időnként, másrészt van élet a már meglévő alkalmazásokon túl is. az oké, hogy MOST van sok MEGLÉVŐ java app, de ez önmagában nem lesz elég az örökös üdvözüléshez. egy harmadik fontos szempont, amit sikerült figyelmen kívül hagyni, hogy a java-nak, mint nyelvnek 11 év előnye van a .net-tel szemben, az ios/android platformnak meg 4/3 év a wp7-tel szemben. és mindezek ellenére sikerült az elődök által hozott szintet hozni, márpedig a wp7 most jóval kedvezőtlenebb helyzetből indul.

NYILVÁN nem egyik napról a másikra fognak megtörténni az általam "jósolt" változások, nem ezt mondtam, csak trendekről beszéltem. de nem, ezek lényegtelen dolgok, a lényeg az, hogy van x csillió javás app android-ra, úgyhogy wp7 = fail. hát jól van.

A munkatársaknak most a hó elején kell fizetést adni, nem pedig majd a távoli állítólag fényes jövőben.
A Microsoftnak valóban ez az első mobil rendszere? Ugye nem.
Az Apple-nek az első mobil rendszere az iOS, a Google-nek is első mobil rendszere az Android és elsőre sikeresek.
Az összes Microsoft mobil rendszer részesedése nem éri el a 4%-ot. Ebből a Windows Phone 7 még a 2%-t sem üti meg. Ezek a realitások.
A Sony is beállt az Android táborba. Újra kiadnak egy rakat korábbi PS játékot Xperia Play-re. Könnyen és olcsón megtehetik, mert nem kell újraírni azokat egy új nyelven. A Windows Phone 7 nemcsak minden idők legnagyobb kib*szása a fejlesztőkkel az MS részéről, de egyben önmaguk tökön-lövése is.
Hozzászólásban könnyű kiállni kardosan egy vélemény mellett. De most őszintén, ha a saját pénzedről volna szó átcsoportosítanád a befektetéseidet Windows Phone 7 fejlesztésekre?

Szerintem mindig lesz olyan aki kihasznalja a piaci rest es megirja az uj platformra a tobbin mar sikeres appokat/jatekokat ha van ra igeny. Az 1000 Unity3D-s fejleszto helyett is lesz mas aki fejlesszen, ha van egy kis remeny ra hogy megteruljon a befektetes.
Ok valoszinuleg ebbol fogjak adni a fizetest.
A Mangoval meg meg plusz piacok fognak menyilni, mivel jelenleg itthonrol sem lehet venni appokat(ha jol tudom).

Tudsz mondani csak egy fejlesztő céget amelyik a Microsoft mobil platformján sikeres lett az elmúlt nyolc évben?

Mit jelent sikeresnek lenni? Ha a befektetett penz visszajon es meg profitot is termel az szerintem sokaknak azt jelenti, hogy sikeres volt. Ha egyetlen egy sikeresnek mondhato fejlesztes sem lett volna eddig az MS mobil platformjara akkor szerintem mar reg lehuztak volna a rolot.

Olyan eredményeket elérni mint a Gameloft vagy a Rovio. Az, hogy ki tudja éppen gazdálkodni egy cég a béreket és a rezsit és elvegetál valahogy az én szótáramban nem 'siker'.

En bevettem a profitot is, nyilvan egy vegetalo ceg nem a sikeresseg mintapeldaja. De azt is fel kellene ismerned, hogy a Gameloft(es Rovio) szintu cegek es a vegetalas kozott eleg szeles a skala! Nagyon sok fejlesztoceg nagyon szepen megel es sikeresnek mondhato pedig nincsenek a Gameloft/Rovio szinten bevetelben.

Persze, persze. Egy raktározó és készletnyilvántartó rendszer fejlesztéséből is meg lehet élni, pláne ha egy nagy áruházlánc vagy logisztikai cég a megrendelő. Az azonban, hogy egy cég ötven alkalmazottal akkora profitot ér el, hogy abból ha szeretne akár sokszor több alkalmazottat foglalkoztató (és nyereséges) cégeket is fel tudjon vásárolni az már eredmény. És ezt az iphone-nak és az androidoknak köszönhetik. Korábban is létezett Rovio de igazán kirobbanó sikert az iphone és android mobilokon ért el.

Konkrétan a Rovionak az Angry Birds az ötvenvalahanyadik játéka volt és előtte meg sem tudták közelíteni ennek a sikerét.

pedig elég kreatív cég, hiszen az Angry Birds már kultusszá nőtte ki magát, noha az eredeti sztorija valójában iszonyat béna, viszont a játék rohadt addiktív, és az állatok benne nagyon jók, szerintem már ismerik annyian a zöld disznót, mint mondjuk Csőrikét :D


"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"

Ilyen dolog ez a játékfejlesztés. Évekig gürcölsz, de semmi, aztán egyszer csak gátlástalanul lekoppintasz egy már meglévő ötletet. Saját köntösbe öltözteted, hozzáteszel egy-két apró saját ötletet. Eltelik egy év és te leszel "A" játékfejlesztő cég, akivel mindenki példálózik. :)

Egyetertek, de szerintem olvasd el megegyszer a kommentjeimet. :)

Jelenleg az iOS-es platform _hozhat_ a legtobbet. Csak azert a "hozhat", mert egy tulzsofolt piacra nehez ugy belepni hogy sikeres legyen a befektetesed meg ugy is, hogy az iPhone-t vasarloknak a legnagyobb a koltekezesi kedvuk.

Androidon nagyon sokaknak az a tapasztalatuk, hogy hiaba van naponta felmillio keszulek eladva, ha a keszulekvasarlok nem hajlandoak fizetni. Tehat androidon nem eleg hogy zsufolt a piac, meg a userek sem vasarolnak.

Es amit mar az elejetol probalok elmagyarazni, hogy mindig lesznek fejlesztok akik megprobaljak meglovagolni egy uj platformon keletkezo urt (jelen esetben a WP platformot).
Meg nincs telitve a piac, es remenykednek a fejlesztok hogy vasarlasi kedv is lesz felhasznaloi oldalrol. Mivel egyelore azt latni, hogy az appok szama no es osszel uj piacok fognak megnyilni en ugy gondolom, hogy van akinek megeri fejlesztni ra.
Jelenleg sok orszagban ahol kapni WP7-es telefont nem lehet a marketrol trukkozes nelkul vasarolni. Az ezekben az orszagokban eladott keszulekek vasarloi a mango update utan szinten mar meglevo potencialis vasarloknak szamitanak majd.

Aztan vagy bejon az MS-nek vagy nem. :)

A Gameloft, Rovio, Popcap mind fejlesztenek wp7-re. Biztos mazohisták. Mindjárt szólok nekik, hogy hagyják abba, mert timi a hupról azt mondta, hogy nem éri meg...

Ahhoz el kell érni egy szintet, hogy a Microsoft fizessen neked a platformjára való fejlesztésért (kompenzálva a mobil platformján várható kicsi forgalmat, esetleg veszteséget). A Google is fizetett az Angry Birds Chrome változatáért.
Csak úgy kz86-nak nem fog fizetni a Microsoft mert szépen kiálltál a gyengécskén szereplő Windows Phone 7 mellett a hup-on. :-) Ahhoz előbb fel kellene mutatnod tízmilliós eladásokat, amit egy kétmillió alatti Windows Phone 7 platformon elég nehéz elérni.

iGO és társai? (Tudom, a windows ce nem kimondottan mobil platform, de szerintem attól még ideszámít, hiszen a mai mobil os-ek sem kimondottan mobil os-ek.) Ne csak játékokban gondolkodj, a microsoft termékei általában nem a játékosoknak készülnek elsősorban (az xboxot és a saját játékaikat leszámítva).

--
Don't be an Ubuntard!

Azért írtam játékcégeket, mert most ők szárnyalnak az Iphone-nak és Androidnak köszönhetően. A PNA piac elég nagy bajban van. Talán az autógyártók megmenthetnék őket, ha nem küszködne problémákkal az autóipar is.
A PNA fejlesztők gondjai onnan is adódnak, hogy a platform amire fejlesztettek (Windows Mobile) megbukott. Ők pedig túl lassan eszméltek, későn jelentek meg a pillanatok alatt vezető szerepre tört új mobil rendszereken. Felfutott gyorsan a vákuumban a Google Maps for Mobile és a Nokia Ovi Maps a mobilosoknál.

+ a Sygic szerintem, de én nem vagyok szakértő. :)

"Az 1000 Unity3D-s fejleszto helyett is lesz mas aki fejlesszen, ha van egy kis remeny ra hogy megteruljon a befektetes."

Mi is gond nélkül elkészítenénk valamelyik meglévő Unity3D-s játékunkat XNA-val, ha lenne értelme. Csakhogy jelenleg nincs és a tendenciák szerint ez egy darabig nem is fog változni.
Az meg nem ugyanaz, hogy néhány lelkes amatőr csinál valamit, de lófüttyött sem keresnek, mint az, hogy egy fejlesztőcég dollár tíz- vagy százezreket öl a fejlesztésbe, és az meg is térül némi profit társaságában.

Andry Birds: a Rovio sem csinálta volna meg a WP7-re/ MeeGo-ra/stb. a játékot, ha nem lett volna ekkora siker iOS-en, Androidon, Windowson és Mac-en. Ők jelenleg már a brand építésén dolgoznak és akár veszteségesen is ki fogják hozni az adott platformra, csak azért, hogy ismerd a játékot és beülj a gyerekeddel a moziba a rövidesen elkészülő filmre és utána közösen sétáljatok el a következő játékboltig megvenni a plüss figurákat és táblás játékot, meg a rövidesen érkező konzol verziókat.

+1

Marpedig fejlesztenek a platformra, tehat van akinek megeri. Ha nincs is 1000 Unity3D-s fejleszto(mintha koztuk nem lennenek egyebkent amatorok), van helyettuk mas megha probalod is azt sugallani, hogy csak amatorok fejlesztenek wp7-es platformra.
Az pedig hogy melyik fejlesztocsapat vagy kiado hany tiz es szazezret kolt egy jatek fejlesztesere Te is nagyon jol tudod hogy sokszor nagyon nem jelent semmit.

Andry Birds-os temahoz: szerintem nem lesz veszteseges a WP7-re portolasuk mert szerintem az MS fizette a portolas koltsegeit, csak hogy legyen plusz egy huzonevuk. A bevetelen meg egyebkent is osztoznak a market miatt. :)

"Marpedig fejlesztenek a platformra, tehat van akinek megeri."

Modanál nekem tíz nagy fejlesztőt és játékcímet, ami már elérhető a Marketplace-en?

"Ha nincs is 1000 Unity3D-s fejleszto(mintha koztuk nem lennenek egyebkent amatorok), van helyettuk mas megha probalod is azt sugallani, hogy csak amatorok fejlesztenek wp7-es platformra.
Az pedig hogy melyik fejlesztocsapat vagy kiado hany tiz es szazezret kolt egy jatek fejlesztesere Te is nagyon jol tudod hogy sokszor nagyon nem jelent semmit."

1., nem mondtam, hogy a Unity3D-s fejlesztők között nincsenek amatőr csapatok, akik nem ebből élnek.
2., nem hinném, hogy a Unity3D használata jelentené a minőséget. Ellenben egy komolyabb fejlesztéshez pénz kell. Egy Tiny Wings-et ki lehet fejleszteni otthon, hétvégéken, ahogy ezt Andreas Illiger is tette. Azóta ő dollármilliomos. De egy Infinity Blade-et nem fogsz $5.000-ból megcsinálni, otthon.

"szerintem nem lesz veszteseges a WP7-re portolasuk mert szerintem az MS fizette a portolas koltsegeit"

Az lehet, csak ugye arra már láttunk példát a XX. században nagyobban is, hogy mi történik akkor, ha terméketeket nem a tényleges piaci igények megléte hoz létre, hanem a mesterségesen generált "erőlködés".
Ha az Angry Birds árát nem termeli ki a Marketplace, akkor felesleges elkészíteni. Persze itt jön be megint képbe a Rovio brand építési szándéka, amihez ráadásul megtalálta az MS pénzes táskáját is. :)

"A bevetelen meg egyebkent is osztoznak a market miatt."

Attól a bevételtől nem lesz boldog senki. A Marketplace bevételei a béka ülepe alatt vannak még a top 10-ben is.

"Modanál nekem tíz nagy fejlesztőt és játékcímet, ami már elérhető a Marketplace-en?"

Pont azt probalom kifejteni - ugytunik eleg rosszul - hogy amig meg nem erkeznek a nagy nevek, addig a "kicsik" probalkoznak be a meg nem telitett piacon. Aztan ha elkezd noni a piac es/vagy vasarloi kedv, akkor ezekbol a kicsikbol lehet nehany nagy, akikre majd a kovetkezo platform eljovetelekor majd lehet hivatkozni, hogy meg nincsenek jelen. :)

Jelenleg a WP platform nem eleg vonzo, ezert a nagyobbak nem olnek bele penzt. A kisebbek meg akik megcsinaljak a klon jatekokat szedhetnek eleg bevetelt ahhoz, hogy nekik megerje. Aztan lehet hogy osszeszednek annyi penzt, hogy elkezdjenek egy nagy jatekot fejleszteni. :)

"Ha az Angry Birds árát nem termeli ki a Marketplace, akkor felesleges elkészíteni."
Mindenesetre mar van WP7-re, aminek a fejleszteset szerintem az MS fizette. Az MS-nek megeri, hogy legyen egy huzo nev a platformjan, a Rovio meg minimum nullszaldos, mert a fejlesztest nem ok finansziroztak.

"Attól a bevételtől nem lesz boldog senki. A Marketplace bevételei a béka ülepe alatt vannak még a top 10-ben is."
Nem is azt mondtam, hogy a Rovio ezen fogja megduplazni a beveteleit, de minuszban nem lesznek. A marketplace-el kapcsolatban mindenesetre en bizakodo vagyok az oszi piacnyitas miatt.

"amig meg nem erkeznek a nagy nevek, addig a "kicsik" probalkoznak be a meg nem telitett piacon"

Te mondtad:
"Marpedig fejlesztenek a platformra, tehat van akinek megeri"

Gondoltam tudsz konkrétan olyan neveket mondni, akiknek megérte (mondjuk $250.000 fölött volt a bevételük) WP7-re játékot fejleszteni.

"Aztan ha elkezd noni a piac es/vagy vasarloi kedv"

Ha elkezd. 1999 óta élek ebből. Annyi olyan platformot láttam, amire azt mondták, hogy ez egy aranybánya lesz, csak ki kell várni és időben kell elkezdeni rá fejleszteni. Aztán mégsem kezdet el... :)

"Jelenleg a WP platform nem eleg vonzo, ezert a nagyobbak nem olnek bele penzt."

A kisebbek sem. Jelenleg főleg hobbi fejlesztők nyomulnak és örülnek ha keresnek néhány száz dollárt. Ennyiért viszont nem éri meg főállású fejlesztőket foglalkoztatni, kivéve, ha van MS hátszél.

"A kisebbek meg akik megcsinaljak a klon jatekokat szedhetnek eleg bevetelt ahhoz, hogy nekik megerje. Aztan lehet hogy osszeszednek annyi penzt, hogy elkezdjenek egy nagy jatekot fejleszteni."

Ezt a gondolatmenetet hívják úgy, hogy "wishful thinking". :)
Jelenleg a WP7-es bevételek a béka alsónadrágjában keresendőek. Akkor azok a kicsik inkább iOS-en próbálkozzanak és esetleg portolják Androidra. Ha jó a játék, akkor ezzel sokkal többet fognak keresni, mint WP7-en a következő három évben összesen.

"Mindenesetre mar van WP7-re, aminek a fejleszteset szerintem az MS fizette."

Akkor máshogy mondom. Rovio elkészíti az MS "kérésére" az A.B.-öt WP7-re. Látják ezt a startup cégek, akiknek jóval kevesebb tapasztalatuk van. Befektetőt szereznek és megcsinálják a saját WP7-es játékukat, hiszen a Rovionak is megérte megcsinálni az A.B.-öt. Aztán mire észbe kapnak már csőd szélén állnak. Ha valóban jó a játékuk és van még annyi energiájuk és pénzük, akkor portolják másik platformra és kimászhatnak a bajból. Ebből a szituból is láttam már egy párat korábban, főleg konzolokon.

"A marketplace-el kapcsolatban mindenesetre en bizakodo vagyok az oszi piacnyitas miatt."

Hát akkor fejlessz rá! Csináld főállásban, költs el pár tízezer dollárt a fejlesztésre és beszélgessünk egy év múlva újra. :)

"Gondoltam tudsz konkrétan olyan neveket mondni, akiknek megérte (mondjuk $250.000 fölött volt a bevételük) WP7-re játékot fejleszteni."
"Jelenleg a WP7-es bevételek a béka alsónadrágjában keresendőek."

Mostmar felkeltetted az erdeklodesemet. Hol lehet megnezni az atlagos/max bevetelt WP7-re? Ha ennyire biztosan tudod, akkor gondolom van valamilyen forrasod.

"Ha elkezd."
"Ezt a gondolatmenetet hívják úgy, hogy "wishful thinking". :)"

Egyszer nekem is lehet. :)

"Akkor azok a kicsik inkább iOS-en próbálkozzanak és esetleg portolják Androidra."
Milyen ingyenes cross-platform engine-ek vannak? Ha nem nagyon vannak, akkor iOS-rol portolni a jatekot szerintem kb. ottlehet mint WP7-re. Ha meg a Unity3D-t kell megvenni az rogton 3000$-nal kezdodik.

"Ha jó a játék, akkor ezzel sokkal többet fognak keresni, mint WP7-en a következő három évben összesen."
Ha jó a játék(+ reklam, plusz nemi szerencse), akkor ezzel sokkal többet kereshetnek, mint WP7-en a következő három évben összesen.

"Akkor máshogy mondom. Rovio elkészíti az MS "kérésére" az A.B.-öt WP7-re. Látják ezt a startup cégek, akiknek jóval kevesebb tapasztalatuk van. Befektetőt szereznek és megcsinálják a saját WP7-es játékukat, hiszen a Rovionak is megérte megcsinálni az A.B.-öt. Aztán mire észbe kapnak már csőd szélén állnak."
Ez ugyanugy all iOS-re es Android-ra is.
Az esely arra, hogy megteruljon a befektetes melyik platformon lehet valyon nagyobb?
-Egy telitett piacon ami mar rakasig van (jo es kevesbe jo) jatekokkal de ha bejon, akkor van ra esely hogy nagyot durran.
-Vagy egy meg telitetlen piacon, ahol a vasarlasi kedv szamomra meg kerdeses(varom a forrast a fentebbi kerdesemre).

"Hát akkor fejlessz rá! Csináld főállásban, költs el pár tízezer dollárt a fejlesztésre és beszélgessünk egy év múlva újra. :)"
Ha megtehetnem, elhiheted megtennem. :)

ha nincs $3000 tőke sem, akkor ott van a pygame Androidra. vagy lehet portolni a Panda3Dt Androidra és iOSra. kisebb munka mint teljesen újat írni nulláról.

$400 az a $3.000 a Unity esetén is. De ha ez sok, akkor érdemes megnézni a ShiVa3D-t, az €169. Ha ez is sok, akkor ott az OGRE3D ingyen. :)

"Hol lehet megnezni az atlagos/max bevetelt WP7-re?"

Pl. annál a mobil kiadónál, akivel két hónapja együtt dolgoztunk. Jelenleg iOS-re, Androidra, WP7-re és Symbianra adnak ki játékokat. Az ottani vezetővel beszélgettem erről a témáról is, többek között. De ha ismered az egyik legsikeresebb magyar app (nem játék) fejlesztőit, akik hónapok óta a top listák elején tanyáznak, akkor ők is tudnak neked mesélni a "hatalmas" bevételeikről.
De érdemes olvasgatni a blogokat is, pl. arról, hogy hogyan esett vissza a reklámok eCPM-je $6-$7-ról $2-$3-ra WP7-en, ha ingyenes appot akarsz kiadni.

"Egyszer nekem is lehet. :)"

Ez igaz. :)

"Milyen ingyenes cross-platform engine-ek vannak?"

Nézz szét, van egy pár. Pl. mondjuk ott van 3D-re az OGRE3D. Van PC, Mac, iOS és Android portja is, ha jól emlékszem.

"Ha meg a Unity3D-t kell megvenni az rogton 3000$-nal kezdodik."

A Unity PC, Mac verziója ingyenes. Ezzel el tudod kezdeni a fejlesztést, de nem tudsz a device-on tesztelni. Az iPhone modul $400, akárcsak az Android modul, amíg a bevételeid $250.000 alatt vannak. Csak ezután kell megvenned a Pro verziót.

"Ha jó a játék(+ reklam, plusz nemi szerencse), akkor ezzel sokkal többet kereshetnek, mint WP7-en a következő három évben összesen."

Legalább egy pay-per-install reklám minden platformon kell már, hogy kitűnj a tömegből. Még WP7-en is. :)
Mi elég középszerű játékokkal is 4x-5x annyit kerestünk korábban iOS-en, mint Androidon és látva a kiadó adatait, kb. 10x többet, mint WP7-en kerestünk volna. Egy olyan játékról beszélünk, aminek nem volt marketing büdzséje.
Én most nagyon várom a következő fél évet, hogy lássam, hogy a Fairy Cubes játékunkból mit tudunk kihozni, mivel a kiadó is mi vagyunk. Androidon több OEM-mel is tárgyalunk, de még egyelőre messze vannak az iOS-es bevételek.

"Ez ugyanugy all iOS-re es Android-ra is.
Az esely arra, hogy megteruljon a befektetes melyik platformon lehet valyon nagyobb?"

Óriási tévedés. Jelenleg iOS-en messze a legmagasabb a megtérülés esélye és mértéke, majd az Android. De feljebb ezt már leírtam...

"Ha megtehetnem, elhiheted megtennem. :)"

Mindenki megteheti, aki tényleg akarja. Több forrásból is elő lehet teremteni ennyi pénzt. Akár még közösségi módszerekkel is (Kickstarter, IndieGoGo és társai), vagy csak a megfelelő fórumokon el kell kezdeni befektetőt gründolni. De elárulom, hogy WP7-only játékfejlesztésbe nem nagyon akar senki majd pénzt tenni és akkor ott vagyunk megint, ahonnan indultunk: ha WP7-re is meg akarjuk csinálni az iOS/Android játékot, akkor a portolás költsége miatt nem biztos (biztos, hogy nem :) ), hogy megéri.

Koszi a szamokat, bar meg azert erdekelne hogy ez melyik kiado.

"Pl. mondjuk ott van 3D-re az OGRE3D."

Par eve dolgoztam vele, jo latni, hogy ilyen iranyba is fejlesztik.

"Az iPhone modul $400, akárcsak az Android modul"
Ha egy tenyleg igenyes jatekot akarsz kiadni, akkor azert nem art a pro verzio. (Sajat splash screen, Profiler pl.)

"Mindenki megteheti, aki tényleg akarja."
Tul jo helyen melozom ahhoz, hogy _annyira_ akarjam. :)

"Koszi a szamokat, bar meg azert erdekelne hogy ez melyik kiado."

Bocsánat, de ezt már nem árulnám el, mert így is túl sokat dumáltam, ahhoz képest, hogy NDA-t írtam alá. De így még belül vagyunk azon a bizonyos határon. Egy kisebb kiadóról van szó, nem az EA Mobile-ról. ;)

"Par eve dolgoztam vele, jo latni, hogy ilyen iranyba is fejlesztik."

Min dolgoztál, ha nem titok? OGRE-val készült már pár jó játék (pl. Torchlight, Venetica, Ankh, stb.)

"Ha egy tenyleg igenyes jatekot akarsz kiadni, akkor azert nem art a pro verzio (Sajat splash screen, Profiler pl.)"

Azért nem hiszem, hogy ez fog megakadályozni abban, hogy igényes játékot tudj kiadni. Van egy rakás indie játék az AppStore-ban, ami nem a Pro verzióval készült (ott díszeleg a Unity splash screen az elején), mégis szépen fogy. De egyszerű a megoldás. Megcsinálod a játékot $400-os Indie verzióval és elviszed egy kiadóhoz. Majd ők kicsengetik a $3000-t, meg a marketing költségeket.

"Tul jo helyen melozom ahhoz, hogy _annyira_ akarjam. :)"
Akkor "könnyítsünk" a dolgon. Legyél indie, csináld szabadidődben! ;)

"Min dolgoztál, ha nem titok? OGRE-val készült már pár jó játék (pl. Torchlight, Venetica, Ankh, stb.)"

A Venetica-rol mar nem hallottam. Az Ankh azutan jelent meg miutan elkezdtem Ogre-vel foglalkozni. A CEGUI Layout Editor About/Developers reszeben meg mindig szerepelek(igaz, akkor meg mas neven futottam:)).
Volt valamilyen csatahajos jatek is ami eleg szepen nezett ki akkoriban.
A jatek amit keszitettunk vegul nem lett kiadva. Mar lett volna kiado is, de aztan vegul csak befuccsolt az egesz. Referencianak legalabb jo volt, es be is jott.

"Akkor "könnyítsünk" a dolgon. Legyél indie, csináld szabadidődben! ;)"
Tiltja a szerzodesem. :) Viszont vihetek sajat projectet meloidoben amiben mar elkezdtem egyet, de legalabb szeptember kozepeig van annyi dolgom, hogy sajat fejlesztesre gondolni sem tudok...

Magyarországon vagy, vagy külföldön? Melyik cégnél, ha nem titok?

aki ennyire rövid távon képes csak gondolkozni, az jár úgy, mint a sony, hogy a zte már fent van a listán, ő meg csak a futottak még kategóriába kerül :)

"ZTE held on to the number 5 ... in countries and regions where it does particularly well, such as China and Latin America."
Darabszám mellett az bevételről is megnéznék egy statisztikát. OPK belebukott a 'mindegy milyen olcsón csak sokat' üzleti stratégiába. A ZTE máshonnan indul ez igaz és az ambíció sem akkorák. Ez a statisztika ennél a témánál félig off, mert ebben az olcsó buta-telefonok is benne vannak, amiből a ZTE rengeteget ad el a hazai piacon és a harmadik világban. A SE tudatosan vonult ki a buta-telefon piacról. Okos-telefon piacon sikeresek úgy, hogy a szakadék mélyéről hozták vissza a céget. Darabszámban nincsenek elöl de a közös platform, az Android elöl van ami kevés darabszámot produkáló gyártónak jó, mert így is sok alkalmazás van a mobiljaikhoz. Az Xperia Play extrája ehhez adódik hozzá és nem a nulláról fel felépíteniük a piacukat.

Azt nem értem, hogy számodra a .net miért == c#. .net-re a javaval ellentétben nem csak c#-ban lehet fejleszteni, hanem gyakorlatilag bármiben, így akár c++-ban és javaban is. Az igaz, hogy a környezet miatt bizonyos kódokat újra kell írni, de a modellbe (ha jól van megírva) nem kell belenyúlni.

--
Don't be an Ubuntard!

Windows Phone 7-re csak Silverlight framework egy korlátozott változata megengedett, ami itt csak C# (illetve lesz még valamilyen Basic.NET változat is) és itt most a Microsoft mobil platformja a téma.

http://java.dzone.com/articles/new-java-7-language-features

ez kérem innováció! érdemes a kommenteket is elolvasni a cikk alatt :)

Aha! Ezt jo tudni. Mar csak azt aruld el mitol doglodik? Mivel eleg sok nagy multi hasznalja.
--
1 leszel vagy 0 élő vagy hulla!

a kérdésre kérdéssel válaszolnék: mesélj, mi történt a javával az 1.6 óta (ami ugyebár 5 éve jelent meg)?

bezzeg a kernelt azt változtatják intenzíven, ott meg az a baj! :D

:))

+1

-1

A magunk részéről (meg még pár ezer másik Unity-t használó fejlesztő) emiatt a (rém)álom miatt nem fogjuk portolni a játékainkat. Ez volt minden idők legnagyobb kib*szása a fejlesztőkkel az MS részéről.

Android esetében legalább annyi esze volt a Google-nek, hogy meghagyta a kiskaput az NDK-vel.

Tessék! És igazatok van. A kicsi paci részesedés mellett még a portolás is többszörös munka. Ez a 'siker' receptje. Sokszoros munka + töredék bevétel.

Ezért képesek pénzt kérni?
...és valóban vannak "társai", ajánl még n+1 ugyanilyen "appot" más nációkhoz...

Azért vannak jó dolgok is: magyar cégtől. És a Turn by turn programjukat is szeretem.
--
http://www.naszta.hu