40 ezerre becsülik az első napon eladott Windows Phone 7 telefonok számát

A Microsoft-nak fontos, hogy a Windows Phone 7 sikeres legyen. A Windows Mobile piaci részesedése elolvadt, a KIN bemutatkozása kínosra sikeredett (bár állítólag tesznek vele még egy próbát). Éppen ezért a vállalat próbálta nem a véletlenre bízni a készülékek elrajtolását. A hírek szerint 100 millió dollárt költött a termék reklámkampányára.

A Windows Phone 7-et futtató készülékek hivatalosan november 8-án kerültek a boltok polcaira az AT&T és a T-Mobile kínálatában, de az eladások nem úgy alakultak az első napon, ahogy azt a Microsoft tervezte.

A TheStreet.com piackutatói forrásra hivatkozva azt állítja, hogy összesen 40 ezer készüléket sikerült értékesíteni. Ahogy a weboldal fogalmaz, ebben a "vérszegény" eladási adatban nincs (nyilván) benne a Microsoft alkalmazottaknak ingyen elosztogatott 89 ezer, illetve a Dell által betervezett 25 ezer darab WP7 készülék.

Hogy sok-e 40 ezer darab készülék? Összehasonlításképpen Android telefonból naponta 200 ezret, iPhone-ból állítólag 270 ezret aktiválnak.

Hogy miért volt az érdeklődés kisebb a vártnál? Okolható akár a hétfői start, ami egyesek szerint nem a legjobb nap egy termék piacra dobására.

Nagy sorok sehol sem voltak a készülékek miatt. San Francisco-ban az egyik AT&T store-ban hétfő délig a készleten levő készülékek felét sem adták el. Egy kb. 200 fős tömeg ugyan volt, de kiderült, hogy azok többsége is inkább a Katy Perry | Maroon 5 koncertre volt kíváncsi, mintsem a WP7-re.

Közben a Vebturebeat arról ír, hogy szerinte miért nincs jelentősége az eladási adatoknak a WP7 hosszútávú szereplésében.

Mások is egyetértenek abban, hogy a Windows Phone 7 első igazi megmérettetése az ünnepi szezon lesz.

Hozzászólások

Na most mondjam azt, hogy en megmondtam? :P

De most is pont ez történt. Összesen 154000 db wp7 telefont adtak el, és maga a Microsoft és a Dell turbózta fel az eladási számokat. :-) Csak a cikk szétszedte ezt és külön értelmezte az adatokat, ez egy unix portál. A Microsoft majd úgy fogja kommunikálni, hogy első napon eladott 154000-et, ami nem rossz szám. :-))

Ahogy a VentureBeat írja - és amivel egyet is lehet akár érteni - nem számít, hogy mi volt az első napon. Ez egy hosszútávú menet lesz a Microsoft számára. És mivel az múlik rajta, hogy elbukják-e teljesen hosszú időre a smartphone piacot vagy sem, ebbe mindent bele fognak aprítani, hogy végül sikeres legyen. A pénz, energia, erőforrás itt nem fog nekik számítani.

--
trey @ gépház

Nem az a lenyeg, hogy mekkora piaci reszesedesed van. Az is fontos. Az a lenyeg, mekkora profitot tudsz kihozni abbol a reszesedesbol. Pl. az iPhone reszesedese a telefon (nem csak az okostelefon) piacon elenyeszo, megis az egyik legrentabilisabb termeke a mobiltelefon-piacnak. Az XBox eseteben a Live elofizetesek is szepen hoznak a konyhara.

Az a kiadó, aki a licenc díjakat fizeti az eladott játékok után. A fejlesztők a dev. kiteket (kb. $10.000/kit) veszik az MS-től, ami relatív elenyésző összeg az AAA játékok fejlesztési büdzséjében.
XBLA játékok esetén már más a helyzet, mert ott általában a büdzsé is kisebb. Ilyen szempontból a Wii a legbarátibb a maga $2.000 körüli dev. kitjeivel.

Handheldeknél (NDS, PSP) kicsit jobb a helyzet, de ebben is zseniálisat dobott az Apple, hogy anno ingyen adta az SDK-t és a retail telefonokon és Touchokon lehetett fejleszteni. Az éves $99 meg aprópénz. Meg is lett az eredménye.

A telefon rossz példa. Az egy célirányos eszköz, amit az utóbbi időben kiegészítettek az eredeti beszélgetésen túl számtalan egyéb teljesen más természetű szolgáltatással. Ezért lehet kis részesedés mellett sokkal nagyobb hasznot beszedni. A csak-telefonálók semmit nem költene App Store-féle boltokban. A iphone tulajok pedig sokat költenek alkalmazások vásárlására, azért vették azt a telefont. Nulla költés vs. sok pénzköltés!
A konzol ugyanakkor ma is az, mint ami korábban is volt. Akinek több konzolja kel el az több játékot tud eladni rá. Lehet eltérés az arányokban, de nagyságrendi eltérés (mint a 0 vs. sok) nincs. A Live, mellett megvan ugyanaz a többieknél: Playstation Store, Wii Shop.
A kisebb részesedés ellenére nagyobb eredmény legfeljebb a PS3 mellett lehetséges érv. Az az egyetlen konzol, amire nincs warez mert nem törték fel, mint az Xbox-ot vagy a Wii-t. Egy eladott PS3-ra ezért akár több eladott játék is juthat, de ez sem lesz olyan nagy különbség mint sima telefon és iphone közötti alkalmazáseladási különbség.

"Az egy célirányos eszköz, amit az utóbbi időben kiegészítettek az eredeti beszélgetésen túl számtalan egyéb teljesen más természetű szolgáltatással."
A konzol is ilyen. Eredetileg arra jo volt, hogy egy, max ket ember eljatsszon vele egymas ellen. Most meg Interneten keresztul x ember valos idoben chatel, jatszik egymas ellen (a vilag ellen), jatekot, tartalmat tolt le, mediacenterkent hasznalja. Ezekert a szolgaltatasokert az utolso pont kivetelevel havidijat fizet + a jatekok koltsege. Akik ezt nem akarjak, azok ugyanugy nem koltenek erre, mint akik nem koltenek App Store-ra.
"A iphone tulajok pedig sokat költenek alkalmazások vásárlására, azért vették azt a telefont."
Az iPhone nem az appok miatt vettek a userek. Hanem mert iPhone, erintokepernyos telefon. Az egy dolog, hogy a legnagyobb bevetel az Appokbol jon ra. Mert kinek nem er meg egy korso sor arat egy-egy alkalmazas kiprobalasa, eljatszadozas. De nem azert vettek iPhone-t, mert "huuu, en az XYZ jatekkal akarok jatszani, az meg csak iPhonera van". A logika pont forditott: azert vesznek alkalmazasokat, mert megvan ra a lehetoseguk.
"Az az egyetlen konzol, amire nincs warez mert nem törték fel, mint az Xbox-ot vagy a Wii-t. "
2010 augusztusa ota van PS3 Jailbreak, igaz csak v3.42 elotti szoftverrel megy.

Továbbra is az a véleményem, hogy konzolon régen és most is ugyanazt csinálják: játszanak. A hálózati játék nem csak kiegészíti vagy bővíti ezt. Akár live-on multiban akár magában játszik valaki, attól még az játék marad.
Mobiltelefonon sokkal gyökeresebb a változást hozott az iphone által megindított trend. Korábban telefonáltak esetleg sms-t küldtek egymásnak, most pedig: játék zene film böngészés fényképezés és videó-felvétel. Ezek nem mindegyike az Apple újítása természetesen, de az Apple formálta egybe ezeket egy újfajta egységbe. Korábban is volt mp3 lejátszós mobil, de hozzá zene legális forrásból nem volt beszerezhető. Vagy korábban is fel lehetett tölteni a telefonnal készített videókat, de nem olyan kényelmesen mint most egy Androidos telefonnal a youtube-ra.
15 éve pedig egyik mobil sem tudta egyik előbb említett szolgáltatást sem. Csak telefonálni lehetett sms-t küldeni és volt pár nagyon kezdetleges előre beépített játék. De egy akkori PS1 konzolon ugyanazt csinálták, mint most egy PS3-on vagy Xbox-on: játszottak.

cool-nak nem cool, olcsonak nem olcso, akkor meg minek?

--
Live free, or I f'ing kill you.

az első Androidos telefon megjelenésekor mennyi fogyott belőle az első nap? Mert, ok, hogy most napi 200k, de már felfutott széria.

Kevés fogyott. De nem lehet egy az egyben összehasonlítani a kettőt. Az kizárólag a T-Mobile-nál volt kapható, egy típusban (G1) és egy ismeretlen nevű OS volt. Ahogy emlékszem, a reklámkampány is kisebb volt ennél és a bejelentkezett a partnerek száma is.

--
trey @ gépház

Az átlagos vásárló tudja. Nem hülyék Redmond-ban okkal hívják windows phone-nak. Technikailag nem sok köze van a windows-okhoz, nem windows kernel dolgozik benne, nem is kompatibilis a windows-al, de a név bejáratott és sok fejben jelent valamit. Ha a 'Kin' 'Windows Kin' nevet kapott volna akkor nem bukott volna akkorát. 500-nál biztosan többet adtak volna el belőle, mert legalább 5000 vásárló ha meglátja a windows nevet és logót, akkor meg fogja venni.

Jó cucc az android, és jó telefonok vannak hozzá, tényleg szép, gyors minden... De ami tulajdonképpen katasztrófa, az az Android Market. Bármit keresel, találsz rá 20 alkalmazást, viszont nagyon sok nem működik, gagyi grafikájú, nem azt csinálja, amit elvársz, stb... Ezen dolgozniuk kellene, hogy azért ne kerüljön be minden, akárki által gyártott, ellenőrizetlen minőségű alkalmazás.

Egyik ismerősöm kapott egy androidos telefon, eddig win mobile 6-ot használt. Tetszett neki is, szép volt, gyors volt, ügyes volt, de amikor keresett egy adott feladatra programot, akkor nem volt normális/nagyon sokat kellett megnézni. Tízessével telepítette meg törölte őket... Aztán kb. 2 hét után megunta, és eladta a telefont, és vett egy win mobile-t, azért, mert ő nyitott mindenre, és tetszett neki, de nincs ideje arra, hogy hetekig szórakozzon azzal, hogy megtalálja a winmobile-os alkalmazás működő androidos megfelelőjét.
--
Discover It - Have a lot of fun!

Amikor még WM6 alapú PDA telefonom volt, akkor úgy rémlik, hogy én is tizesével töltöttem le a cuccokat, csak nem egy helyről, hanem a tucatnyi freewarepocketpc.net oldalakról, és bizony meg lehetett unni, hogy az ember nem talál normális programot hozzá, a fizetős program is zsákbamacska volt, az ember megvette, aztán kiderült, hogy bugos spyware, de nem volt hol verni az asztalt.

Az Android Market valóban nehezen kereshető és útl sok hülyeség van benne, de az ismerősödnek nem Android kellett, hanem egy újabb WinMo, amelyen futnak a régi programjai és nem kell keresgélnie, most megveszi a WP7-et, és rá fog jönni, hogy a régi jól bevált programok nincsenek erre a platformra és ismét azzal fog szórakozni, hogy tizesével teszi fel a programokat, ha addigra lesz annyi alkalmazás a WP7 store-ban.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

Bármit keresel, találsz rá 20 alkalmazást, viszont nagyon sok nem működik, gagyi grafikájú, nem azt csinálja, amit elvársz

Ez opensource rákfene. Ahelyett hogy összeülnének a hasonló érdeklődésűek és együtt terveznének valamit, mindenki csinál egy félkész szart, és várja, hogy a többiek maguktól bekapcsolódjanak az ő projectjébe... Persze akinek van egy saját azonos célú projectje, nem fog a másiknak fejleszteni, hanem ő is várja a sültgalambot.

Linuxon ugyanez van.

Androidbol (g1 vagy Dream) legelso nap mennyi fogyott? nem hiszem, hogy sokkal tobb, igaz csak egy keszulek volt egy szolgaltatonal prealpha tesztre :D

iPhone 3G-ből és iPhone 3GS-ből 1 milliót, iPhone 4-ből 1,5 milliót adtak ez az első napon. A G1-nek annó az egymillió darabhoz 6 hónap és 1 nap volt szükséges.
Kíváncsian várom, hogy a WP7 mikor éri el az egymillió eladott (pénzért értékesített) példányt, illetve hogy a reklámra költött pénz/eladott példány hogy fog alakulni.
A jelenlegi 100 millió dolláros kampány esetén 2500 dollárban volt minden eladott párszáz dolláros készülék.

Majd karira(karácsonyra) vesznek cukitelcsit a rokonyoknak az emberek, de én még attól sem várnék olyan kiugró eladási számokat, mint egyes optimPisták. Szerintem csúnya ezt kimondani, de az M$ elbukta ezt a mobilos dolgot már most a kezdetén. De ne legyen igazam, jöjjön be nekik azt kívánom, és legyen legalább egy normálisan teljes erőbedobással fejlesztett platformjuk. Csak az a baj, hogy már megint kib@sszák marketingre a lóvét... Megértem az is kell, de lehet ezt máshogy is csinálni.
Az Apple termékeknél van egy olyan sajátos marketingstratégia, ami azért sikeres, mert nem mond semmit először. Sőt! Hónapokig titkolóznak, aztán megjelenik egy-két "kémfotó"(amelyek mint azt tudjuk, szándékos kiszivárogtatás termései), aztán jön egy nagy esemény, ahol bejelentik a tvájszezmeniezfásztezdöpriviuszedisön-t, és mindenki boldog. Akárhány év telt el az első ilyen csinnadratta óta, ez mindig bejön, mert az ember kiváncsi természet..

Szóval egy véletlenül elejtett jutyubvideó, egy titokzatos telefonról, amin egy M$ logo sejlik fel halványan, lehet hogy nagyobb marketingerővel rendelkezne, mint egy erőszakosan a pofánkba tömött
f@s. De én nem vagyok marketingstratéga, csak magamból indulok ki. Ha én reklámot látok, azonnal bekapcsolom az ad-blockot, és igyekszem elkerülni azagyon flashelt oldalakat, sőt az utcán sem szeretem az agyonplakátolt helyeket. Viszont ha rábukkanok valahol egy olyan csemegére, amit nagyon sokan érdekesnek találnak, vagy megnéznek, akkor én is megnézem.

Kicsit hosszú lett ez a hozzászólás, de az a lényege, hogy a M$-nek többet kéne fejlesztésre költenie, és kevesebbet, de átgondoltabban a marketingre.

http://taklertamas.deviantart.com/ || registered Linux User #518773 || Dell Studio 1537

Jól van na, beismerem, nálam is be van kapcsolva szinte mindig...
De azokon az oldalakon, ahova járok nem is nagyon van reklám.. hála az égnek.
Viszont ha nem írtam volna azt amit írtam, most nem lenne mibe belekötni :-D

http://taklertamas.deviantart.com/ || registered Linux User #518773 || Dell Studio 1537

Apple esetén ez működhet. A Microsoft ilyen szempontból azért van nehéz helyzetben, mert az üzleti világból akar belépni a szórakoztató-elektronikai piacra, ahol nem annyira jó megjelenés az eddig megszokott öltönyös-nyakkendős stílus. Azonban ezt levetni nehéz, főleg úgy, hogy a háttérben meg akarják tartani a komoly, kiszámítható vállalat képét (ez utóbbi főleg a vállalati felhasználás miatt fontos).

Nem olyan egyszerű egy cégről kialakult képet megváltoztatni (ld. Windows: gyakorlatilag 8-10 éve lényegtelen a 9x -s vonal, mégis a mai napig hordozza az MS a "lefagyott a vindóz" szlogent).

----------------
Lvl86 Troll

"A Microsoft ilyen szempontból azért van nehéz helyzetben, mert az üzleti világból akar belépni a szórakoztató-elektronikai piacra, ahol nem annyira jó megjelenés az eddig megszokott öltönyös-nyakkendős stílus."

Hmmmm. Xbox és Xbo360. Az utóbbiból eladtak eddig úgy 45 millió darabot. Szerintem az MS legalább annyira ért a szórakoztatóelektronikához, mint a Sony, vagy a Nintendo. De az biztos hogy sokkal jobban, mint az Apple vagy a Google, pedig azért ők sem hülyék a témában...

Nem a Microsoft ért a szórakoztató elektronikához hanem a billentyűs-konzolgyártók haltak ki, és a tudás alternatíva híján MS világba áramlott. Aki korábban Commodore 64 vagy Amiga vagy Atari, Sinclair játékokat csinált Microsoft világban kötött ki. Nintendo-ra vagy Sega-ra soha nem lehetett fejleszteni a konzolgépről, de Commodore és a többi billentyűs-konzolon lehetett. Ezért sok garázs-cég emelkedett fel, közben a japán kozolvilágot pár megamulti uralta.
A Microsoft nekik (illetve ennek a világnak az japán mintára koncentrálódó örököseinek) csinálta az Xbox-ot, az Windows mellé. Jól tette, de nem kellett nagy ötlet hozzá. Csak konzolosítani kellett a Pc-t. Az első Xbox egy módosított Pc volt. Az Xbox360 az Apple Power-PC vasára cserélte az Intel vasat.
Nagy konzolos ötletek ma is a Nitendo-nál vannak. Tarolt a Wii rendesen.

"Nem a Microsoft ért a szórakoztató elektronikához hanem a billentyűs-konzolgyártók haltak ki"

Egy kicsit el vagy tévedve, szvsz. A "billentyűs konzolok" még jóval az Xbox érkezése előtt elkezdtek kihalni, még a N64, Dreamcast, 3DO, PS idején. Akkor még a MS sehol nem volt. Az utolsó igazi "billentyűs konzol" az Amiga volt, mi is ezen kezdtük a játékfejlesztést. Aztán jött a PC, majd az Xbox, most pedig a Wii, a handheldek és az iPhone. Végigmentünk mi is ezen a folyamaton és hidd el, hogy a MS sokkal többet tud erről az iparágról, mint azt sokan gondolnák. Pl. az XBLA-t meg sem tudja közelíteni (legnagyobb bánatomra) a Wiiware. Sem eladások, sem szolgáltatások terén. A Sony is csak mostanában kezd felzárkózni a PSN-nel.
Szóval ne fitymáljuk le az MS game divízióját, még ha független fejlesztőként pár dolog nem is szimpatikus náluk, akkor is nagyon jól csinálják a dolgukat! Ha a WP7-et el tudják fogadtatni a felhasználókkal, akkor a szolgáltatásokkal szerintem nem lesz gond...

MS világról írtam, nem Xbox-ról. Abban benne van a PC-Windows és a két Xbox konzol. Így megvolt a kontinuitás. Te is ezt az utat követted: 'Az utolsó igazi "billentyűs konzol" az Amiga volt, mi is ezen kezdtük a játékfejlesztést. Aztán jött a PC, majd az Xbox'
Eladásokban a Wii az első konzol. 75 millió Wii kontra 45 millió Xbox-360. Ha nem vagyok sikeresek Wii-n az a ti hibátok lehet. Talán a MS világ stílusa nem jön be a Wii vásárlóknak, és ti ahhoz szoktatok ha korábban Windows és Xbox.

"Ha nem vagyok sikeresek Wii-n az a ti hibátok lehet."

Bocsánat, hogy ezt mondom, de látom nem nagyon vagy képben a játékfejlesztés tendenciáit tekintve.

1., Azért mert eddig 75 millió Wii-t eladtak, az nem jelenti azt, hogy ez a sok felhasználó többet költ játékokra, mint mondjuk az Xbox 360 felhasználók. Itt fontos kérdés az egy konzolra jutó játékok száma is.
Az elmúlt fél-egy évben a béka feneke alá esett a Wii tulajok vásárlási kedve. Nem nálunk, hanem minden kiadónál.

2., Külön kell bontani a retail és a downloadable piacot. A DL dinamikusan növekszik, míg a RT lassan csökken. Az XBLA bevételei nagyon szépen alakulnak, mert az MS nyomja a marketinget, míg a WiiWare kicsit mostoha gyereke a Nintendonak, nem nagyon raktak marketinget mögé. Így érthető, hogy messze az XBLA eladásai alatt maradnak a WiiWare játékok.

"Talán a MS világ stílusa nem jön be a Wii vásárlóknak, és ti ahhoz szoktatok ha korábban Windows és Xbox"

Mi mindig ahhoz "szokunk", amire éppen fejlesztünk, de mint feljebb már kifejtettem, én nem magunkról, hanem a teljes piac alakulásáról írtam már az első alkalommal is.

ovatosan jelzem, hogy nem megfelelo (==atlagos) hasznalat mellett az XP is konnyeden hanyattvagja magat, vista/7-rol nincs infom, mert az ismerettsegi koromnek nincs annyi penze, hogy eleg eros vasat vegyen hozza (256-512 MB RAM, P4-Celeron, Core Solo Celeron gepek), de valoszinunek tartom, hogy javult a helyzet, bar az emberek donto tobbsege nem tudja hasznalni a szamitogepet, es ez elegge problemas, ha egy folyamatosan tamadott platformot hasznalnak

Én ultra5-al kezdtem CDE-vel (ezért is örültem anno az xfce projecctnek). Atomstabil volt és csak röhögtem az XP-ig mindenki máson. Körbenézve az XP az SP2-ig esett-kelt, majdnem mind egy win98. Szóval maradtam végig a a Linux vonalon. Most elégedett Linux és Win7 felhasználó vagyok. Ahogy szoktam mondani, a Win7-el könnyen megbarátkoztam, mert végre logikus, mint egy KDE-s linux. Csak sokkal, de sokkal stabilabb. Ennek ellenére továbbra is Linux párti vagyok, mert nehéz a szokásokat elhagyni (Sol8, UnixWare2,7 és Linux). :)
Szóval a win7 jó, értem? :)

Húúú...akkor azért azt gyorsan megírom, hogy akkor is a Sol8 a CDE-vel az Ultra5-on volt a kedvencem...most má ugye nem égetnek el? Ja a win szar a Linux, meg...ööö...az is...az OSX-ről meg inkább nem nyilatkozom, mert ha az előző kettőt leszaroztam, akkor azt meg hova még :D

Mondjuk azért van még bug a Win7-ben bőven. Hiányzik még belőle az a kiforrottság, ami az XP-ben megvolt az SP2-3 környékén már.

Elsőre nekem is jobbnak tűnt, de azért ennyi idő alatt már kezdenek kijönni ennek is a hülyeségei.

C:\Users\saxus> systeminfo
Original Install Date: 2009.10.09., 21:00:52

----------------
Lvl86 Troll